Minulla on ollut jokusen vuoden vähäisessä käytössä Fisher F5 metallinilmaisin.. Vähäisessä siksi että en ole päässyt sisälle ilmaisimen sielunelämään, joka johtuu osittain siitä, että tähän ei ole saatavilla suomenkielistä käyttöohjekirjaa.. Nyt olisin valmis luopumaan Fisheristä ja kysyisinkin teiltä asiaan vihkiytyneiltä olisiko tuo Garret AT PRO hieman käyttäjäystävällisempi?? Siihen saa tietenniin mukaan suomenkielisen manuaalin.. Vai olisiko jokin muu metallinetsin mitä suosittelette? Tarkoitus olisi löytää hintaluokassaan max 700e metallinetsin, jonka säätäminen ja käyttäminen ei tarvitse tohtorin tutkintoa..
Marko
Hakusessa uusi metallinilmaisin
Re: Hakusessa uusi metallinilmaisin
Mistä laite on ostettu?
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Teknetics Eurotek Pro
Päivän löytöni
Finndetectorista
Sieltähän sinä sen suomenkielisen oppaan saat. Ihan Suomen lainkin mukaan pitää tulla mukana, toki jos kone on jo vanha niin tiedä sitten.
Ehdottaisin kuitenkin kysymään josko sellaisen saisit. myynti@finndetector.com
Ehdottaisin kuitenkin kysymään josko sellaisen saisit. myynti@finndetector.com
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Päivän löytöni
Teknetics Eurotek Pro
Päivän löytöni
Kiitoksia vinkistä.. Silloin kun ostin ko.laitteen niin finndetector asiakaspalvelusta ilmoitettiin että suomenkielinen ohjekirja tulee mahdollisesti myöhemmin.. Olen jokusen kerran asiaa kysellyt finndetectorilta, eikä sitä ohjekirjaa ole saatavilla...
- rehupuntti
- Metallinetsijä
Gold bug pro.helppo käyttää,nopea,kevyt.itte myin just at pron pois.
Deussi 11"Full pack...MI-6 9"Hf coil
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono
Christian ll klipping 1513-1523
SME Satakunta
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono
Christian ll klipping 1513-1523
SME Satakunta
Olin jo valmis sanomaan, että mitä enemmän toimintoja niin sitä monimutkaisempi käyttää. Sitten katsoin muutaman videon tuosta F5:sta ja kyllä, vaikuttaa todellakin aika sekavalta 
Näytöttömät analogiavehkeet on ainakin yksinkertaisia käyttää. Yhdestä nupista tapahtuu aina yksi ja sama asia, sen asento näkyy koko ajan eikä säätäessä tarvi näyttöä tuijottaa, senku pyörittelee haluamaansa asentoon. Kokemusta läinnä Golden Maskista(1 ja 4). Paljoltahan tuo GM4:n nuppien määrä aluksi näyttää, mutta käytännössähän niitä numikoita ei tarvi paljon pyöritellä.
AT-Prossa hyvin pitkälle sama juttu, lähes kaikille säädöille on omat napi ja niiden asetukset näkyvät näytössä koko ajan. Jos ei vedenpitävyyttä tarvi niin uusi Garrett Ace 400 voisi olla odottamisen arvoinen...

Näytöttömät analogiavehkeet on ainakin yksinkertaisia käyttää. Yhdestä nupista tapahtuu aina yksi ja sama asia, sen asento näkyy koko ajan eikä säätäessä tarvi näyttöä tuijottaa, senku pyörittelee haluamaansa asentoon. Kokemusta läinnä Golden Maskista(1 ja 4). Paljoltahan tuo GM4:n nuppien määrä aluksi näyttää, mutta käytännössähän niitä numikoita ei tarvi paljon pyöritellä.
AT-Prossa hyvin pitkälle sama juttu, lähes kaikille säädöille on omat napi ja niiden asetukset näkyvät näytössä koko ajan. Jos ei vedenpitävyyttä tarvi niin uusi Garrett Ace 400 voisi olla odottamisen arvoinen...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
- iron maden
- Kunniajäsen
Suosittelisin ostamaan mieluummin ace proon!moho kirjoitti:Minulla on ollut jokusen vuoden vähäisessä käytössä Fisher F5 metallinilmaisin.. Vähäisessä siksi että en ole päässyt sisälle ilmaisimen sielunelämään, ..
Marko
Gm 4 vaatii opiskelua ja aikaa perehtyä laitteeseen! Muistaakseni gm esitteessäkin luki että laite on suunattu edistyneemmälle metallinetsijälle!
Itse en ihan vasta-alakajille gm laitteita suosittele, vaikka ne onkin tunnetusti tehokkaita laitteita!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Kiitoksia vastauksista.. Kausi olis kohta aluillaan ja kova hinku olisi herätellä uudestaan henkiin tämä harrastus.. Kun ei osaa säätää ja tulkita tuota laitetta niin pitää kaivaa kaikki ylös, vaikkei haluaiskaan
Pitänee kokeilla myydä tuo Fisheri poijes ja ostaa jokin uusi yksinkertaisempi laite yksinkertaiselle ja kielitaidottomalle ihmiselle ja käyttää aikaa opetellakseen miten laitetta käytetään.. Ihmisethän nämä laitteet on suunnitellut ja kyllä niitä oppii käyttämään, mutta se vaatii perehtyneisyyttä ja keskittymiskykyä.
Marko

Marko