Etsimen päivitys

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Garrett 350
Kunniajäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja Garrett 350 »

Luovuin tänään pitkin hampain Garrettin 350 acesta :lol: .Oli ihan hyvä kapistus. Nyt on valinnan vaikeus uuden laitteen osalta. Onko se Makro Racer vai AT Pro. Ajattelin lennosta ottaa tuon AT:een mutta onko kellään kokemusta tuosta Makrosta? Hinnat suunnilleen samat. Meniskö pahasti pieleen? AT olisi varmaan helpompi käyttää kun oli pohjana tuo 350. Vai onko? Haluaisin nopeita ja lyhyitä vastauksia arvon raadilta. Päätös pitää tehdä hankinnasta aika pian kun tuo routakin alkaa täällä kohta helpottaa. Kuulokkeet vaikuttaisi olevan tuossa Makrossa yhtä heppoiset kun oli acessa? Hintakin on molemmilla laitteella sen verran kova että olisi tarkoitus pärjätä sillä pidempään.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Mulla ollut AT PRO vuoden päivät tominut loistavasti ei valittamista. Ace 250 oli ennen helppo hypätä AT mailmaan tosin pro moden mailma on erilainen kuin acen mutta alkuun menin stantardilla ja siitä sitten pro modeen . Makrosta en osaa sanoa mitään täällä sitä on kehuttu mutta kai jokainen kehuu omaansa :D
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Garrett 350
Kunniajäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja Garrett 350 »

Kiitos jannukka. Voi olla ehkä tutumpi laite tuo AT. Nuo viestiketjut on niin pitkiä ettei jaksa niitä lärätä läpi. Mietiskelen vielä pääsiäisen yli maustettuna Tallinnan risteilyllä vaimon ja naapureiden kera ilman lapsilaumaa. :mrgreen: . Jos sitten sen jälkeen olisi viisaampi. :mrgreen:
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja Indian »

Minulla oli at pro kolmekautta pääetsimenä ja ei sitä voi hirveästi haukkua. Kone kestää mukavasti kaikkia olosuhteita esim. Omaani olen uittanut kymmeniätunteja merivedessä. Ainoat miinukset tulevat rakenteesta. Kyynärtuki ainakin vanhemmissa malleissa luvattoman heikko. Kelansuojat on tehty aika haperosta värkistä ja ne rikkoutuu ainakin vesipiipproinissa kohtuuttoman nopeasti. Itsellä oli asetukset aina promode ja disc 35, ironaudiota päällä käyttämällä sai hyvin diskattua myös kruunukorkit.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Garrett 350
Kunniajäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja Garrett 350 »

Joo, nuo kelasuojan ongelmat oli tuossa Acessakin. Kyynärtuen ongelmia ei ollut. Muuten on varmoja vehkeitä. Tuossa AT proossa näyttää oleva nuo kuulokkeet paremmat. Tosin tuli aika vähän käytettyä tuossa acessa kun se pirun :evil: johto oli aina tuhannella mutkalla ja voimakkuus säätö kääntyili vähän väliä kun otti vaatteisiin kiinni.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja mikav »

Jos ei veteen ole pakko päästä niin valinta on aika helppo _näistä_ kahdesta.. :)

E: Makro Propackit on loppu FD:ltä ja lisää tulee 1-1,5kk...
XP Orx
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Garrett 350 kirjoitti:mutta onko kellään kokemusta tuosta Makrosta? Hinnat suunnilleen samat. Meniskö pahasti pieleen? Kuulokkeet vaikuttaisi olevan tuossa Makrossa yhtä heppoiset kun oli acessa?
Ai onko Makrosta kokemuksia tällä palstalla..juu ei ole. :wink:

Makro racerin mukana tulevilla kuulokkeilla voi heittää suoraan vesilintua ja tilata niiden tilalle kunnon kuulokkeet, jotka ovat tarkoitettu nimenomaan metallinetsimelle. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

AtPro:lla lähdössä käyntiin jo viides kausi ilman mitään ongelmia, mutta nyt jää kyllä käytettäväksi vain vesileikkeihin :o . Noudin Matkahuollosta nimittäin äskettäin uuden Makro Racerin ja ensitestien vaikutelmat laitteesta ovat niin positiiviset että Garrett tuntuu jo melkeinpä muinaismuistolta. Käytön oppiminenkaan ei ole vaikeaa ja jo tehdasasetuksillakin voi aloitella.
Jos vesitiivis etsin ei ole tarpeen niin suosittelen kyllä Makro Racerin hankkimista; voittaa AtPro:n mennen tullen kaikilla muilla ominaisuuksillaan.

PS. Kelasuojia en AtPro:ssa yhtä omaa tekelettä hetken kokeiltuani ole katsonut lainkaan tarpeellisiksi. Naarmuja kummempia vaurioita ei keloissa näy ahkerankaan käytön jäljiltä, vaikka vakiokelaa on sentään kolisteltu kymmeniä tunteja järvien pohjakivissäkin.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja jannukka »

No hyvinhän se AT Pro on sulla kestänyt koska jo viides kausi ilman ongelmia on mennyt kertoo etsimen luotettavuudesta. Ei kai se ihan muinaismuisto sentään ole :) Makro on tällä palstalla saanut melkein epäjumalan aseman pikku vioistaan huolimatta , toivottavasti sekin kestää viisi kautta moitteetta :) Eikös se Golden Mask 5W Pro, 9x10" -kelalla sijoitu tuohon hinta haarukkaan , tosin uutuus sekin on tiedä sitten niistä lastentaudeista mitä siinä käytössä ilmenee.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja iron maden »

jannukka kirjoitti: Makro on tällä palstalla saanut melkein epäjumalan aseman pikku vioistaan huolimatta , toivottavasti sekin kestää viisi kautta moitteetta :) .
Tiedä ny häntä ja varsin vähän on ollut makron käyttökokemuksia ja samoin Teknetiks mallien ominaisuuksista, tällä palstalla! Vaaka alkaa kallistua GM4 malliin, hankintalistallani!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja mikav »

iron maden kirjoitti:
jannukka kirjoitti: Makro on tällä palstalla saanut melkein epäjumalan aseman pikku vioistaan huolimatta , toivottavasti sekin kestää viisi kautta moitteetta :) .
Tiedä ny häntä ja varsin vähän on ollut makron käyttökokemuksia ja samoin Teknetiks mallien ominaisuuksista, tällä palstalla! Vaaka alkaa kallistua GM4 malliin, hankintalistallani!
Malttakaa nyt se GM5 odotella.. pari viikkoa enään, toivottavasti.. :roll:
XP Orx
Garrett 350
Kunniajäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja Garrett 350 »

Perustuuko tuon GM 5 pelkkään äänimaailmaan kun ei ole digitaalista näyttöä? Eli onko liian vaikea käyttää näin yhden kauden harrastajalle.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Etsimen päivitys

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Garrett 350 kirjoitti:Perustuuko tuon GM 5 pelkkään äänimaailmaan kun ei ole digitaalista näyttöä? Eli onko liian vaikea käyttää näin yhden kauden harrastajalle.
Onhan Gm5 näyttö, mutta Gm4 ei sitä löydy. Tietty mielenkiinnolla odotetaan Gm5, niin näkee onko se kova sana vai ei.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Vastaa Viestiin