Moi vaan kaikki, tiedän että jotkut inhaloivat tästä herneitä mutta pakko mainita. Tänään näin Tampereen kultapellon päivänvalossa ja näky oli karmea. Peltoa on kuopitettu oikeen urakalla. No tässä ei ole mitään karmeaa mutta siinä on että joku/jotkut eivät vaivaudu peittämään kuoppiaan vaan jättävät multakokkareet kuopan reunalle. Tämä ei todellakaan ole hyvää mainosta piipparointiharrastukselle etenkään, kun pelto on heinäpelto ja ulkoilijoiden ja koirankävelyttäjien aktiivisessa käytössä. Jopa niin aktiivisessa, että pellolle on muodostunut useampikin polku.
Eli toiveena olisi, että jokainen peittäisi kuoppansa pellolla yhteisen hyvän nimissä ja jättäisi kuoppansa sitten peittämättä jossain kynnetyillä pelloilla missä sillä ei ole mitään väliä. Jos kuopan jaksaa kaivaa niin jaksaa kyllä potkaista ne savetkin takaisin kuoppaan ja polkaista päälle...
t. patti
ps. siis noita peittämättömiä kuoppia ei ollut pari eikä viisi vaan paljon!
Tampereen kultapelto ja kuopat
Tampereen kultapelto ja kuopat
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Samoja kuoppia katselin pellolla itsekin kun sinne ensi kerran viime viikolla suunnistin. Itse ainakin pyrin jälkeni peittämään missä piippailenkin. Saattaa olla että joku kökkö on kuopan ulkopuollekin jäänyt kun olen isomman turpeen sinne takaisin kääntänyt. Rautaa ja muuta roskaa on kolmelta käynniltä kulkenut metallinkeräykseen ainakin 10Kg.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
- Pekka Muikku
- Raavas Tonkija
- Viestit: 585
- Liittynyt: 12 Elo 2011, 22:29
- Paikkakunta: Iisalmi
