Kätkäläinen kirjoitti:Leijona kirjoitti:Nuo jäärata harrastukset olivat meilläkin nuorempana kovassa huudossa. Järven jäällä ajettiin, eikä kukaan valittanut.
Veljen Morris Cooper S:llä laskettiin menemään ja kun yksi väsyi, niin seuraava puikkoihin ja alla oikein kunnon jääratarenkaat Leino-pinnalla ja jokaisessa nappulassa vinopiikki tai haarapiikki-nasta. Pitoa ja tehoa riitti
Voi niitä aikoja ja tapoja

Ai hitto kun tuli nuoruus mieleen

Mullakin minejä, escortteja ja viistopäät alla omankylän radalla

Nyt nuorempi pojista kengittelee autoja, työn alla coupe kadetti ja nappisilmä lada 16v koneella. pääsin just koittaan pojan siviiliautoa celika gt four 4wd +300hp

Kyllä harmittaa, kun ei tullut koskaan hommattua omaan Morris Cooper S:ään jääratarenkaita, kun olisi ollut juuri sopivat välitykset jääradalle. Autossa oli läpihengittävä kansi ja vääntöä ihan sikana. 60:n vauhdista kiihtyi nelosella niin, että painoi selkänojaa vasten oikein kunnolla.
Sillä tuli harrastettua siviiliajon lisäksi varttimailin kiihdytyksiä mm. Hangossa. 1300:lla kun kamppaili alle 1800:sten sarjassa, niin ei ollut helppoa, mutta pokaali tuli silti, vaikka välitykset olivat aivan liian tiheät niin "pitkälle" matkalle.
Sitten tulivat muotiin turbovehkeet, niin ei olisi ollut enää paljon mahdollisuuksia palkintosijoille vapaasti hengittävällä.
Ps. Hieno video Smacinelta

XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.