Jokunen kolikko löytyi. Suurin yllätys oli vuoden 1939 10 penninen melkein pinnasta. Muut pennirahat 60-70 luvuilta.

Saaneet päälleen kokista, pillimehua tai koiran kusta?Niksu kirjoitti:Se on jännä miten nuo jotkut eurokolikot menee huonoon kuntoon leikkikenttähiekassa.
Minulla on vain tuo vakiokela. Harrastusta aloittaessani ja etsinvalintaa tehtäessäni ajattelin, että ehtiipä tuota etsintä päivittää sitten myöhemmin jos harrastus imaisee mukaansa. Nyt sitten on harkinnan alla uuden etsimen hankinta.Onko niksulla ace 250:ssä vakio kela paikoillaan?
Mitäs etsintä olet harkinnut ?Niksu kirjoitti:Minulla on vain tuo vakiokela. Harrastusta aloittaessani ja etsinvalintaa tehtäessäni ajattelin, että ehtiipä tuota etsintä päivittää sitten myöhemmin jos harrastus imaisee mukaansa. Nyt sitten on harkinnan alla uuden etsimen hankinta.Onko niksulla ace 250:ssä vakio kela paikoillaan?
Hyvin pääsee acellakin eroon kaljapullonkorkeista ja pultabeista ku pistää riittävän pienen kelan:agee kirjoitti:Acehan näyttää toimivan oikeassa kädessä hyvin. Jotenkin itselleni se oli liian yksinkertainen laite. Halusin päästä eroon pullonkorkeista ja tölkkinipsuista, joten vaihdoin koneen AT Goldiin.
No, eipä se niitä "poistanut" vaan huomattavasti kyllä vähensi. ID-näyttö antaa hyvää infoa kohteesta ja Goldissa nipsu oli muistaakseni puhdas 35.
AT Pro:n hankkiminen on pyörinyt mielessä. Lähinnä ACE:a paremman raudanerottelukyvyn ja paremman vedenkeston takia. Tekisi mieli painua syvemmälle järveen mitä ACE:n kanssa pääsee.Mitäs etsintä olet harkinnut ?
Minulla on ollut nyt tuo ACE vuoden käytössä ja en voi vieläkään väittää osaavani käyttää sitä täydellisesti eli en osaa äänien ja ID-näytön perusteella sanoa ns. sata varmasti, että mitä kelan alla on. Kaljapullonkorkit on oletettavasti oppinut tunnistamaan aika hyvin, mutta joskus niitäkin tulee kaivettua ihan vain varmuuden vuoksi. Viinapullonkorkeista en ole löytänyt sata varmaa konstia niitten tunnistamiseen. Olen vain hyväksynyt sen tosiasian että niitä on vain kaivettava, jos aikoo löytää kolikkoja.Acehan näyttää toimivan oikeassa kädessä hyvin. Jotenkin itselleni se oli liian yksinkertainen laite. Halusin päästä eroon pullonkorkeista ja tölkkinipsuista, joten vaihdoin koneen AT Goldiin.
No joo. Meni taas puurot ja vellit sekaisin.Kummallinen ACE 250 sulla jos siinä ID-näyttö on. Mulla ei ollutpalkkeja ei lasketa...
Ja rannoilleNiksu kirjoitti:Olisi tietysti jännä kokeilla noita Golden Mask etsimiä, ne kun vissiin ovat omiaan pelto- ja metsäkäyttöön.
Se on ihan siitä kiinni, paljonko on aikaa käyttää harrastukseen ja siihen nähden paljonko haluaa rahaa hifistelyyn käyttää. Taidan hankkia isomman kelan ja sellaisen joka olisi vakaampi mineraalipitoisilla mailla. Muuten en ala ostamaan kokonaan uutta laitetta. Tietty jos se Eurolotto napsahtaisi tilille, niin voisi hankkia kokonaisen etsinarsenaalinagee kirjoitti:Tai no joo, ainahan se parantaa kun ostaa hyvän kelan halpaan etsimeen