Kuulokkeet

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
mipe
Metallinetsijä

Kuulokkeet

Viesti Kirjoittaja mipe »

Onko kellään tietoa kohtuuhintaisista kuulokkeista, joissa olisi volume-säädin? Mulla on noita kuppimalleja tarpeeksi, mutta haussa olisi kohtuullisen laadukkaat kuulokkeet, mallia walkman. Kesällä noi kupit on liian kuumat...
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Panda
Site Admin

kuulokkeista

Viesti Kirjoittaja Panda »

Mites noitten kuulokkeitten kanssa? Onko niista nyt muuta hyotya kun etta ymparisto ei hairiinny ja paristot kestaa pitempaan. Auttaako kuulemaan jotain signaaleja paremmin. Voiko joku etsin antaa niin hiljaisia signaaleja etta ainoastaan kuuloikkeilla kuulee. Tuskinpa nyt sentaan :roll:
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Etsijä
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja Etsijä »

Eipä niitä kuulokkeita tosiaan siksi tarvitse etteikö etsimestä riittävästi ääntä lähtisi, tuppaa lähtemään liikaakin. Käytän kuulokkeita koska silloin ääni voi olla säädettynä sopivalle tasolle riippumatta tuulesta tai taustahälystä. Jos äänet tulevat suoraan etsimen kaiuttimesta niin tuulisella paikalla ei ole varma kuuliko signaalin ja sitten tyynenä hetkenä jossain rauhallisessa paikassa korvat soi ja täytyy taas säätää. Itse en etsi ilman kuulokkeita kuin joskus kavereille malliksi näytän miten laite toimii. Yleensä pidän kuulokeita niin että vasen korva on puoliksi esillä ja näin kuulen esteettä ympäristön äänet joka voi olla turvallisuuden kannalta välttämätöntä ja myös jos kaverin kanssa liikkuu niin toisen ei tarvitse karjua asiaansa. Jos käytän nappikuulokkeita niin toinen nappi vaan korvaan.

Tuosta turvallisuudesta kerron reilu kuukausi sitten sattuneen tapahtuman, olin metsässä etsimässä sellaisessa paikassa jossa en aiemmin ole ollut, aikani pyörittyäni törmäsin maalitauluun siellä ja huomasin että joka puolella oli samanlaisia jousiammuntaan tarkoitettuja taulunpohjia. Hieman aloin jo katsella että näkyykö ampujia missään ja ajattelin mennä hieman sivummalle. Kuljin alaspäin sellaisen kalliorinteen juurelle jossa oli aika tiheä kuusikko ja aloin etsiä siellä. Aikani taas etsittyäni katselin että kuusikko loppuu sellaisen niityn viereen jossa olikin oikein rivi niitä jousiammunta tauluja ja minä siellä niiden takana kuusikossa maastopuku päällä. Onneksi ei ollut ampujia juuri sillä hetkellä ja katsoin parhaimmaksi vaihtaa maisemaa :D
retune
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja retune »

Etsijä kirjoitti: Jos käytän nappikuulokkeita niin toinen nappi vaan korvaan.
Olen mietiskellyt käykö tavallinen mp tai Cd.soittimen minipluginen nappikuuloke , jos saatavissa sovite 6,3 mm:n plugin vaatimaan etsimeen ja onko kyseisiä sovitteita olemassa ?
Whites´s GMT Goldmaster + Kohteina mineraalit, relic, kolikot...
Hannu
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Itse ostin heti ensimmäisenä päivänä pienet ja halvimmat nappikuulokkeet, joissa oli oma äänensäätö. C-Scopen 990XD pitää mielestäni hirvittävän kovaa vinkunaa, enkä tarvitse sellaista huomiota puolijulkisilla paikoila etsiessäni. Kuulokkeiden miniplugin ja etsimen välille minulla olikin valmiina välikappale, jotta kuulokkeet sopivat etsimen 6.3 mm ulostuloon. Näitä luulisi löytyvän kaikista kaupoista, jotka myyvät kuulokkeita.
mipe
Metallinetsijä

Re: kuulokkeista

Viesti Kirjoittaja mipe »

Panda kirjoitti:Mites noitten kuulokkeitten kanssa? Onko niista nyt muuta hyotya kun etta ymparisto ei hairiinny ja paristot kestaa pitempaan. Auttaako kuulemaan jotain signaaleja paremmin. Voiko joku etsin antaa niin hiljaisia signaaleja etta ainoastaan kuuloikkeilla kuulee. Tuskinpa nyt sentaan :roll:
Jos laite on yhden äänen vekotin, niin kuulokkeista sinänsä ei ole hyötyä. Laite itsessään tulkkaa maasta tulevat signaalit ja piippaa, jos siellä jotain laitteen mielestä on. Mutta jos laitteessa on muuttava 'äänivaste' ja heikommat signaalit kuulee pieninä pihauksina (esim CS1220) niin kyllä kuulokkeista on hyötyä. Silloin käyttäjällä on enemmän vastuuta löytöjen paikallistamisessa ja siinä hommassa ilman kuulokkeita jää löytöjä havaitsematta.
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Panda
Site Admin

kokeillaan

Viesti Kirjoittaja Panda »

Ohlssonilta joskus vuosi sitten tuli ostettua parilla eurolla nama kuulokkeet jotka jonnekkin laatikoperalle oli unohtunut. Pitaa kokeilla kaytannossa. Ainakin pysyvat paassa, eivatka paina mitaan.

Kuva
Vastaa Viestiin