Tässä uusia löytöjä kotomaan kamaralta. Kuten kuvasta käy ilmi, kolikot ovat taas varsin huonossa kunnossa. Hopeaisesta 25 pennisestä puuttuu pala. Vihertävä kolikko on tanskalainen äyri vuodelta 1912.
Alemmassa kuvassa olevassa metallikiekon puolikkaassa erottuu jotain kuvioita. Esine vaikuttaa vanhalta.
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.
Vanhin metalliesinelöytö Suomesta: Roomalaisaikainen rannerengas
Voit olla oikeassa. Ehkä sormus on puhdetyö. Myös tuota alimmaisena kuvassa olevaa "lohikäärmeen pyrstöä" olen vähän miettinyt, koska se löytyi kaukaisena yksittäisenä löytönä pellosta, läheltä jyrkkärantaista joenpenkkaa.
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.
Hyviä löytöjä olet tehnyt.
Eikö vyösormuksessa ole mitään merkintöjä, vai onko alumiinia?
Olen nähnyt Englantilaisissa linkeissä samanlaisia, mutta ne ainakin ovat hopeaa.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Leijona kirjoitti:Hyviä löytöjä olet tehnyt.
Eikö vyösormuksessa ole mitään merkintöjä, vai onko alumiinia?
Olen nähnyt Englantilaisissa linkeissä samanlaisia, mutta ne ainakin ovat hopeaa.
Valitettavasti tämä sormus vaikuttaisi olevan vain pintahopeoitua epäjalompaa metallia