Tuli tuossa mieleen semmoinen ajatus, että voisiko kameralla varustettua minihelikopteria käyttää metallinetsintäkohteen alkukartoituksessa? Googlettelin asiaa ja Englannissa kopteria on käytetty ainakin yhteispiippailutapahtuman kuvaamiseen:
https://www.youtube.com/watch?v=C34uxRahXW
Sama kuvaaja on ladannut muitakin samanlaisia videoita.
Toinen vastaavanlainen video: https://www.youtube.com/watch?v=8UbMW9SpSWQ
Olisiko tuommoisesta kopterista mitään hyötyä esimerkiksi pellon alkukartoituksessa?
Minihelikopterin käyttäminen metallinetsinnässä
Minihelikopterin käyttäminen metallinetsinnässä
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
- iron maden
- Kunniajäsen
Re: Minihelikopterin käyttäminen metallinetsinnässä
Tuossa voisi olla hyvä idea!
Itse löysin kuluvan kesän aikana 3 torpparin asuinpaikkaa ja tosi vanhaa! Navetat ja hevostallit on kaivettu maan sisään, osa jopa seiniltään kivetty ! Kaikki nuo rakennelmat näkyy ylhäältäpäin selkeästi mutta maastosta niitä on jalan vaikea löytää!
Itse löysin kuluvan kesän aikana 3 torpparin asuinpaikkaa ja tosi vanhaa! Navetat ja hevostallit on kaivettu maan sisään, osa jopa seiniltään kivetty ! Kaikki nuo rakennelmat näkyy ylhäältäpäin selkeästi mutta maastosta niitä on jalan vaikea löytää!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Re: Minihelikopterin käyttäminen metallinetsinnässä
Itse käytän DJI Phantom kopteria ilmakuvauksissa. Ensin etsin alan harrastajaa kuvaamaan erästä kohdetta, mutta nyttemmin sitten innostuin laitteesta itse.
Teen nykyään laitteella myös tehtäviä mm. pelastuslaitokselle, kiinteistönvälittäjille ja ensi keväänä toivottavasti myös museolle tunnettujen kohteiden ilmakuvausta. Neuvottelut käynnissä.
Myös muut metallinetsijät voivat ottaa yhteyttä, niin kuvailen mielelläni paikkoja ja miittejä. Ja mikä tärkeintä, teen kaiken harrastuksen kannalta, eli ilmaiseksi
Teen nykyään laitteella myös tehtäviä mm. pelastuslaitokselle, kiinteistönvälittäjille ja ensi keväänä toivottavasti myös museolle tunnettujen kohteiden ilmakuvausta. Neuvottelut käynnissä.
Myös muut metallinetsijät voivat ottaa yhteyttä, niin kuvailen mielelläni paikkoja ja miittejä. Ja mikä tärkeintä, teen kaiken harrastuksen kannalta, eli ilmaiseksi