McSeeker kirjoitti:Onko sulla minelabin oma "chest mount" systeemi käytössä vai tee-se-itse versio? Kuulokkeista olen kuullut vain huonoa, toivottavasti tulee noilla toimeen kuitenkin edes laitteen takuu ajan.
Minelabin oma viritys.
Kyllä niillä kuulokkeills pärjää. Äänimaailma on ihan hyvä, miinusta tulee lähinnä epämukavasta/ huonosta toteutuksesta, jota manasin tuossa aiemmin.
Grave Digger kirjoitti:mitä huonoa kuulokkeissa on ? tän laitteen kuulokkeet ovat hyvät.. tai en ole vielä keksinyt mitään huonoakaan niistä. otisn esca 2 on eri kuin vanha 1000malli.
Sama laite.
Huonoa: kuulokkeiden toteutus & kaapelin pituus. Ääni on ok.
Toi sangan pituuden lukitus näkyy tuossa kuvassa jotenkin. Eli toinen puoli on "kiinteä" ja pituutta säädetään toisella puolen olevalla liukuvalla, porrastetulla säätimellä.
Kärjistetysti ilman kantosysteemiä skenaario meni näin:
Kuljen aurinkoista hiekkarantaa ja saan hyvän signaalin. Pinpointtaan kohteen ja kaivan alumiinikäärön esiin.
Nappaan roskan talteen tyylikkäällä ranneliikkeellä. Valitettavasti etsin siirtyy kauemmas kehosta, kuulokkeiden kaapeli kiristyy, kuulokkeet liikahtavat hieman, lukitus pettää ja siirtyy pykälän.
Tuon voi tietenkin välttää monin keinoin ja yleensä se sattuu vain kerran pari. Mutta varsin ärsyttävä ominaisuus kuitenkin, varsinkin jos on flow-päällä.
-Tuon välttää säätämällä kuulokkeet itselleen sopivaksi ja LUKITSEMALLA sen nippusiteellä sopivaan kokoon/kohtaan.
-Pienellä harjoituksella etsimen hallinnan suhteen (toiveajattelua)
-Vyö/chest tms kantoviritys jolloin kaapeli löysemmällä
-Vaihtamalla tilalle toiset, paremmat/pitävämmät kuulokkeet
Suosittelen epäilijoitä testaamaan vaikka niitä perus-peltoreita ja sitten excaliburin omia.
Kummat istuu paremmin?
Netissä näkyy modatun excalibureita mm peltorin, gray ghostin kuulokkeisiin.
Yksityiskohtaiset ohjeet peltoreiden modaamiseen löytyy muistaakseni excaliburin niksikirjasta... Advanced field methods for the minelab excalibur: theory and practice: Glynick Clive James. *
Etsimestä itsestään minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, edes niistä säätöruuveista. En ole varma, mutta muistaakseni laitetta ostaessani luin että ko. ruuveja oli parannettu kakkosversiossa ja toi löystyminen on lähinnä sen ensimmäisen version riesa.
Tosin voin olla väärässäkin
---------
* Moni suomalainen opinnäytetyö / gradukaan ei kuulosta yhtä vakuuttavalta kuin tuo...