VCO what?
VCO eli jänniteohjattu oskillaattori (lyhenne sanoista Voltage controlled oscillator) on oskillaattori, jonka värähtelytaajuutta voidaan säätää jännitteen avulla. Jänniteohjattuja oskillaattoreita käytetään radiotekniikassa, vaihelukituissa silmukoissa, äänikorteissa ja syntetisaattoreissa.
Vaimoni työpaikalla käytetään sanontaa KVG (Katso kukkanen Googlesta):P
http://fi.wikipedia.org/wiki/VCO
Vaimoni työpaikalla käytetään sanontaa KVG (Katso kukkanen Googlesta):P
http://fi.wikipedia.org/wiki/VCO
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Joo olenhan mä KVG mutta kun esim. tuo Wikipediasivu ei mitenkään ota kantaa siihen mitä VCO on metallinetsimissä eikä RTFM:kaan anna siihen vastausta niin ajattelin KVPPanomies kirjoitti: Vaimoni työpaikalla käytetään sanontaa KVG (Katso kukkanen Googlesta):P
http://fi.wikipedia.org/wiki/VCO
HH
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Vai G2 manuaalista luit tuosta VCO jutskasta, ei kai tuo G2 vaan ruvennut himottamaan.patti kirjoitti:No just, aloin RTFM Teknetics G2 manuaali ja sieltähän se VCO aukikirjoitettuna putkahti heti eteen. Ja tähän mennessä en ole koskaan nähnyt sitä missään muuten kuin VCO lyhenteellä. Mr Murphy iski jälleen!
t. patti
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
No ei, F5 riittää mulle ID-laitteeksi. Mun F5:ssä ja tuossa G2:ssa on kuitenkin tosi paljon yhtäläisyyksiä, joten ajattelin, että G2:n manuaalista löytyisi jotain silmiäaukaisevaa F5:een. No, sieltä aukenikin tuo GM3:n VCOEtsijä82 kirjoitti: Vai G2 manuaalista luit tuosta VCO jutskasta, ei kai tuo G2 vaan ruvennut himottamaan.
Tosin Findmall.com:ia lukiessani silmät avautui tuon F5:n suhteen, että siinä on 1 ja 2 äänen moodissa sellaisia ominaisuuksia, joita en ole vielä edes kokeillut. Ensi kesäksi siis luvassa mielenkiintoista testailua ja uusia ominaisuuksia
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
The Tesoro Sand Shark metal detector has two distinct operating modes: VCO and Normal. When working in the VCO mode, as targets get closer to the coil, the threshold generates a louder, higher pitched tone great for pinpointing. The Normal mode works with a single tone and is used for beachcombing and other prolonged searches.
Eli eikös se ole sama kuin Pinpointer.
Eli eikös se ole sama kuin Pinpointer.
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
M.m. noissa Troyn shadow laitteissahan käytetään nimenomaan nimeä "VCO pinpointing".
http://www.troycustomdetectors.com/
http://www.troycustomdetectors.com/
Ööö, tuon kuvauksen perusteella se kyllä olisi pinpoint mutta ei se noin käyttäydy esim. gm3:ssa tai F5:n 1- tai 2-äänimoodissa. Esim. toi F5 toimii just niinkuin yllä on kuvattu eli mitä lähempänä esine on kelaa (=mitälähempänä maanpintaa se on) sitä voimakkaamman ja korkeamman äänen se antaa mutta se on vain yksittäinen piip, ei jatkuva ulina niinkuin pinpoint. Eli VCO what again? 
t. patti
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Jatkuva pinpoint ulina on nimeltään non-motion pinpoint mode.patti kirjoitti:Ööö, tuon kuvauksen perusteella se kyllä olisi pinpoint mutta ei se noin käyttäydy esim. gm3:ssa tai F5:n 1- tai 2-äänimoodissa. Esim. toi F5 toimii just niinkuin yllä on kuvattu eli mitä lähempänä esine on kelaa (=mitälähempänä maanpintaa se on) sitä voimakkaamman ja korkeamman äänen se antaa mutta se on vain yksittäinen piip, ei jatkuva ulina niinkuin pinpoint. Eli VCO what again?
t. patti
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Onhan tuo VCO pinpoint toisaalta tarkemman kuuloisempi kuin tuo tavallinen piip ääni, joten kyllähän sitä voi pitää pinpointterina vaikka se ei olekkaan samanlainen kuin tuo non-motion pinpoint.patti kirjoitti:No jo on. Mitä kukakin sitten pitää pinpointtina. Yksittäinen PIIP ei mun mielestä kyllä ole mikään pinpoint kun multitone moodissa saa myös yksittäisen PIIP äänen mutta vain eri korkuisen
t. patti
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Joo on se terävämpi ja selkeämpi ja kyllä sillä ainakin maskilla saa esineen paikan selville. Eiköhän tää ollu tässäEtsijä82 kirjoitti: Onhan tuo VCO pinpoint toisaalta tarkemman kuuloisempi kuin tuo tavallinen piip ääni, joten kyllähän sitä voi pitää pinpointterina vaikka se ei olekkaan samanlainen kuin tuo non-motion pinpoint.
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Joo, nyt on taas vatvottu asiaa tarpeeksi, eli tämä oli tässä.patti kirjoitti:Joo on se terävämpi ja selkeämpi ja kyllä sillä ainakin maskilla saa esineen paikan selville. Eiköhän tää ollu tässäEtsijä82 kirjoitti: Onhan tuo VCO pinpoint toisaalta tarkemman kuuloisempi kuin tuo tavallinen piip ääni, joten kyllähän sitä voi pitää pinpointterina vaikka se ei olekkaan samanlainen kuin tuo non-motion pinpoint.![]()
t. patti
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Slut.patti kirjoitti:LoppuEtsijä82 kirjoitti: Joo, nyt on taas vatvottu asiaa tarpeeksi, eli tämä oli tässä.
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
