Tässä parin viikon saldoa.
1/4 Öre v.1634
1/6 Öre v.1708
Kopeekka v.1708
1Öre v.1740
Kasa huonokuntoisia Öörejä,hevoshärpäke ym.
Punnus,oisko 200g?
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Erikoista ettei kukaan ole kommentoinu näin hyviä löytöjä. Kelpais mulle millon vaan. Noissa lyijy löydöissä on tosi hieno patina.
Punnus näyttää tosiaan 200gr painoselta. Paino on leimattuna tuohon nupin päähän. Olkapäältä vois löytyä tarkistusleimoja vuosilukuineen. Nuo leimat vois tulla esiin puhdistuksessa mutta toisaalta tuo patinakin näyttää hyvältä.
Jos tuo hevosenpää koriste on valjaista/satulasta, niin olisipa mukava tietää millä kohdalla niitä on käytetty
Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa noista valjaskoristeista, kuinka niitä on käytetty, mutta ei siellä ole ainakaan kuvia.
Tuo osa, jossa on lenkillä lämiskä kiinni, on myös valjaista. Tuohon pienempään, kapeaan osaan on ollut nahkahihna kiinnitettynä niittaamalla.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Leijona kirjoitti:Jos tuo hevosenpää koriste on valjaista/satulasta, niin olisipa mukava tietää millä kohdalla niitä on käytetty
Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa noista valjaskoristeista, kuinka niitä on käytetty, mutta ei siellä ole ainakaan kuvia.
Tuo osa, jossa on lenkillä lämiskä kiinni, on myös valjaista. Tuohon pienempään, kapeaan osaan on ollut nahkahihna kiinnitettynä niittaamalla.
Kiitokset HunsVotti ja Jehud linkeistä
Tuo HunsVotin lähettämä kuva on kyllä HUIPPU
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Leijona kirjoitti:Jos tuo hevosenpää koriste on valjaista/satulasta, niin olisipa mukava tietää millä kohdalla niitä on käytetty
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack