Vasemmanpuoleinen sormus säväytti auringonlaskun hämärässä, kun näytti ihan kultasormukselta mutta on valitettavasti rihkamaa

Mistähän sitä huomenna itsensä löytää? (ja mihin aikaan
t. patti

Kannattaa vielä tiirailla tarkkaan... joskus leima on aivan mikroskooppisen pieni. Sormus voi olla myös joku ulkomaantuliainen...patti kirjoitti: Leimoja siinä ei ole mutta satavarmasti on hopeaa, oli patinoitunut kuin hopea ja puhdistui hopeanpuhdistusaineella kiltisti. Voisikohan se olla jonkun itse koruja tekevän tekemä vaiko ajalta ennen leimoja?Jotenkin uskoisin enemmän tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon
![]()
On Teme-skooppia käytetty jo monta kertaa ja oikein hyvin toimivaksi havaittuteme75 kirjoitti:Jahas ensimmäinen koitos teme scoopillaJa tavaraakin löytyi ole onnellinen noista 5 senttisistä ja mieti asiaa positiivisesti enään 1788kpl niitä niin on kuupa maksanut ittensä takaisin
Tiirailin jo kirkasvalolampun valossakin luupin kanssa mutta leimaa ei löydy. Yhdessä kohdassa on matala leiman muotoinen painauma, joten voi olla, että leimanlyöjä o:n ollut laiska.TAZ kirjoitti: Kannattaa vielä tiirailla tarkkaan... joskus leima on aivan mikroskooppisen pieni. Sormus voi olla myös joku ulkomaantuliainen...
Muutenkin hyviä löytöjä
-TAZ-
Mulla jostain syystä yleensä kaikki kamat on siellä maan keskipisteessäpatti kirjoitti:Nyt alkaa muuten skooppaustekniikka olemaan kohdillaan. Melkein kaikki kamat tulee ylös ekalla kauhaisulla jos ne vaan on yhden skoopillisen verran pinnasta.
Tuolla eilen oli maan keskipisteessä vain rautanauloja, muut löyty ylempää. En sitten tiedä miten syvällä nuo muut oikeasti olivat, koska kuupan syvyys on 25 cm ja työnsin sen aina kokonaan pohjan sisään pystysuunnassa. Tuolla tavalla tuo kuuppa peittää käytännössä lähes koko kelan kattaman alueen 25 cm syvyyteen saakka.McSeeker kirjoitti: Mulla jostain syystä yleensä kaikki kamat on siellä maan keskipisteessäHarvoin tulee ekalla..
Hiuspinnit on kivoja kans..patti kirjoitti:Tuolla eilen oli maan keskipisteessä vain rautanauloja, muut löyty ylempää.McSeeker kirjoitti: Mulla jostain syystä yleensä kaikki kamat on siellä maan keskipisteessäHarvoin tulee ekalla..