Komea on taideteos,taitaa olla Viikinkiaikainen ,hopeaa,Onnittelut
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
fuldamobil kirjoitti:Harmi kun ei ollut ihan kokonainen.
Onko nuo kuviot sellaiset, että olisi valmistettu valamalla, vai meistillä lyömällä (vai molempia tekniikoita käyttäen)?
Hieno ja harvinainen löytö
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
KHME:n jätkät ne vaan löytää tasaseen tahtiin, Onnia!
XP Deus+Garrett Pro-pointer II
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."
Perustuu varmaankin siihen että jos löytyy lisää vielä "arvotavaraa" niin ei tarvitse maksaa löydöistä lunastushintaa ja kallista konservointia?Näin luulen
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Jos löytyy yksi muinaisesine, löytyy useampikin. Mulla on ainakin aikaa löytää 2-3 esinettä ennen ilmoitusta. Enkä tee sitä rahan vuoksi vaan etiikkani mukaisesti pidän sitä etsijän velvollisuutena. Jos ja kun museo ei silti aloita toimia, niin minä olen osani tehnyt. Konservointiin löytyy rahaa kuin myös löytöjen lunastamiseen, jos me etsijät osaamme vaatia. Jos jokainen ottaa fyrkat löydöistään ja antaa ne vaikka sitten pelastusarmeijalle, alkaa lunastusjärjestelmä toimia ja löytöjen laatu paranee. Valitettavasti tunnen itsekin harrastajia, jotka myyvät löytöjään pimeästi.
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.