Deus softapäivityksestä
Deus softapäivityksestä
Nyt kun Deussit alkaa yleistymään täällä meilläkin niin ajattelin laittaa tällaisen tietoiskun uudesta softapäivityksestä. Teksti ei siis ole minun kirjoittamaani vaan XP tehtaalta lähetetty Regtonille englantiin ja he laittoivat sen XP foorumille tiedoks. Uudistetun manuaalin lataussivukin tuolta löytyy englannin kielisenä.
Täällä oon taas kuin karkkikaupassa kun laite on edelleen sama mutta uutta ominaisuutta/opeteltavaa on niinku ois uus laite.
---------------------------------------------------------------------------------
DEUS V2.0 New features and functions!
The behaviour of your DEUS remains identical but new functions are added:
4 Non-Motion modes:
PINPOINT
NON MOTION DISC with ACCEPT/REJECT meter
NON MOTION AUDIO DISC with ACCEPT/REJECT meter and audio discrimination, -
NON MOTION ALL METAL
These Non motion modes are useful for example to locate cache inside houses, cellars. For conventional searching on fields Motion programmes are better.
On the main menu:
- Ground mineralisation meter added
- Signal strength meter featuring Accept/Reject indicator added
Audio Response > Expert
- Audio overload menu, to choose an overload sound when a target is close to the coil
Programme 7 WET BEACH Deeper on wet areas
Programme 8 becomes DRY BEACH, Suitable for dry sand.
www.xpmetaldetectors.com/uk_detecteurs_DEUS_update.php
Please follow the instructions given to the following address to download the software Dēus Update, then DEUS UPDATE will be used to download the new version.
Note that you can now choose the version in a drop-down menu and thus return to a previous version.
You can download the V2.0 instruction manual here :
http://www.xpmetaldetectors.com/docs/de ... nglish.pdf
Or only the pages with changes here :
http://www.xpmetaldetectors.com/docs/de ... ,%2038.pdf
Regards/Cordialement
------------------------------------------------
Alain Loubet - XPLORER Sarl
Täällä oon taas kuin karkkikaupassa kun laite on edelleen sama mutta uutta ominaisuutta/opeteltavaa on niinku ois uus laite.
---------------------------------------------------------------------------------
DEUS V2.0 New features and functions!
The behaviour of your DEUS remains identical but new functions are added:
4 Non-Motion modes:
PINPOINT
NON MOTION DISC with ACCEPT/REJECT meter
NON MOTION AUDIO DISC with ACCEPT/REJECT meter and audio discrimination, -
NON MOTION ALL METAL
These Non motion modes are useful for example to locate cache inside houses, cellars. For conventional searching on fields Motion programmes are better.
On the main menu:
- Ground mineralisation meter added
- Signal strength meter featuring Accept/Reject indicator added
Audio Response > Expert
- Audio overload menu, to choose an overload sound when a target is close to the coil
Programme 7 WET BEACH Deeper on wet areas
Programme 8 becomes DRY BEACH, Suitable for dry sand.
www.xpmetaldetectors.com/uk_detecteurs_DEUS_update.php
Please follow the instructions given to the following address to download the software Dēus Update, then DEUS UPDATE will be used to download the new version.
Note that you can now choose the version in a drop-down menu and thus return to a previous version.
You can download the V2.0 instruction manual here :
http://www.xpmetaldetectors.com/docs/de ... nglish.pdf
Or only the pages with changes here :
http://www.xpmetaldetectors.com/docs/de ... ,%2038.pdf
Regards/Cordialement
------------------------------------------------
Alain Loubet - XPLORER Sarl
Tuossa Xp Deus rupeaa olemaan mielenkiintoisia ominaisuuksia enemmän kuin laki sallii ja taivas on vaan kattona, selkeästi laite on uuden sukupolven laitoksia. 
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
-
Ekomasteri
- Kunniajäsen
- Viestit: 1606
- Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29
Deus
Näyttää hyvältä
Tulisi vaan tuo masiina pian kotia niin pääsis hypistelemään
Ainiin tiedoksi vaan kaikille, että tilasin tuon Deussin koska E-Trac oli tietyllä osaalueella aika vaatimaton suorastaan mykkä 
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Re: Deus
Ai, sori, oliko mulla ja TAZilla jotain tekemistä asiassa?Ekomasteri kirjoitti:Näyttää hyvältäTulisi vaan tuo masiina pian kotia niin pääsis hypistelemään
Ainiin tiedoksi vaan kaikille, että tilasin tuon Deussin koska E-Trac oli tietyllä osaalueella aika vaatimaton suorastaan mykkä
Deussin idea kyllä kiinnostaa tällaista nörttimäistä maratonietsijää. Kevyt ja tehokas ja kaikenlaista kivaa kokeiltavaa softapäivitysten muodossa.
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Re: Deus
Kylläpäs sillä testillä oli mykistävä vaikutus.Ekomasteri kirjoitti:Näyttää hyvältäTulisi vaan tuo masiina pian kotia niin pääsis hypistelemään
Ainiin tiedoksi vaan kaikille, että tilasin tuon Deussin koska E-Trac oli tietyllä osaalueella aika vaatimaton suorastaan mykkä
Ja ei Patti, teidän testillä ei ollut asiaan enää mitään vaikutusta, koska tämä testi suoritettiin paljon ennen teitä.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
-
Ekomasteri
- Kunniajäsen
- Viestit: 1606
- Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29
Re: Deus
Näin on eli tuo testi tuli tehtyä jo aikoja sitten, en vain sattuneesta syystä viitsinyt pitää kovin suurta mekkalaa aiheestaEtsijä82 kirjoitti:Kylläpäs sillä testillä oli mykistävä vaikutus.Ekomasteri kirjoitti:Näyttää hyvältäTulisi vaan tuo masiina pian kotia niin pääsis hypistelemään
Ainiin tiedoksi vaan kaikille, että tilasin tuon Deussin koska E-Trac oli tietyllä osaalueella aika vaatimaton suorastaan mykkä
Ja ei Patti, teidän testillä ei ollut asiaan enää mitään vaikutusta, koska tämä testi suoritettiin paljon ennen teitä.
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Re: Deus
Aijaa, no hyvä. Oliko se teidän testi kuitenkin tämä nail board testi?Etsijä82 kirjoitti: Kylläpäs sillä testillä oli mykistävä vaikutus.
Ja ei Patti, teidän testillä ei ollut asiaan enää mitään vaikutusta, koska tämä testi suoritettiin paljon ennen teitä.
Luin juuri mielenkiinnosta tuota Deussin manuaalia ja siellä on juuri sellalinen notch disc kuin mä haluaisin omaan laitteeseeni. Eli voit portaattomasti määritellä kolme eri notch disciä ilman, että olet rajoitettu käyttämään valmiita notcheja. Mun Fisherissä pystyy pienellä mielikuvituksella tekemään aika pitkälle tuota samaa mutta ei noin tehokkaasti ja vapaavalintaisesti. Pisteet deussille
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
-
Ekomasteri
- Kunniajäsen
- Viestit: 1606
- Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29
Testi
Se on tämä "surullisen" kuuluisa naulatesti tuon kaavion mukaan tehtynä. Tämä(kään) testi ei tietty kerro laitteesta läheskään kaikkea, mutta antaa kuitenkin viitteitä suorituskyvystä. Hommasin Deussin ihan senkin takia, että on kaksi laitetta käytössä jos jompikumpi hajoaa niin ei jää nopen osalleihis81 kirjoitti:Kertokaas mikä testi.
Kaikesta päätellen Etrac ei pärjännyt jossain testissä
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Ahaa ok.
No tuskin sitä koskaan naulalaatikosta tulee etsittyä minkään sortin kolikkoa tms
Vai onko jollain vielä tullut luonnossa vastaan tilannetta, joka olisi noin hankala laitteelle kuin tuossa testissä?
No tuskin sitä koskaan naulalaatikosta tulee etsittyä minkään sortin kolikkoa tms
Vai onko jollain vielä tullut luonnossa vastaan tilannetta, joka olisi noin hankala laitteelle kuin tuossa testissä?
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
On tullut varmasti yhtä vaikea tilanne useasti vastaan pellolla etsittäessä.ihis81 kirjoitti:Ahaa ok.
No tuskin sitä koskaan naulalaatikosta tulee etsittyä minkään sortin kolikkoa tms![]()
Vai onko jollain vielä tullut luonnossa vastaan tilannetta, joka olisi noin hankala laitteelle kuin tuossa testissä?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Ai teillä nakataan laatikollinen nauloja pellolle aina silloin tällöin
Sry lievä OT mutta onko tuo naulatesti nyt samaa asiaa ajava kuin pellossa olevat muut rauta roskat mahdollisen kolikon ympärillä.
Vai onko tässä nyt se, että juuri tuo naulojen muoto tekee tuosta testistä laitteelle haastavaa tunnistaa kolikkoa sieltä keskeltä?
Jos näin on, niin uskoisin että vaikka pellossa tunnetusti on rautaroskaa, niin ne ovat suurimmaksi osaksi laitteelle "helpottavammassa" muodossa.
Sry lievä OT mutta onko tuo naulatesti nyt samaa asiaa ajava kuin pellossa olevat muut rauta roskat mahdollisen kolikon ympärillä.
Vai onko tässä nyt se, että juuri tuo naulojen muoto tekee tuosta testistä laitteelle haastavaa tunnistaa kolikkoa sieltä keskeltä?
Jos näin on, niin uskoisin että vaikka pellossa tunnetusti on rautaroskaa, niin ne ovat suurimmaksi osaksi laitteelle "helpottavammassa" muodossa.
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
On niitä tullut. Sehän ontietysti onni että jos on laite joka nollaantuu liian pahasti raudan läheisyydessä niin eihän sitä sit edes tiedä että jotain on menny ohi. Tieto luo tuskaaihis81 kirjoitti:Ahaa ok.
No tuskin sitä koskaan naulalaatikosta tulee etsittyä minkään sortin kolikkoa tms![]()
Vai onko jollain vielä tullut luonnossa vastaan tilannetta, joka olisi noin hankala laitteelle kuin tuossa testissä?
Useimmiten tämän tilanteen huomaa kun tulee johonkin kohtaan heiluttamaan eri suunnasta kuin aikasemmin niin siellä onkin signaali. Joskus tulee kans tuomittua isommaks raudaks sellanen signaali joka kuuluu vaan toisesta suunnasta. Siis ennen tuli tuomittua. Nykyään jos signaali pysyy paikallaan niin aina kaivan, joskus on rautaa mutta aika usein löytyy jotain hyvääkin.
-
Ekomasteri
- Kunniajäsen
- Viestit: 1606
- Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29
Naulatesti
Jos pellolta tai mistätahansa löytyy rautainen paikka niin silloin mitä todennäköisimmin paikalla on ollut rakennus ja nimen omaan näissä paikoissa ne isoimmat kalat lymyääihis81 kirjoitti:Ai teillä nakataan laatikollinen nauloja pellolle aina silloin tällöin![]()
Sry lievä OT mutta onko tuo naulatesti nyt samaa asiaa ajava kuin pellossa olevat muut rauta roskat mahdollisen kolikon ympärillä.
Vai onko tässä nyt se, että juuri tuo naulojen muoto tekee tuosta testistä laitteelle haastavaa tunnistaa kolikkoa sieltä keskeltä?
Jos näin on, niin uskoisin että vaikka pellossa tunnetusti on rautaroskaa, niin ne ovat suurimmaksi osaksi laitteelle "helpottavammassa" muodossa.
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Kuten ekomasteri sanoi niin yksikin naula voi jo maskata useimmat koneet. Yleensä kelaa heilutetaan sillon naulan suunnassa.
Muiden rautaroskien suhteen on aivan sama juttu. Muodot, paksuus ja heilutusuunta vaikuttaa eniten kuinka rauta maskaa. Tässä kokeessa on vaan käytetty nauloja koska testin alkuperäinen laatija on törmännyt juuri tähän tilanteeseen maastossa ja kopioinut sen suoraan paperille. Lisäks nuo naulat on helppo jokaisen löytää jos haluaa tehdä testin.
Oikeasti tämä testi jättää täysin pois yhden ulottuvuuden mikä vaikuttaa erittäin paljo esineitten löytämiseen eli kolmannen ulottuvuuden, syvyyden. Lähempänä pintaa oleva pienempiki rautaesine voi maskata hyvän kohteen erittäin tehokkaasti mut siitä lisää etsijän toisen testin yhteydessä. Tämä naulalevytesti testaakin erottelu/palautus nopeutta.
Minua ei muuten tässä haittaa OT kun laitoin nuo tekstit tuonne aluks lähinnä tiedoks mutta parempihan näistä testeistä ois jutella testi topikeissa.
Muiden rautaroskien suhteen on aivan sama juttu. Muodot, paksuus ja heilutusuunta vaikuttaa eniten kuinka rauta maskaa. Tässä kokeessa on vaan käytetty nauloja koska testin alkuperäinen laatija on törmännyt juuri tähän tilanteeseen maastossa ja kopioinut sen suoraan paperille. Lisäks nuo naulat on helppo jokaisen löytää jos haluaa tehdä testin.
Oikeasti tämä testi jättää täysin pois yhden ulottuvuuden mikä vaikuttaa erittäin paljo esineitten löytämiseen eli kolmannen ulottuvuuden, syvyyden. Lähempänä pintaa oleva pienempiki rautaesine voi maskata hyvän kohteen erittäin tehokkaasti mut siitä lisää etsijän toisen testin yhteydessä. Tämä naulalevytesti testaakin erottelu/palautus nopeutta.
Minua ei muuten tässä haittaa OT kun laitoin nuo tekstit tuonne aluks lähinnä tiedoks mutta parempihan näistä testeistä ois jutella testi topikeissa.
[quote]
Ahaa ok.
No tuskin sitä koskaan naulalaatikosta tulee etsittyä minkään sortin kolikkoa tms Laughing
Vai onko jollain vielä tullut luonnossa vastaan tilannetta, joka olisi noin hankala laitteelle kuin tuossa testissä?
Kyllä tuo erittäinkin tärkeä testi, sillä juuri tuollaisia naulaisia paikkoja on tullut koluttua.
Eräskin vanha pelto, joka näkyy jo 1650-luvun kartassa, oli täynnä nauloja. En tiedä onko sinne viskelty tuhkat aina nauloineen vai mitä? Kävin viime keväänä siinä ACE250:llä enkä löytänyt mitään. Kaksi tuntia jaksoin koittaa ja kaivella nauloja ja kuunnella raudan pörinää. Taisi ACE:n erottelukyky loppua tuolla.
Täytynee käydä keväällä uudestaan AT PRO:lla. Eiköhän tuolla naulojen seassa ole parempaakin tavaraa.
Ahaa ok.
No tuskin sitä koskaan naulalaatikosta tulee etsittyä minkään sortin kolikkoa tms Laughing
Vai onko jollain vielä tullut luonnossa vastaan tilannetta, joka olisi noin hankala laitteelle kuin tuossa testissä?
Kyllä tuo erittäinkin tärkeä testi, sillä juuri tuollaisia naulaisia paikkoja on tullut koluttua.
Eräskin vanha pelto, joka näkyy jo 1650-luvun kartassa, oli täynnä nauloja. En tiedä onko sinne viskelty tuhkat aina nauloineen vai mitä? Kävin viime keväänä siinä ACE250:llä enkä löytänyt mitään. Kaksi tuntia jaksoin koittaa ja kaivella nauloja ja kuunnella raudan pörinää. Taisi ACE:n erottelukyky loppua tuolla.
Täytynee käydä keväällä uudestaan AT PRO:lla. Eiköhän tuolla naulojen seassa ole parempaakin tavaraa.
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
300-450 vuotta jatkuvasti viljelyksessä ollut pellonpätkä on kokemukseni mukaan niin tiheästi kylvetty rautanauloilla ja muilla rautapalasilla, että tuntuu siltä että niitä rautoja on yritetty viljellä siinä pellossa kuin viljaa.ihis81 kirjoitti:Ai teillä nakataan laatikollinen nauloja pellolle aina silloin tällöin![]()
Sry lievä OT mutta onko tuo naulatesti nyt samaa asiaa ajava kuin pellossa olevat muut rauta roskat mahdollisen kolikon ympärillä.
Kyllä tuolla rautanaulatestillä pyritään selvittämään, miten laite kykenee selviämään tälläisistä ääritilanteista, mutta vaikka E-trac ei äkkiseltään selvinnyt kunnialla tuosta testistä, niin ei se kuitenkaan ole tuntunut haittaavan kovin hirveästi laitteen kykyä, löytää kamiksia erittäin rautaisista pelloista.
Mutta olen kuitenkin huomannut, että esim. aika puhtaasti relic metsästykseen tarkoitettu Golden mask toimii em. paikoissa hieman E-trac paremmin.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Voidaan jatkaa taas alkuperäisessä asiassa.
Tämä tuli selväksi.
Niin olenko käsittänyt nyt oikein tuosta Deussin päivityksestä.
Eli menuvalikkoon tuli nyt tuon päivityksen myötä lisää valikoita tms asetuksia säädettäväksi?
Entäs kuinka paljon tuohon laitteeseen mahtuu uusia valikoita?
Kait siinä laitteessa on joku sisäinen muisti.
Esim jos verrataan kännykkään ja esim jokin sovellus, niin raja tulee vastaan jossain vaiheessa ettei laitteeseen mahdukkaan enempää tavaraa.
Vai menikö tää ajatelma ihan mönkään
Tämä tuli selväksi.
Niin olenko käsittänyt nyt oikein tuosta Deussin päivityksestä.
Eli menuvalikkoon tuli nyt tuon päivityksen myötä lisää valikoita tms asetuksia säädettäväksi?
Entäs kuinka paljon tuohon laitteeseen mahtuu uusia valikoita?
Kait siinä laitteessa on joku sisäinen muisti.
Esim jos verrataan kännykkään ja esim jokin sovellus, niin raja tulee vastaan jossain vaiheessa ettei laitteeseen mahdukkaan enempää tavaraa.
Vai menikö tää ajatelma ihan mönkään
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Ei tuo ajatelma mönkään menny
Onhan siinä rajallinen määrä muistia minkä määrää en muista tai voi olla etten tiedäkkään. Sinne tuli tosiaan lisää valikoita säädettäväks ja lisää toimintoja. Käytännössä tuo päivitys menee niin että entinen koko ohjelmisto pyyhittiin pois ja korvattiin uudella. Ihan automaattiseti tapahtu kylläki ja sama päivitys tapahtu vielä luureillekki kun niissäkin on softa. Etsintä pystyy käyttään pelkillä kuulokkeillaki mistä löytyy mahdollisuus tehdä perussäätöjä ja valita ohjelma. Tietokoneelle ladattavan päivitysohjelman koko oli 23 mb mutta en tiedä kuinka suuri osa tuosta käytännössä meni etsimeen.
Onhan siinä rajallinen määrä muistia minkä määrää en muista tai voi olla etten tiedäkkään. Sinne tuli tosiaan lisää valikoita säädettäväks ja lisää toimintoja. Käytännössä tuo päivitys menee niin että entinen koko ohjelmisto pyyhittiin pois ja korvattiin uudella. Ihan automaattiseti tapahtu kylläki ja sama päivitys tapahtu vielä luureillekki kun niissäkin on softa. Etsintä pystyy käyttään pelkillä kuulokkeillaki mistä löytyy mahdollisuus tehdä perussäätöjä ja valita ohjelma. Tietokoneelle ladattavan päivitysohjelman koko oli 23 mb mutta en tiedä kuinka suuri osa tuosta käytännössä meni etsimeen.
-
Ekomasteri
- Kunniajäsen
- Viestit: 1606
- Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29
rauta
[quote="ihis81"
Jos näin on, niin uskoisin että vaikka pellossa tunnetusti on rautaroskaa, niin ne ovat suurimmaksi osaksi laitteelle "helpottavammassa" muodossa.[/quote] Valitettava totuus on, että rauta muuttuu aina pahemmaksi mitä kauemmin se on maassa ollut. Jos epäilet tuota "totuutta" kokeile vaikka rautanauloilla joista toinen ruosteine ja toinen kirkas kumpi on helpompi tunnistaa maasta

Jos näin on, niin uskoisin että vaikka pellossa tunnetusti on rautaroskaa, niin ne ovat suurimmaksi osaksi laitteelle "helpottavammassa" muodossa.[/quote] Valitettava totuus on, että rauta muuttuu aina pahemmaksi mitä kauemmin se on maassa ollut. Jos epäilet tuota "totuutta" kokeile vaikka rautanauloilla joista toinen ruosteine ja toinen kirkas kumpi on helpompi tunnistaa maasta
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Re: rauta
Ja nepä onkin mukavimpia mitkä on kokonaan ruostuneet ja antavat hyvän signaalin mutta kun kaivat niin kuopasta ei löydykään mitään, kun ruostekeskittymä hajoaa.Ekomasteri kirjoitti: Valitettava totuus on, että rauta muuttuu aina pahemmaksi mitä kauemmin se on maassa ollut. Jos epäilet tuota "totuutta" kokeile vaikka rautanauloilla joista toinen ruosteine ja toinen kirkas kumpi on helpompi tunnistaa maasta![]()
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Re: rauta
Tämän olen kyllä huomannut hiekkarannalla monesti. Ei löydy kuin ruosteista hiekkaa lopuksi.patti kirjoitti:Ja nepä onkin mukavimpia mitkä on kokonaan ruostuneet ja antavat hyvän signaalin mutta kun kaivat niin kuopasta ei löydykään mitään, kun ruostekeskittymä hajoaa.Ekomasteri kirjoitti: Valitettava totuus on, että rauta muuttuu aina pahemmaksi mitä kauemmin se on maassa ollut. Jos epäilet tuota "totuutta" kokeile vaikka rautanauloilla joista toinen ruosteine ja toinen kirkas kumpi on helpompi tunnistaa maasta![]()
t. patti
Mutta lähtökohta mulla oli että onko tuo naulan muoto juuri se, joka tehostaa kohteen maskausta rautaisen materiaalin lisäksi
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
