Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
jamppe kirjoitti:Onko Verbascum Nigrum kasvuvaiheessa vai joku muu?
Siltä se näyttää, ei kun rautakautista nostamaan
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Miten ois porukka kiinnostusta puolin leikkimieliseen kilpailuun? Järjestettäis peltoalue osin keinotekoisen(kolikoin ja esinein) kylvettyyn ja osin vähän tutkittuun alueeseen jossa on mahdollisuus alkuperäisesineisiin satoja vuosia taappäin. Järjestettäis pistetys porukalla ja toeutettais se heti ensivapaitten peltojen osalta vaikka näillä seuduilla. Pääsis maattomatki porukat mukaan ja uudet sais hyvän alun varmaan meiltä.Etukäteisjärjestelyihin tarttis porukkaa. Henkeä kohotus olis meininkinä.Tuntuu ettämoni intoutunut on lopettanut kun ei oo seuraa ja opastusta.Eihän tällainen saa olla eliittihommaa?Taisin lyödä vyön alle+ Poistan viestin huomisaamuun mennessä. Pahoillani jos supermestareita sivusin melkein loukaten.
On tulossa vieraita joten hätäisen sadepäivän hosun löydöt tässä. Samaan paikkaan mennään.
Eräs tyyppi meiltä päin osti harrikan ja ei mene monta kilometriä kun menee tulppa pimeeksi jostain pytytstä.
Kaverit kuskaa tulppia ja harrikkamies odottelee tienreunassa.
Habitus hepulla on hd-tyylinen eli parta/liivit /tatuointi ja nyt eka harrikka..
No kunhan leikkii tämän kesän tuolla mopolla niin luulen että joko into loppuu tai mopo vaihtuu.
P.Aholainen kirjoitti:Eräs tyyppi meiltä päin osti harrikan ja ei mene monta kilometriä kun menee tulppa pimeeksi jostain pytytstä.
Kaverit kuskaa tulppia ja harrikkamies odottelee tienreunassa.
Habitus hepulla on hd-tyylinen eli parta/liivit /tatuointi ja nyt eka harrikka..
No kunhan leikkii tämän kesän tuolla mopolla niin luulen että joko into loppuu tai mopo vaihtuu.
Ei mee täällä tulpat pimeex, kun on oikeanlaiset. Kunhan nyt uus rakki valuttelee gasoa ja merkkaa reviiriään....... Vähä niinku mä..
Brittipyörät ainakin perinteisesti merkkaa parkkipaikkansa öljyllä missä on olleet.
Veljelläni on tuo kuvan matikka eli Matchless -51 joka ei kyllä ole orggis väreissä.
Toimii nyt kuin junanvessa kun saatin lataus korjattua.
Mulla kaveri rakentaa Harrikoita puoli -ammattilaisena. Tehnyt hienoja näyttely-pyöriä. Puhe tuli niiden luotettavuudesta. Sano ettei voi kovin pitkää reissua heittää ellei ole työkalupakkia mukana. Tokaisi että jo vanhan harrikan ostaessa tietää et sormet on vaseliinissa ja öljyssä. Mutta sehän onkin osa sitä juttua. . Aina voi ostaa uuden pyörän jossa takuu voimassa.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Garrett 350 kirjoitti:Mulla kaveri rakentaa Harrikoita puoli -ammattilaisena. Tehnyt hienoja näyttely-pyöriä. Puhe tuli niiden luotettavuudesta. Sano ettei voi kovin pitkää reissua heittää ellei ole työkalupakkia mukana. Tokaisi että jo vanhan harrikan ostaessa tietää et sormet on vaseliinissa ja öljyssä. Mutta sehän onkin osa sitä juttua. . Aina voi ostaa uuden pyörän jossa takuu voimassa.
Uusi on aina uusi, mutta nillä kun ei ole "luonnetta"..
Oli pakko laittaa ,tuo karhuemon ja pennun rakkaus on mieletön.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
rib@55 kirjoitti:Onx joku muu tehny samanlaista erehdystä kuin mä?
Ostin Harley Davidsonin, sitä korjailen iltaisin... Vai miten se laulu menikään..?
Pyörä on hieno, mutta ensin korjataan ja sit ehkä ajetaan...
Kumma homma, kavereilla on harrikoita ja saksaa myöten päästelevät. Eipä ole juuri vikoja ollut, kulutusosien vaihtelua, kyseessä evokoneiset härräkät Itte ajelen sitkaasti 500cb hondala joka pelaa kuin se junan vessa
Varusteet: Pari kaverin tekemää pulssiharavaa
Golden mask 3
Minelab xterra 305
minelab xterra 705
Pari super magneettia
kenttälapioita 3kpl
Vanhin löytö: skilling 1803.
rib@55 kirjoitti:Onx joku muu tehny samanlaista erehdystä kuin mä?
Ostin Harley Davidsonin, sitä korjailen iltaisin... Vai miten se laulu menikään..?
Pyörä on hieno, mutta ensin korjataan ja sit ehkä ajetaan...
Kumma homma, kavereilla on harrikoita ja saksaa myöten päästelevät. Eipä ole juuri vikoja ollut, kulutusosien vaihtelua, kyseessä evokoneiset härräkät Itte ajelen sitkaasti 500cb hondala joka pelaa kuin se junan vessa
Kyllähän nuo vanhat Nohdat on ikiliikkujia. Jostain kun orggis tuutin löytäs kohtuuhintaan...
Kuukausi takaperin ajeltiin lieksan ohi joensuuta kohti, katoin sivusilmällä et villisikoja pellonlaidalla ja jatkoin matkaa. Joku jäi vaivaan ja sanoin vaimolle et
palataan takasin, palattiin puolisen kilometriä ja katseltiin hetken 3 karhua arvakkaa oliko kameraa mukana vanhalla nokialaisella koitin kuvata mut melkosta suttua olis saanut hienoja kuvia hetken yksi seisoi takajaloilla, ja katseli autoa.
Sattuuko nuo tyypit sattumalta paikalle kameroineen vai onko karhut houkuteltu "studioon" raadoilla? Vai saako tällaista edes kysyä
On vaan niin uskomattomia kuvia...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Haaskaltahan ne kaikki tälläiset kuvat tulee. Tuo Mulkahainen on ainakin kuvannut kuhmossa ja suomussalmella. Mutta ihan mukavia kuvia, vielä harrastelijaksi. Liikunnan opettajana lukiossa päivätyökseen...