Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Ei se ole niin vanha.
Nyt kun oikein tihirustin niin 835 s ja soikion sisällä f ja tähti.
Yritin saada kuvaan,mutta en saa tarkennettua selväksi.
Voi olla jotain tuonti kamaa.
Riippuu vähän kuinka pahasti on tummunut ja onko makeasta vetestä vai suolaisesta.
Sähkö,patapata ja kiillotus aineeseen upotus......
On tietysti folio keittokin,sillä lähtee vähemmät liat.
Olit laittanut niin hyvät Ennen-Jälkeen -kuvat, että oli pakko kysyä vinkkejä.
Minä olen käyttänyt tähän mennssä löytynyneisiin hopekoruihin Wenol -kiillotustahnaa. Ostin sitä tuubin paikallisesta Citymarketista ehkä 15 vuotta sitten, jota olen käyttänyt silloin tällöin pieniin kiillotustarpeisiin ja sitä on vieläkin yli reilusti yli puolet jäljellä. Sitä ei oikeasti tarvitse kuin tulitikunpään kokoinen "klöntti" tummuneeseen kolikkoon tai sormukseen, niin niistä saa melkein kuin uuden. Vasta löytämääni ranneketjuun jäi ketjusilmukoiden sisäosiin yms. vaikeisiin paikkoihin tummentumia, joten ajattelin kysellä parempia puhdistusvinkkejä.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
ehkä kirjoitti:Se on jotain ihme metallia... naisen nimi on kaiverrettu,mutta metalli leimoja ei ole mitään
Ja on kyllä aika painava.ja kiitti onnitteluista
Kiillon, värin ja mainitsemasi painon perusteella vois olla tungstenia/wolframia. Oma tungsten-sormus näyttää Ace 250:llä pulltabia(oikeanpuoleinen palkki). Kokeile naarmuttaa puukolla - jos ei naarmuunnu, niin on tungsten.
Kyllä siihen sai naarmun ainkin sisäpuolelle.
Titaani sormuksissa pitäs lukea sisäpuolella ainakin googkelin kuva haulla,että titan.
Kait se pitää kultasepiltä kysellä.
Kyllä se taitaa olla tuota tugsteenia,löyty samanlaisia sormuksia kuvahaulla.
Kyllä kulta vain on aina kultaa.
ehkä kirjoitti:Kyllä siihen sai naarmun ainkin sisäpuolelle.
Titaani sormuksissa pitäs lukea sisäpuolella ainakin googkelin kuva haulla,että titan.
Kait se pitää kultasepiltä kysellä.
Kyllä se taitaa olla tuota tugsteenia,löyty samanlaisia sormuksia kuvahaulla.
Kyllä kulta vain on aina kultaa.
Tungsten-sormukset taitaakin olla aika harvinaisia piipparilöytöjä, kun ovat yleistyneet vasta ihan viime vuosina.
No siinähän on kaikkea mitä toivoa saattaa, koruja, uistimia, rahaa, elektroniikkaa ja jokunen korkkikin
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G