Kausi 2012 korkattu
Kausi 2012 korkattu
Käväsin tiistaina pikaisesti lähimetsikössä vehkeitä heiluttamassa
Maa oli vielä paikoitellen aika kovassakin roudassa mutta siitä huolimatta muutaman reiän sain maahan aikaiseksi ja yhdestä niistä rei'istä nousi solki, joka näyttäisi olleen hopeoitu. Ei mikään erikoinen, eikä hirvittävän vanhakaan mutta tyhjää parempi. Lisäksi roskikseen löytyi yksi uudehko nappi, kuparipellin palanen, messinkihela ja polkupyörän jarrukahva.

Re: Kausi 2012 korkattu
ZyrTech kirjoitti:Käväsin tiistaina pikaisesti lähimetsikössä vehkeitä heiluttamassa
Sori en malttanut mieltäni
Garrett AT PRO
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
Juu, ihan piippailuvehkeitä heiluttelin, onneksi.
Muttta ihan vakavissani olen ajatellut, että se on ajan kysymys milloin joku soittaa virkavallan paikalle kun tuolla pusikoissa kyykistelee ja romuaa. Kauempaa katsottuna se näyttää varmasti asiasta tietämättömille aika pervolta touhulta, varsinkin jos ei etsintä erota. Toinen mistä jotkut voivat pelästyä on, kun metsässä alkaa piipparia kasaamaan repusta. Joku herkkä ihminen voi sitä luulla aseeksi kauempaa katsottuna ja sitten onkin karhuryhmä niskassa.
Muttta ihan vakavissani olen ajatellut, että se on ajan kysymys milloin joku soittaa virkavallan paikalle kun tuolla pusikoissa kyykistelee ja romuaa. Kauempaa katsottuna se näyttää varmasti asiasta tietämättömille aika pervolta touhulta, varsinkin jos ei etsintä erota. Toinen mistä jotkut voivat pelästyä on, kun metsässä alkaa piipparia kasaamaan repusta. Joku herkkä ihminen voi sitä luulla aseeksi kauempaa katsottuna ja sitten onkin karhuryhmä niskassa.
Mulla on pari läheltäpiti tilannetta. Ensimmäisestä kerroin viime kesänä täällä http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... 1363#41363. Viimeisin tapaus kävi syksyllä ensilumen aikaan, kun kävin skannailemassa ostoskeskuksen parkkipaikan nurmikkoalueita talvella hukattujen ja aurauslumen mukana nurmikoille päätyneiden kultasormusten perässä. Aikani siinä tyhjää piippailtuani päätin lähteä kotiin. Koukkasin vielä viereisen bensa-aseman kautta hakemaan autoon bensaa. Siinä tankatessa näin kuinka poliisin maija ajoi parkkipaikalla kierroksen kuin etsien jotain ja poistui sitten tyhjin käsin. Ihan varmasti joku ohikulkija oli soittanut poliisille, että parkkipaikalla on joku hämäräperäinen hemmo puukko (diggeri) kädessä.ZyrTech kirjoitti: Muttta ihan vakavissani olen ajatellut, että se on ajan kysymys milloin joku soittaa virkavallan paikalle kun tuolla pusikoissa kyykistelee ja romuaa.
Sellaista... Kyllä tässä vielä joskus virkavallan kanssa pääsee tekemisiin
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Kokemusta on ihan riittävästi virkavallan kans juttelemisesta. Ihan positiivisessa ilmapiirissä aina sujunu. Nykyään tuntevat minut jo sen verran hyvin että kertovat ilmoituksen tekijälle mistä on kysymys. Pari kertaa viime kesänä poliisi soitti että oli taas tehty ilmotus
Kummassaki tapauksessa ilmotuksen tekijä tuli sit juttelemaan ihan reilusti.
Kaikki ei tietysti tiedä mitä me maastossa tehdään ja voivat jopa pelätä. Esim vanhemmat ihmiset on pelästyny et pommejako etsin. Yleensä paras keino kun huomaa jonkun tuijottavan ihmeissään on tervehtiä reippaasti. Poistuvat paikalta yleensä sit rauhallisin mielin tai tulevat jopa jutteleen, tai sit säikähtävät vielä pahemmin
Kaikki ei tietysti tiedä mitä me maastossa tehdään ja voivat jopa pelätä. Esim vanhemmat ihmiset on pelästyny et pommejako etsin. Yleensä paras keino kun huomaa jonkun tuijottavan ihmeissään on tervehtiä reippaasti. Poistuvat paikalta yleensä sit rauhallisin mielin tai tulevat jopa jutteleen, tai sit säikähtävät vielä pahemmin
Soitin yhdelle n.65v maanviljeliälle josko saisin hänen pelloillaan harrastaa metallinetsintää.
Asenne oli heti, ettet kyllä mun peltoja pilaa, kerroin etsintä tekniikasta ja kuoppien kaivuusta, sekä että pelto on n.1700 luvulla jo ollut käytössä.
Noo tulos: paappa soittelee ja kyselee mitä on löytyny, sekä antaa vinkkiä mistä poikasena on venakoiden rahoja yms. löytyny.
summa summaarum, tieto ei lisää tuskaa kaikissa asioissa
Asenne oli heti, ettet kyllä mun peltoja pilaa, kerroin etsintä tekniikasta ja kuoppien kaivuusta, sekä että pelto on n.1700 luvulla jo ollut käytössä.
Noo tulos: paappa soittelee ja kyselee mitä on löytyny, sekä antaa vinkkiä mistä poikasena on venakoiden rahoja yms. löytyny.
summa summaarum, tieto ei lisää tuskaa kaikissa asioissa
Golden mask 4
Taivas varjele mitä sieltä tulee
Taivas varjele mitä sieltä tulee