Kesä on nyt luudittu ACE:lla ja kun tämä harrastus tästä jatkuu, niin olen tässä harkinnut uuden soittimen hankintaa ja vertaillutkin eri vaihtoehtoja. Omaan yleiskäyttöön soveltuisivat varmaan parhaiten Minelabin Safari tai E-trac.
Sen tiedän että hintaeroa on n. 400 euroa ja E-tracissa on paljon monipuolisemmat säädöt ja parempi erottelu jne. Mutta onkohan noilla oikeasti jotain muutakin eroa vai onko molemmissa ns. sama “moottori” ja toisessa vaan monipuolisempi käyttöliittymä.
Etsintäsyvyys lienee molemmissa samaa luokkaa, mutta mites nämä palautumis- ja erottelunopeudet sekä suhtautuminen rautaroskiin näissä laitteissa menee? Ainakin yhden youtube-videon mukaan safari vaikutti olevan aika peto löytämään hyviä kohteita vaikka vieressä olisi rautaroskaa. Onnistuuko sama E-tracilla?
Olen kyllä koettanut netistä kaivella, mutta aivan suoraa vertailua näiden laitteiden välillä en ole löytänyt. Jos sellainen olisi jossain olemassa niin linkkivinkistä olisin kovasti kiitollinen.
-TAZ-
Uusi soitin… Safari vai E-trac
Uusi soitin… Safari vai E-trac
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Re: Uusi soitin… Safari vai E-trac
Nyt sinä rupesit hurjimaan,eikö ace 250 ole löytynyt aivan riittävästi kamaa.TAZ kirjoitti:Kesä on nyt luudittu ACE:lla ja kun tämä harrastus tästä jatkuu, niin olen tässä harkinnut uuden soittimen hankintaa ja vertaillutkin eri vaihtoehtoja. Omaan yleiskäyttöön soveltuisivat varmaan parhaiten Minelabin Safari tai E-trac.
Sen tiedän että hintaeroa on n. 400 euroa ja E-tracissa on paljon monipuolisemmat säädöt ja parempi erottelu jne. Mutta onkohan noilla oikeasti jotain muutakin eroa vai onko molemmissa ns. sama “moottori” ja toisessa vaan monipuolisempi käyttöliittymä.
Etsintäsyvyys lienee molemmissa samaa luokkaa, mutta mites nämä palautumis- ja erottelunopeudet sekä suhtautuminen rautaroskiin näissä laitteissa menee? Ainakin yhden youtube-videon mukaan safari vaikutti olevan aika peto löytämään hyviä kohteita vaikka vieressä olisi rautaroskaa. Onnistuuko sama E-tracilla?
Olen kyllä koettanut netistä kaivella, mutta aivan suoraa vertailua näiden laitteiden välillä en ole löytänyt. Jos sellainen olisi jossain olemassa niin linkkivinkistä olisin kovasti kiitollinen.
-TAZ-

Periaatteessa safarin ja E-trac syvyyksissä ei ole mitään merkittävää eroa,oikeastaan ainoita merkittäviä eroja on mitä tuossa jo mainitsitkin,sama FBS toiminto molemmista löytyy.
Kummatkin laitteet ovat hyviä rautaromun keskellä ja ainakin itse olen huomannut,että E-trac on todella hyvä löytämään hyviä tavaroita rautaromun/roskien seasta,toki E-trac laajempi discriminointi auttaa paljon vaikkapa puistossa/uimarannalla roskien kanssa tapellessa.
Jos pätäkkää löytyy ja ei pelkää ylimääräistä säätämistä,niin E-trac on kuningas,mutta jos yksinkertaisempaa haluaa,niin safari sitten.

Tässä on yksi linkki safari vs E-trac: http://www.findmall.com/read.php?10,842833
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Itsehän kommentoit joskus meikäläisen löytöihin ettet uskalla edes ajatella mitä aarteita syvemmällä maassa luuraa. Minä olen uskaltanut... ja tullut siihe tulokseen, ettei se selviä kuin yhdellä tavalla.Etsijä82 kirjoitti: Nyt sinä rupesit hurjimaan,eikö ace 250 ole löytynyt aivan riittävästi kamaa.![]()

Mutta jos totta puhutaan, niin oon kyllä ollut erittäin tyytyväinen ACE:enkin ja kamaa on tosiaankin löytynyt varsin mukavasti. Mutta mieluustihan sitä syvemmällekkin maahan "katsoisi". Ainakin noilla paikolla mistä makeimmat löydöt on tehty.
Kiitoset linkistä. Taitaa se valinta kuitenkin kallistua tuonne E-trakin puolelle. Täytyy vielä harkita ja kysellä mikä taho sellaisen toimittaisi soipivaiseen hintaan.
-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
-
- Metallinetsijä
- Viesti:
TAZ..........Itsehän kommentoit joskus meikäläisen löytöihin ettet uskalla edes ajatella mitä aarteita syvemmällä maassa luuraa. Minä olen uskaltanut... ja tullut siihe tulokseen, ettei se selviä kuin yhdellä tavalla.
jokos oot bobcatin ostanut ?????..
sano kiinalaisille terveisiä jos sinne asti kaivat...
emmää kateellinen oo mutta kuiteski..............no minä olen oppipoika vasta tällä alalla.....
jokos oot bobcatin ostanut ?????..

sano kiinalaisille terveisiä jos sinne asti kaivat...

emmää kateellinen oo mutta kuiteski..............no minä olen oppipoika vasta tällä alalla.....

ground search metal dedector,,,, garrett ace 250 ,,,,TODELLA taittuva lapio,,,,,istutus lapio,,,, ja paljon aikaa. ja innostusta....
Kunhan vaan höpisin,mutta tosiaan uskon vahvasti,että acen jäljiltä on jäänyt aika paljon kamaa syvemmälle,jonne yksinkertaisesti acen etsintäsyvyys ei enää piisaa ja toisaalta onhan noissa paremmissa laitteissa erottelukin "hieman" eri tasolla,joten roskaisempaankin paikkaan uskaltaa lähteä etsimään kamiksia ja monestihan uskomaton roskan määrä on se joka maskaa hyvät kamat ei niinkään syvyys.TAZ kirjoitti: Itsehän kommentoit joskus meikäläisen löytöihin ettet uskalla edes ajatella mitä aarteita syvemmällä maassa luuraa. Minä olen uskaltanut... ja tullut siihe tulokseen, ettei se selviä kuin yhdellä tavalla.
Mutta jos totta puhutaan, niin oon kyllä ollut erittäin tyytyväinen ACE:enkin ja kamaa on tosiaankin löytynyt varsin mukavasti. Mutta mieluustihan sitä syvemmällekkin maahan "katsoisi". Ainakin noilla paikolla mistä makeimmat löydöt on tehty.
-TAZ-
Älä sitten vaan säikähdä,jos tavaraa alkaa tulemaan ovista ja ikkunoista,jos meinaan tommosen jyrän hankkia.

Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
-
- Raavas Tonkija
e-trac ainakin on erottelultaan todella hyvä, olen käynyt ne paikat läpi e-tracilla joissa ace250 meni aivan solmuun, jopa snipu kelalla. discriminointi on monipuolinen joka auttaa juuri roskapaikoissa. ja kyllä ne paikat joissa acen kanssa on käynyt ja pitäisi olla puhdas paikka niin e-trac löytää paljon vielä tavaraa (roskien vierestä ja syvemältä), acessa oli vielä suurempi kela kiinni.
se mikä ero e-tracillä ja safarilla on niin en osaa sanoa muuta kuin tuon discriminoinnin. olen pari kertaa nähnyt ihis81:sen safarin ja oli kyllä valovuosien päässä acesta. pakko oli paremmaksi laittaa sitten ja ostaa e-trac.
kutsun tuota e-tracia lempinimellä kolikkokone
(noin 100e arvosta tullut kolikkoja 2kk aikana rannoilta)
niin ja omasta mielestäni e-trac oli perk....n vaikea oppia aluksi, meni hetki jos toinen ennen kuin alko tajuun vähän missä mennään..sai koko touhun ns aloittaa uudestaan..
se mikä ero e-tracillä ja safarilla on niin en osaa sanoa muuta kuin tuon discriminoinnin. olen pari kertaa nähnyt ihis81:sen safarin ja oli kyllä valovuosien päässä acesta. pakko oli paremmaksi laittaa sitten ja ostaa e-trac.
kutsun tuota e-tracia lempinimellä kolikkokone

niin ja omasta mielestäni e-trac oli perk....n vaikea oppia aluksi, meni hetki jos toinen ennen kuin alko tajuun vähän missä mennään..sai koko touhun ns aloittaa uudestaan..
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
En minä tässä , kun harkinta-aikaa on, jättäisi pois laskuista tätä GoldMaxx -etsintäkään. Sillä on kovat lukemat testeissä ja tällä foorumilla (ja NMF-foorumilla) se on osoittautuntu aika pedoksi.
Käyttäjillä ei tunnu olevan tarvetta 'päivitykseen'. Vai kuinka?
Käyttäjillä ei tunnu olevan tarvetta 'päivitykseen'. Vai kuinka?
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä
) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.

- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Leijonakin pistää lusikkansa tähän soppaan, ja toteaa, että jos täytyisi valita Safarin ja E-trac:in välillä, niin ehdottomasti E-trac. Mitä olen lukenut noita eri maiden foorumeita (google suomennoksina), niin kyllä E-trac:ia kehutaan kovasti.
Itselläni XP GoldMaxx Power tulee palvelemaan seuraavat 10 vuotta
(ehkä)
Itselläni XP GoldMaxx Power tulee palvelemaan seuraavat 10 vuotta

XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Safarista yksinkertaisempaa saa hakea, mutta on tehokas. Itselleni tuo Safari riittää loppuiäksi. Ja erottelee todella hyvin roskaisessakin maastossa
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"