v.2008 löydöt.
v.2008 löydöt.
Ei mitään vanhaa tai erikoista. Kolikoita kyllä runsaasti ,sormuksia,riipuksia ja ranneketjuja vajaa 20 kpl yht. Hopeisia enimmäkseen. Kolikoita löytyi yli 1900 kpl josta eurorahan arvo oli 430 euroa.yli 1000 kpl,loput markkoja,kruunuja "Ruotsi,Norja,Viro",kopeekaa ,frangia ....ynm.....Löydöt on tehty pääosin uimarannoilta. Etsin Newforce R1 ja pieni kela...
Aika uskomaton määrä löytöjä! Onkohan kukaan Suomessa pistänyt paremmaksi? Rispektini joka tapauksessa!
Olisi tosi kiva nähdä kuva löydöistäsi. Saisi vähän käsitystä siitä aarrekasasta.
Mun puolesta muutkin saisi laittaa kuvan koko vuoden 2008 löytö saldostaan. Itsekin ajattelin niin tehdä. Saisiko niitä laittaa tämän aiheen alle vai olisiko parempi jos jokainen halukas loisi oman aiheen?
Olisi tosi kiva nähdä kuva löydöistäsi. Saisi vähän käsitystä siitä aarrekasasta.
Mun puolesta muutkin saisi laittaa kuvan koko vuoden 2008 löytö saldostaan. Itsekin ajattelin niin tehdä. Saisiko niitä laittaa tämän aiheen alle vai olisiko parempi jos jokainen halukas loisi oman aiheen?
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Garrett Pro-Pointer
- Aarteenmetsästäjä
- Metallinetsijä
Rispektit täältäkinMc_Mursu kirjoitti:Aika uskomaton määrä löytöjä! Onkohan kukaan Suomessa pistänyt paremmaksi? Rispektini joka tapauksessa!![]()
Olisi tosi kiva nähdä kuva löydöistäsi. Saisi vähän käsitystä siitä aarrekasasta.![]()
Siis kaikki nämä mainitsemasi 1900 kolikkoa ynnä muut aarteet ja härpäkkeet löysit tänä vuonna? Huhhuh, tuo ei olekaan enää pikku kasa. Sulla on kyllä viiden tähden ranta missä piippailla!
Equipment:
- C.Scope 3MX & Garrett Ace 250
- Fiskars puutarhalapio
- Fiskars kenttälapio
Vanhin kolikko 1/3 Skilling BANCO vuodelta 1835
- Fiskars puutarhalapio
- Fiskars kenttälapio
Ehdottomasti kunnioitettava määrä löytöjä. Omalta osaltani tulokset ovat hieman heppoiset.
Kapistuksia: Hjemvärn(kodinturvajoukkojen)pistin , uudempaa mallia.
Muutama kymmenen ampumatonta patruunaa
Pari 1800 luvun hylsyä
Ja muuta merkilistä rojua.
Muutamia vanhoja kellon osia. (ei niin kovin vanhoja)
- Käypää rahaa Norjassa , noin 400 kruunua. Mieluummin alle kuin yli.
- Euroja yläkanttiin 10 alle 20 (uimarannoilta)
- Muista maista 11 kolikkoa.
Paras löytö : hopeakolikko 1700 luvun alusta.
Kapistuksia: Hjemvärn(kodinturvajoukkojen)pistin , uudempaa mallia.
Muutama kymmenen ampumatonta patruunaa
Pari 1800 luvun hylsyä
Ja muuta merkilistä rojua.
Muutamia vanhoja kellon osia. (ei niin kovin vanhoja)
- Käypää rahaa Norjassa , noin 400 kruunua. Mieluummin alle kuin yli.
- Euroja yläkanttiin 10 alle 20 (uimarannoilta)
- Muista maista 11 kolikkoa.
Paras löytö : hopeakolikko 1700 luvun alusta.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä
) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
-
Ekomasteri
- Kunniajäsen
...
Todellakin kunnioitettava määrä löytöjä. Tietenkin hyvällä laitteella on ilo etsiä
Ihan mielenkiinnosta kysyisin,kuinka paljon tunteja noin karkeasti ottaen käytit etsintään? Itse olen vuosikausia harrastanut ja en siltikkään ole päässyt lähellekkään tuota kolikkomäärää,tosin en ole kuin muutaman uimarannan läpi käynyt
parhaimpina löytöinä voisin mainita,kultakello(taskunauris) ja vieläpä toimintakuntoinen,vaikka oli ollut maanalla vuodenpäivät
,ranneketjuja kultaa/hopeaa,sormuksia kulta/hopea,puhelimia. Näistä lähes kaikki oli etsintäkeikkoja josta palkkiona hyvämieli ja jokunen ropo
Ajankäytöstä mainitsen esimerkkinä tuon taskunauriin. etsittävä alue oli noin 70m*50m (ei ollut varmaa tietoa et oliko se kello pudonnut juuri tuolle alueelle),niin aikaa meni esineen löytymiseen tunti ja ehkä parasta tässä oli se että vuotta aiemmin parikin piiparikaveria oli käynyt etsimässä sitä kelloa mut ei vaan ollut löytynyt. En tiedä että minkälaisilla laitteilla olivat etsineet,mutta R1:nen vei voiton tälläkin kertaa 
Re: ...
Aika kunnioitettava määrä löytöjä. Sinulla on aika tuottoisat rannat
. Itse löysin vajaa 300 euroa kesän aikana, pussillisen muita kolikoita. Sormuksia nelisenkymmentä. Hylsyjä ja luoteja tuhansia, kun sattuu 1918 rähinäpaikkoja olemaan kävelymatkan päässä. Paras löytö oli varmaan tuo tykin ammus. 
v.2008.
Minulla ei ole sellaista kameraa,että sais kuvia tänne. Yritän sukulaisia apuun. Euro-rahat vein paikalliseen pankiin osa oli tummunut,että laittoivat suomenpankiin,mutta kaikki hyvitettiin tilille. Samoin viimmeiset markka kolikot meni sinne niistä ei ole kuulunut mitään.Taisi olla 550 mk edestä. Viimmenen painos vaihdetaan euroiksi v.2012 asti luulisin. Aikaa olen käyttänyt 4 patteri-sarjan verran 130-150 tuntia. Paras paikka on ollut Kalajoen Hiekkasärkät ,no sitten on raviradat ,isompien koulujen peuhapaikat.Viimme kesänä oli monipäiväinen ulkoilma kesätapatuma josta löytyi runsaasti euroja. v 2007 löydöt on kuvattu otskolla"Päivän löydöt" 21.1.08. sivun lopussa jossa kaikki kolikot on mukana.
- Aarteenmetsästäjä
- Metallinetsijä
No, omalla kohdallani tuli tänä vuonna kaivettua varmaankin 200 kolikkoa, ehkä vähän enemmänkin. Ja kaksi hopeasormusta, myös muita hopeisia koruja löytyi.
Mutta parhaimpina löytöinä pidän 1/3 skillinkiä vuodelta 1835, joka löytyi ihan omalta takapihalta puun vierestä
Ja toisena parhaimpana oli Aleksanteri II aikainen 1 penni, vuodelta 1865. Kummastakin kolikosta olen kirjoittanut foorumille jos joku haluaa käydä lukemassa. Että näin. 
Mutta parhaimpina löytöinä pidän 1/3 skillinkiä vuodelta 1835, joka löytyi ihan omalta takapihalta puun vierestä
Equipment:
- Fiskars puutarhalapio
- Fiskars kenttälapio
- Fiskars puutarhalapio
- Fiskars kenttälapio
Vuoden 2008 saalis tähän asti :
-87 ei eurokolikkoa
-Euroja noin 20-30e arvosta
-Satoja hylsyjä
- 2 musketinkuulaa
-Hopeinen korvakoru jääkin sitten ainoaksi hopeiseks löydöksi
- 1 rihkama sormus
- muuta perus roinaa myös roppakaupalla.
Ja unohtamatta mukavia etsintäpäiviä joita siivittävät loistavat löydöt
.
Itse käytin kaudella 2008 harrastukseen noin 450e ja rahoille olen saanut reilusti vastinetta. Saa nähdä mitä vuoden viimeinen piippailureissu tuo tullessaan.
Kautta 2009 odotellen ja varusteita päivitellen...
-87 ei eurokolikkoa
-Euroja noin 20-30e arvosta
-Satoja hylsyjä
- 2 musketinkuulaa
-Hopeinen korvakoru jääkin sitten ainoaksi hopeiseks löydöksi
- 1 rihkama sormus
- muuta perus roinaa myös roppakaupalla.
Ja unohtamatta mukavia etsintäpäiviä joita siivittävät loistavat löydöt
Itse käytin kaudella 2008 harrastukseen noin 450e ja rahoille olen saanut reilusti vastinetta. Saa nähdä mitä vuoden viimeinen piippailureissu tuo tullessaan.
Kautta 2009 odotellen ja varusteita päivitellen...
Oma löytösaldoni arvioituna viimeisempien (kuukausien takaisten) laskelmien mukaan:
-Eurokolikkoja n. 200 kpl. Yht. n. 100 e
-Markkoja ja muita ei käyvan valuutan kolikoita reilu 250 kpl
EURO KOLIKKONI
Lisää kuvia koko löytösaldosta löytyy PICASA ALBUMISTANI
Ja jos nyt rehellisiä ollaan niin laskelmissa ja kuvissa on kyllä mukana reilu parikymmentä v. 2007 löydettyä kolikkoa.
Mä olen aika tyytyväinen tähän määrään. Toisaalta taas kun lukee jenkki foorumeita, niin siellä jotkut löytää viikonlopun rantakeikalla $200 dollaria ja parit kultaplatinasmaragdiafrikantähti-sormukset kylkiäisenä... Noh ameriikassa on kaikki isompaa...
-Eurokolikkoja n. 200 kpl. Yht. n. 100 e
-Markkoja ja muita ei käyvan valuutan kolikoita reilu 250 kpl
EURO KOLIKKONI

Lisää kuvia koko löytösaldosta löytyy PICASA ALBUMISTANI
Ja jos nyt rehellisiä ollaan niin laskelmissa ja kuvissa on kyllä mukana reilu parikymmentä v. 2007 löydettyä kolikkoa.
Mä olen aika tyytyväinen tähän määrään. Toisaalta taas kun lukee jenkki foorumeita, niin siellä jotkut löytää viikonlopun rantakeikalla $200 dollaria ja parit kultaplatinasmaragdiafrikantähti-sormukset kylkiäisenä... Noh ameriikassa on kaikki isompaa...
Garrett Pro-Pointer
Garrett Pro-Pointer
-
Aloittelija1
Tuossapa minun pieni osa löydöistäni,kuvassa omat parhaat raha ja sormus löydöt v.2008:

Tulipas kuvasta huonohko,mutta saa kelvata.Kuvassa muutama 1800-luvun venäjän raha,muutama 1900-luvun alun suomen penni,muutama 1700-luvun ruotsin raha,3 hopea sormusta ja 2 kulta sormusta.Uimarannoilta olen löytänyt paljon markkoja ja euroja n.20e edestä.Suurin osa löydetty garrett ace 250.Muuten hyvin olet aar1pne löytänyt v.2008 kamaa,kyllä minullekkin kelpaisi tollaiset löydöt.

Tulipas kuvasta huonohko,mutta saa kelvata.Kuvassa muutama 1800-luvun venäjän raha,muutama 1900-luvun alun suomen penni,muutama 1700-luvun ruotsin raha,3 hopea sormusta ja 2 kulta sormusta.Uimarannoilta olen löytänyt paljon markkoja ja euroja n.20e edestä.Suurin osa löydetty garrett ace 250.Muuten hyvin olet aar1pne löytänyt v.2008 kamaa,kyllä minullekkin kelpaisi tollaiset löydöt.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Hienoja löytyöjä kummallakin!
Siinä vaiheessa, kun mulla on yhtä paljon aarteita kasassa, kuin aar1pnella, niin rakennan niille aarrearkun.
http://www.thomasathomas.com/make_a_chest.htm
http://www.wikihow.com/Build-a-Simple-Treasure-Chest
Siinä vaiheessa, kun mulla on yhtä paljon aarteita kasassa, kuin aar1pnella, niin rakennan niille aarrearkun.
http://www.thomasathomas.com/make_a_chest.htm
http://www.wikihow.com/Build-a-Simple-Treasure-Chest
Garrett Pro-Pointer
Garrett Pro-Pointer