Asekätkentä

Kertoiko isovanhempasi tarinoita saareen haudatusta aarteesta? Onko levottomina aikoina kätketty metsiin rahaa? Tarinoita aarteista.
Avatar
Luopio
Metallinetsijä
Viestit: 242
Liittynyt: 25 Touko 2011, 21:07

Asekätkentä

Viesti Kirjoittaja Luopio »

yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/muurahaispesa_oli_oiva_katko_aseille_13813.html

Otetaampa pesät tarkasti :)
Golden mask 4

Taivas varjele mitä sieltä tulee
Avatar
villimies
Raavas Tonkija
Viestit: 682
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 21:10
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja villimies »

Onko muuten kellään käsitystä/tietoa kuinka vanhoja muurahaispesät voivat olla? Siis en tarkoita syystä tai toisesta hylättyjä kekoja.
Kyseleepi villimies
GM3 + Garrett Pro-Pointer + Magellan Triton 200
vanhimmat löydöt: rapusolki n. 700-luvulta (Hämeenlinna), rautakaut. eläimenpäänmuot. hihnanjakajan hela (Rautjärvi)
vanhin kolikko: Juhana III: 1/2 äyriä v. 1580 (Rautjärvi)
SME:n jäsen nro 0008, lupa etsiä
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Löysin kerran muurahaispesästä sellasen n.litran vetoisen litteän pirtupönikän ei ollu pirtua oli sen verran hapero.
Avatar
Luopio
Metallinetsijä
Viestit: 242
Liittynyt: 25 Touko 2011, 21:07

Viesti Kirjoittaja Luopio »

Golden mask 4

Taivas varjele mitä sieltä tulee
appenzell
Kunniajäsen
Viestit: 1147
Liittynyt: 06 Marras 2009, 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja appenzell »

villimies kirjoitti:Onko muuten kellään käsitystä/tietoa kuinka vanhoja muurahaispesät voivat olla? Siis en tarkoita syystä tai toisesta hylättyjä kekoja.
Kyseleepi villimies
Ymmärsin että tavallisesti max 12 vuotta muurahaiskuningattaren eliniän mukaan, minkä jälkeen se hylätään. Toisaalta jopa 1000 vuotta jos samassa pesässä asuu useat kuningattaret.

http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/ ... rahaiskeko
Korkki
Innostunut Etsijä
Viestit: 52
Liittynyt: 17 Elo 2012, 22:43
Paikkakunta: Pirkanmaa.

Viesti Kirjoittaja Korkki »

Olen kuullut huhua suoalueesta jonne on tehty asekätkö sodan aikaan mutta haaste on siinä että perimätieto jäi hataraksi ja muistipaikka ei ole tarkasti selvillä silä etsintä alue on noin 5km säteellä ellei ylikin.
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita :wink:
Avatar
härgä
Innostunut Etsijä
Viestit: 98
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 21:35

Viesti Kirjoittaja härgä »

http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... highlight=
Siinä on minun kätkentä löytö.
Blackbull gc-1023
Ace 250
Fiskarsin istutus lapio
Vanhin kolikko 1817
goldrush
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Huhti 2013, 02:02
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja goldrush »

Korkki kirjoitti:Olen kuullut huhua suoalueesta jonne on tehty asekätkö sodan aikaan mutta haaste on siinä että perimätieto jäi hataraksi ja muistipaikka ei ole tarkasti selvillä silä etsintä alue on noin 5km säteellä ellei ylikin.
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita :wink:
sen verran tarkennusta että asekätkö on aina kuivalla maalla ja jos tarina kertoo jostain suolla, järvessä tai joessa olevaa niin se tarkoittaa "tuhottua asekätköä" :roll:
Korkki
Innostunut Etsijä
Viestit: 52
Liittynyt: 17 Elo 2012, 22:43
Paikkakunta: Pirkanmaa.

Viesti Kirjoittaja Korkki »

goldrush kirjoitti:
Korkki kirjoitti:Olen kuullut huhua suoalueesta jonne on tehty asekätkö sodan aikaan mutta haaste on siinä että perimätieto jäi hataraksi ja muistipaikka ei ole tarkasti selvillä silä etsintä alue on noin 5km säteellä ellei ylikin.
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita :wink:
sen verran tarkennusta että asekätkö on aina kuivalla maalla ja jos tarina kertoo jostain suolla, järvessä tai joessa olevaa niin se tarkoittaa "tuhottua asekätköä" :roll:
En menis sanoon noin. Suo on hapeton jossa tapahtuu lahoaminen hitaasti. Kumpi häviää nopeammin, ihminen vai rauta??
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tollundin_mies
Korkki
Innostunut Etsijä
Viestit: 52
Liittynyt: 17 Elo 2012, 22:43
Paikkakunta: Pirkanmaa.

Viesti Kirjoittaja Korkki »

goldrush
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Huhti 2013, 02:02
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja goldrush »

Korkki kirjoitti:Tää piti vielä laittaa :D
http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... eDDjYsIqhI
....asia on edelleen niin kuin aiemmin kerroin :lol:
Vastaa Viestiin