Saadaanko miitti aikaan, itse ainakin joku arki aamupäivä menen käymään...
Siltä näyttää ja korut hakataan suoraan ihoon niin eivät tipahteleNiksu kirjoitti:On tainnut kortilla maksaminen yleistyä liikaa näin metallinetsijän näkökulmasta katsoen.
Sinne tulis ainakin kaikki metallinpaljastinharrastajat tuhlaamaan omat markkalöytönsäNiksu kirjoitti:Kortilla voisi ainoastaan ostaa käyttöönsä vanhoja markka-ajan kolikoita, joilla saisi ostettua ruokaa ja juomaa nostalgisesti markka-ajan hinnoin.
Markkarahaa on vieläkin suhteellisesti reippaasti. Mun ja miken löydöistä 12markka-aikaista yhteensä 30:stä kolikosta, eli melkein puoletaar1pne kirjoitti:toki siinä oli vielä markkarahaa reippaasti mukana .
Pieni vaiva sujauttaa vyöllä roikkuvaan roskapussiin kun on ylös nostamisen vaivan jo nähnyt.iron maden kirjoitti:Hyvä nähdä että muutkin siivoaa maita paskaroskista!
Samaa piti itseltänikin tuolla kysyä. Vastaukseksi tuli että mieluummin hiekalla "dyykkaamassa" kuin ympäri päissään vähän ennen valomerkkiä liki ainoana asiakkaan siinä 200m päässä olevassa ravintolassairon maden kirjoitti:Onko täs mitään mieltä, kyselee moni!
No hyi oikeesti ! Sait jonkin herpeksen tai ebolanHaarukka kirjoitti:Heräsin keskellä yötä ja totesin että sade on lakannut. Ei muuta ku scooppi ja GM mukaan ja kohti Kalajokea.
Dyynissä oli vielä täys meno päällä, tai niin täys ku se tiistai iltana voi ollaEipä häirinnyt mun harrastamista, vispasin sitä MidSummerSound kenttää ristiin rastiin ja 4h tulos:
Varsinaiset löydöt:
Vieläkin markka-aikaa![]()
Vasemmanpuoleisin sormus on 925 leimalla olevaa hopeaa, ensimmäinen jalometallilöytö Kalajoelta. Ikävästi kivi hukkunut
Toinen sormus ihan rihkamaa, "kivet" muovia.
Korvakoru laadukkaampi, ilmeisesti kullattu. Isompia ja pienempiä kiviä(varmaan lasia) oikein istutettuna, ei liimattuna.
Luskikan päässä teksi aluminium, ei ole syytä epäillä etteikö olisi alumiinia
Ensimmäinen löytämäni sähkösätkä, jotakin mentholin tapaista makua tulee suuhun ku päästä imaisee
Nyt nukkuun...
Mä jo pelkäsin ettei tuohon kukaan tartuSerafiina kirjoitti:No hyi oikeesti ! Sait jonkin herpeksen tai ebolanHaarukka kirjoitti:Ensimmäinen löytämäni sähkösätkä, jotakin mentholin tapaista makua tulee suuhun ku päästä imaisee
"kaikkea pitää kokeilla, paitsi kansan tansseja ja sukurutsautta"Serafiina kirjoitti:Toivottavasti porukka ei kuljeskele tuolla imeskelemässä kaikkia löytöjään. Ihan ei ehkä kannata kaikenlaista haistaa ja maistaa tunnustelun ohella. Tarttuu vielä vuosisatoja vanha uinunut tubi