uusimmat sotalöydöt.
-
- Metallinetsijä
uusimmat sotalöydöt.
Tervehdys, työkiireitten lomassa tuli käytyä etsiskelemässä hieman lapinsodanaikaista tavaraa. Ja löytyihän sitä ihan mukavasti
Ranskalainen käsikranaatti, vanhempi sakujen vyönsolki sakujen kypärä m:35/40 ja suomalainen 91mallin pitkäkivääri muuten täydellinen ja hyvässä kunnossa mutta puuosat lahonneet pois. Kaikki muut paitsi kypärä on löytyneet ranuantieltä jossa on oli kovat paikat suomalaisilla, kypärä tuli läheltä sodankylää. Täytyy alkaa entisöimään nuo löydöt.

Viimeksi muokannut lapland relics man, 30 Maalis 2014, 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Metallinetsijä
- Pekka Muikku
- Raavas Tonkija
-
- Metallinetsijä
Onhan siinä omat riskinsä, mutta mihinpä se lähtisi nalli ja rotyyli vettyny. kierteestä auki ja nalli pihdeillä poikki. Kaveri joka on työkseen purkanu ammuksia ja muita purkasi tämän mulle. Toki siinä on aina oma pikku jännitys kun tälläisen löytääPekka Muikku kirjoitti:Huh! Tuntuis että tuollaisen vanhan käsikranaatin käsittely tuo jo jännitystä elämään... tai ainakin minä asiaan perehtymättömänä pelkäisin, että saattaa tulla silmille vaikkei sokkaa irrottaisikaan..

- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Jep lapset kun kysyy äidiltä onko isi taivaassa?niin äiti voi sanoa en tiedä mutta sinneppäin se lähti ja lujaa...Pekka Muikku kirjoitti:Huh! Tuntuis että tuollaisen vanhan käsikranaatin käsittely tuo jo jännitystä elämään... tai ainakin minä asiaan perehtymättömänä pelkäisin, että saattaa tulla silmille vaikkei sokkaa irrottaisikaan..
Kätkäläinen kirjoitti:Jep lapset kun kysyy äidiltä onko isi taivaassa?niin äiti voi sanoa en tiedä mutta sinneppäin se lähti ja lujaa...Pekka Muikku kirjoitti:Huh! Tuntuis että tuollaisen vanhan käsikranaatin käsittely tuo jo jännitystä elämään... tai ainakin minä asiaan perehtymättömänä pelkäisin, että saattaa tulla silmille vaikkei sokkaa irrottaisikaan..

-
- Metallinetsijä
-
-
- Metallinetsijä
-
- Metallinetsijä
-
- Metallinetsijä
-
- Metallinetsijä
-
- Metallinetsijä
Ei nämä ennää lähe( kuuluisia viimeisiä sanojaKätkäläinen kirjoitti:Jep lapset kun kysyy äidiltä onko isi taivaassa?niin äiti voi sanoa en tiedä mutta sinneppäin se lähti ja lujaa...Pekka Muikku kirjoitti:Huh! Tuntuis että tuollaisen vanhan käsikranaatin käsittely tuo jo jännitystä elämään... tai ainakin minä asiaan perehtymättömänä pelkäisin, että saattaa tulla silmille vaikkei sokkaa irrottaisikaan..