Moikka uudelta jäseneltä. Tässä vähän mun löytöjä pellolta. Ei mitään kultaa eikä hopeeta, ainoastaan vanhoja luoteja, nappi ja joku korkki, varmaan kellosta
Toivotan kaikille hyviä löytöjä!
Viimeksi muokannut Lis, 11 Maalis 2020, 22:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
No mutta nuohan on hienoja! Itse en ole vielä yhteenkään musketinkuulaan törmännyt ja se harmittaa Ja mikä on tuo palapelin palan näköinen osa? Oliko korkea pingi?
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Kuulaa nousee, aina mukava löytää! Onko alueella käyty taisteluja koskaan? Itsellä ainoat musketinkuulat löytyneet Kustaa III:n sodan taisteluapaikalta.
Nämä löydöt ovat pellolta Haminassa. Tottakai on ollut taisteluja, Venäjä Ruotsi sodan aikana. Kaikista suurin jonka löysin Googlesta lmk 1 sekä 2 Rochensalmien meri taistelut.
Niinpä Tuosta tuli mieleen yksi tapaus opiskeluajoiltani 90-luvulla, kun olimme muutaman kurssitoverin kanssa jossain Helsingin kivijalkakaupassa ja ähisimme siinä tiskillä pahaa oloamme. Vieressä seissyt "turkkimummo" huomasi ahdinkomme ja tiesi kokemuksesta laukaista: "Sillä se pojat lähtee, millä on tullutkin" Olimme ihan "öönä", kun mamma tiesi mistä puhui
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Moikka. Nämä kaksi löytöä tein tänään. Yrityksestä Markel M Makarow luin jo foorumista, mutta tuo toinen ihmetyttää. Tietääkö kukaan mikä tämä lehden näköinen metallin pala on?
Onpa komea käärme ja hienoja löytöjä nuo kolikotkin!
Minulla on tänään jännä päivä, tilasin Finndetectorilta Garret 250 ja sen pitäisi kohta saapua kotiovelle! Pääsen piippailemaan ja hiippailemaan sulaneille paikoille pelloillani! Laitan sitten kuvia löydöistä!
Dropped off from the medieval era by accident, now stuck here in this rat race.
Tirehtoori kirjoitti: ↑21 Huhti 2020, 09:45
Käärmeet on heränny myös täällä. Toissapäivänä mettäs näin neliä käärmettä. Kaikki oli kivillä lämmittelemäs auringossa.
Joo, käärmeitä on nyt paljon liikkeellä. Täytyy olla varovainen
Ladywolf2805 kirjoitti: ↑21 Huhti 2020, 09:57
Onpa komea käärme ja hienoja löytöjä nuo kolikotkin!
Minulla on tänään jännä päivä, tilasin Finndetectorilta Garret 250 ja sen pitäisi kohta saapua kotiovelle! Pääsen piippailemaan ja hiippailemaan sulaneille paikoille pelloillani! Laitan sitten kuvia löydöistä!
Kiitos Hyvän laitteen tilasit, löytää pienimmätkin aarteet. Onnea etsintään
Tänään löytyi samanlainen Ikuisesti muistan kun mukulana iloisella 80-luvulla saatiin koirankusetuspalkkiona oikein kympin seteli ja ostettiin koko rahalla "merkkareita" eli merirosvorahoja. 10 penniä oli kappale eli sadan kappaaleen pussi niitä sit oli. Ei loppuneet kesken ja alkoivat muuten aikaa myöten pursuamaan korvistakin nuo merkkarit..