Muutoin tämmönen kolmenkympinkriisin ohittanut urheilusta, kalastuksesta, metsästyksestä kiinnostunut kaljupää...
Että semmosta

Meillä o samat metätPanda kirjoitti:
Pohjois- savon metsilla on viela paljon annettavaa.
Mikä ihme se tämmöinenapollo kirjoitti:rikkinäisiä karpiidilamppuja
Kiitoksia ja hieno löytö josta haluan nähdä tottakai kuvan niinkuin kaikki muutkin harrastajat! Pegu ja kaikki muutkin muistakaa antaa arvioita ja kokemuksia eri laitevalmistajien metallinpaljastimista. Monella on mielessä laitteen hankinta mutta valinta niiden suuresta määrästä johtuen kuitenkin vaikea. Whites merkistä olisi kiinnostavaa kuulla.Pegu69 kirjoitti: "Paras" loyto vuodelta 1590 oleva 1/4 Mark (Johan III).
Itse olen sunnittelemassa tuota karjalanmatkaa tulevana kesänä...manfex kirjoitti:
ajattelin tässä ensin kaivella vain keravalta mutta unelma olisi että pääsisin rajan taakse isoisän vanhan tilan aluetta kaivelemaan, saa nähdä onnistuuko ikinä, ei hajua saako siellä etsimiä käyttää, ja vanhojen esineiden tuominen maasta on aika tiukkaa.
Tervetuloa Foorumille! "Pöljä tai hullu", niin, no, on taalla meita sitten muitakin. Yksin ei tarvitse potea hulluuttaankake kirjoitti:Terve kaikille foorumilaisille. Olen 23v pojankoltiainen Rovaniemeltä. Koko ikäni olen metallinpaljastimesta haaveillut, mutta nyt vasta sellaisen itselleni (lahjaksi) tilasin. Kommentit uudelle harrastukselleni ovat olleet jotain tyyliin "olet sie pöljä tai hullu, mitä sie jollaki rautaromula tehet..., tai sitten "sieltä kuitenkaan mitään löydy". Toivottavasti pääsen kuitenkin kuittaamaan heille takaisin... Tulevan paljastimen malli on C.Scope CSR1 ja toivottavasti sillä nyt jotain löytyy. Harrastuksen meinaan aloittaa kotikunnassani Kolarissa, siellä ainakin saa rauhassa kaivella. Onkos täällä muita harrastajia pohjoisesta? Nyt vain odotellaan että lumet sulais vähän vähemmäksi niin pääsis tutkimaan sota-aikaisten talojen raunioita. Innostuksissani kävin jo Fiskarssin kettälapionkin jo ostamassa.