Äkkäsin netin karttapalvelun kautta peltoalueen keskeltä ei mitään, jonka keskellä näkyi olevan ilmakuvan perusteella asumus, joten suunnistin sinne:
Kypsän näköinen asumus ja pieni rantasauna.
Oli näynkin korpeen eksynyt muutama lantti ja yllätyksenä 25 penniä 1898.
jokin hiihtomerkki.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Karttapalvelun selaaminen kannattaa aina!
Miten sait tuollaisen keskellä ei mitään olevan pellon omistajan selville luvan kysymistä varten(itsellänikin olisi kiikarissa pari kiinnostavaa länttiä)?
Pekka Muikku kirjoitti:
Miten sait tuollaisen keskellä ei mitään olevan pellon omistajan selville luvan kysymistä varten(itsellänikin olisi kiikarissa pari kiinnostavaa länttiä)?
Kyllä aika usein lähimaaston maatilalla tiedetään, että kenelle plantti kuuluu.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Etsijä82 kirjoitti:
Kyllä aika usein lähimaaston maatilalla tiedetaan, että kenelle plantti kuuluu.
Tietenkin eli kysyit siis lähimaaston maatilalta omistajasta.
Oletin ettei lähimaastossa ole maatilaa(keskellä ei mittään) kun sellaisiakin paikkoja on ja omistajan selvittäminen niissä on vähän mutkikkaampaa.
Tuo 25 penniä 1898 on aika harvalukuinen 444.666 kpl. mahtaako olla 2-variantti? jos niin on jo keräilyarvoa Asia löytöjä muutenkin, harmi kun en päässyt mukaan jeesaamaan joku toinen kerta sitten
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Etsijä82 kirjoitti:
Kyllä aika usein lähimaaston maatilalla tiedetaan, että kenelle plantti kuuluu.
Tietenkin eli kysyit siis lähimaaston maatilalta omistajasta.
Oletin ettei lähimaastossa ole maatilaa(keskellä ei mittään) kun sellaisiakin paikkoja on ja omistajan selvittäminen niissä on vähän mutkikkaampaa.
Kansalaisen karttapaikalta saa selville tonttinumerot. Niitä kun sähköisesti lähettää maanmittaustoimistoon niin aika nopeasti vastaavat ko tontin omistajan nimellä ja osoitetiedoilla.
kolmijalka kirjoitti:Onko tuo Maamittauslaitoksen sähköinen kysely maksullinen? Olisi pari mureaa paikkaa syynissä mutta pelkällä rekisterinumerolla ei pitkälle pötkitä.
itse asiassa niin ensin minulle tuli vastaus jostain vaihteesta että on maksullinne ja maksaa nönnönnöö.. pari tuntia myöhemmin tuli virkailijalta viesti jossa oli kaikki yhteystiedot, enkä ollut pyytänyt tietoa uudestaan ensimmäisen viestini jälkeen.
eli on, ja ei ole, riippuen siitä kuka viestisi lukee
appenzell kirjoitti:Kansalaisen karttapaikalta saa selville tonttinumerot. Niitä kun sähköisesti lähettää maanmittaustoimistoon niin aika nopeasti vastaavat ko tontin omistajan nimellä ja osoitetiedoilla.
appenzell kirjoitti:
itse asiassa niin ensin minulle tuli vastaus jostain vaihteesta että on maksullinne ja maksaa nönnönnöö.. pari tuntia myöhemmin tuli virkailijalta viesti jossa oli kaikki yhteystiedot, enkä ollut pyytänyt tietoa uudestaan ensimmäisen viestini jälkeen.
Oliko tuo hinta euroja vai kymmeniä euroja per kysely//yhteystieto?
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
appenzell kirjoitti:
Oliko tuo hinta euroja vai kymmeniä euroja per kysely//yhteystieto?
t. patti
tarkistin sähköpostistani ja se oli 3€/tila, mutta tosiaan lähettivät tiedot ilmaiseksi tunnin parin sisällä edellisestä viestistä
appenzell kirjoitti:
tarkistin sähköpostistani ja se oli 3€/tila, mutta tosiaan lähettivät tiedot ilmaiseksi tunnin parin sisällä edellisestä viestistä
OK, kiitos tiedosta. Tuohon hintaan tuota voisi jopa käyttääkin jos ei muualta saa selvyyttä omistajuudesta.
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought