Predator kaivuuvälineet

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
NÄÄTÄ
Kunniajäsen

Predator kaivuuvälineet

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Päätin aloittaa uuden topiikin nyt kun tilaus on saapunut.

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon model85:een. Tämä vehje uppoaa hienosti hieman jäiseenkin maahan. Tuollaisesta paksusta "heinäturpeestakin" on helppo leikata sahaamalla tulppa irti ja nostaa se pois. Harmi kun en kerinnyt saada isompaa lapiota, kun heräsin liian myöhään. :evil:
Pitäisikö laittaa uusi tilaus vetämään, niin saisi ehkä syksylle tavarat? :roll: :shock:
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
T.T.A
Metallinetsijä

Re: Predator kaivuuvälineet

Viesti Kirjoittaja T.T.A »

NÄÄTÄ kirjoitti:Päätin aloittaa uuden topiikin nyt kun tilaus on saapunut.

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon model85:een. Tämä vehje uppoaa hienosti hieman jäiseenkin maahan. Tuollaisesta paksusta "heinäturpeestakin" on helppo leikata sahaamalla tulppa irti ja nostaa se pois. Harmi kun en kerinnyt saada isompaa lapiota, kun heräsin liian myöhään. :evil:
Pitäisikö laittaa uusi tilaus vetämään, niin saisi ehkä syksylle tavarat? :roll: :shock:
sama pätee myös siihen isoon lapioon! :D on ihan tautisen hyvä lapio heinäpellolla! 8) ei kyllä hetkeäkään oo kaduttanu tuo ostos vaikka kallis olikin!

vielä ku sais ton kasivitosen joskus.... :roll:
- ?
- Garrett pro pointer
- Predator 58LT Dixie
- Black ADA Dagger

Vanhin kolikko: 1/6 öre 1666
Top 60 kolikko: 1p 1870
T.T.A
Metallinetsijä

"Harmi kun en kerinnyt saada isompaa lapiota, kun heräsin liian myöhään. "

hmm... siis missäs vaiheessa sitte ehdit tuon pienen tilata?

meinaan vaan että menikö noi meidän ajoissa tilanneiden lapiot nyt sitte
jakoon niille jotka kyseli tilauksen jälkeen niitä.. :roll:
- ?
- Garrett pro pointer
- Predator 58LT Dixie
- Black ADA Dagger

NÄÄTÄ
Kunniajäsen

Tuon pienen tilasin silloin aikoja sitten kun tilausta suunniteltiin. En vaan muka raskinut silloin tilata tuota isompaa. Kyselin sitten n. kuukausi sitten, että olisiko tilauksessa ylimääräisiä ja pääsin varalle, jos olisi. Mutta niinkuin tiedämme, ei niitä riittänyt ilmeisesti edes kaikille ajoissa tilanneille. :(
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Minulla on tuo 58 LT ja täytyy myöntää, että on erittäin hyvä nurmipellolla, vaikka nurmi on paksukin, niin menee maahan että suhahtaa, mutta mutta....
hiekalla ja multapellolla ei olekaan niin hyvä.
Nimittäin mielestäni tuon "lapa" on liian kapea irtonaisen materiaalin käsittelyyn. Tahtoo mennä sellaiseksi lipittämiseksi, kun saa siirrettyä multaa/hiekkaa niin vähän kerrallaan, jolloin montun pohja menee liian pieneksi ja samalla kohteen kolhimisen mahdollisuus suurenee. Onneksi en ole kuitenkaan vielä kolhinut mitään.
Multapellolla, jossa ei ole nurmea, mielestäni parempi on Fiskarsin alumiininen pitkävartinen lapio, kun sillä saa käännettyä isomman köntän kerralla, jolloin könttä ei murene, eikä kohteen kolhimisen vaaraa ole.
Toisaalta taas tuo Fiskars ei toimi alkuunkaan nurmipellolla.

Mutta summa summarum: Työväline kohteen mukaan ja auton takakonttiin kaksi lapiota, niin hommahan on sillä selvä :wink:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
patti
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja patti »

85E:tä olen jonkun kerran ulkoiluttanut ja on aivan mahtava työkalu nurmikoilla. sellaisen 20 cm syvän reiän tekee sekunneissa ja siististi. Miten ennen pärjäsi ilman tätä? :roll:

Mulla kävi muuten mielessä sama, että jos nyt tulisi uusi tilaus niin tavarat voisi saada jo ensi keväänä... :roll: Tilaajia varmaan olisi?

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
T.T.A
Metallinetsijä

patti kirjoitti:85E:tä olen jonkun kerran ulkoiluttanut ja on aivan mahtava työkalu nurmikoilla. sellaisen 20 cm syvän reiän tekee sekunneissa ja siististi. Miten ennen pärjäsi ilman tätä? :roll:

Mulla kävi muuten mielessä sama, että jos nyt tulisi uusi tilaus niin tavarat voisi saada jo ensi keväänä... :roll: Tilaajia varmaan olisi?

t. patti
tai sitä seuraavana keväänä! :D ehkä.. :roll:
- ?
- Garrett pro pointer
- Predator 58LT Dixie
- Black ADA Dagger

JK
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja JK »

Pääsin kokeilemaan tuota patin veistä ja on se kyllä varsin toimivan oloinen kapistus.
Jos joku joskus vielä yrittää noita saada tilattua, niin mulle kans.
NÄÄTÄ
Kunniajäsen

Tuo 85:n on ollut oiva väline, kun maa on ollut vielä vähän kohmeessa. Ei olisi puhettakaan paikka paikoin, että lapiolla olisi voinut kaivaa, mutta Predator lohkaisee jäisestä maastakin nätisti palasia.
Vastaa Viestiin