Sea Hunter Mk II käyttäjät, kysymys

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Sea Hunter Mk II käyttäjät, kysymys

Viesti Kirjoittaja patti »

Moi, Garretin nettisivuilla mainitaan Sea Hunterin etsintätaajuudeksi 750 Hz joka on säädettävissä. Mitenköhän tuota voi säätää, kun manuaalista ei löydy mitään tähän liittyvää eikä Googlekaan tunne moista juttua? Onko kukaan tutkinut asiaa tarkemmin? Ei sitä varmaan kyllä tarvitse säätääkään mutta kiinnostaa silti moinen mahdollisuus.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Sea Hunter Mk II käyttäjät, kysymys

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:Moi, Garretin nettisivuilla mainitaan Sea Hunterin etsintätaajuudeksi 750 Hz joka on säädettävissä. Mitenköhän tuota voi säätää, kun manuaalista ei löydy mitään tähän liittyvää eikä Googlekaan tunne moista juttua? Onko kukaan tutkinut asiaa tarkemmin? Ei sitä varmaan kyllä tarvitse säätääkään mutta kiinnostaa silti moinen mahdollisuus.

t. patti
Garretin omalla sivulla mainitaan tämmöstä:

Multiple Frequency Technology: 22 frequencies ja Detection Frequency: 750 pulses per second, adjustable.

Kuulostaa vähän Minelabin FBS systeemiltä, mutta eiköhän kone itse hoida optimaalisen säätämisen, ettei käyttäjä tarvitse sillä päätään vaivata. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Sea Hunter Mk II käyttäjät, kysymys

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Garretin omalla sivulla mainitaan tämmöstä:

Multiple Frequency Technology: 22 frequencies ja Detection Frequency: 750 pulses per second, adjustable.

Kuulostaa vähän Minelabin FBS systeemiltä, mutta eiköhän kone itse hoida optimaalisen säätämisen, ettei käyttäjä tarvitse sillä päätään vaivata. :roll:
Niinhän se taitaa olla. Outoa tosin että mainitaan sen olevan "adjustable" vaikka varsinaista säätönamiskaa siihen ei olekaan. Laitoin mielenkiinnosta mailia myös Garretille, katsotaan mitä ne siihen vastaa.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Tässä vastaus Garretilta:

The frequency is adjusted automatically. The Sea Hunter Mark II is a
Pulse Induction detector which means it is a multiple frequency
detector. So it is always sending out a lot of frequencies instead of
just one frequency like a VLF detector.

Aika hämäävää kyllä, että esitteissä lukee "adjustable".

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Vastaa Viestiin