Eilisiä löytöjä tutulta rypsipellolta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Jedward
Raavas Tonkija

Eilisiä löytöjä tutulta rypsipellolta

Viesti Kirjoittaja Jedward »

Kävin vielä eilispäivänä rypsipellon pohjoispäässä, jonka olen jo viime vuonna käynyt aika tarkkaan lävitse. Alueelta löytyi silloin mm. rannerengas vanhemmalta rautakaudelta.
Urmakselle tiedoksi, että kaikki nämä metallit löytyivät suunnilleen Humlen kohdalta:
Kuva
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.

Vanhin metalliesinelöytö Suomesta: Roomalaisaikainen rannerengas
Urmas
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Eli, menit vielä vähän pidemmälle kun sunnuntaina käytiin.
Mitä mahtaane löytyä kun pelto käännetään?
Kävin itse samalla puolella jokea eilen heilumassa.. :lol:
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Jedward
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Jedward »

Urmas kirjoitti:Eli, menit vielä vähän pidemmälle kun sunnuntaina käytiin.
Mitä mahtaane löytyä kun pelto käännetään?
Kävin itse samalla puolella jokea eilen heilumassa.. :lol:
Kun sinulla nyt kerran on tuo AT Pro, niin ehkäpä kannattaisi hommata myös sukellusvarusteet, koska löytämäni rannerenkaan kohdaltahan on tunnetusti koko korkeahko peltokumpare vyörynyt joskus jokeen. Yksi rannerengas oli vaan silloin sattunut ripustautumaan aivan siihen joenpartaalle killumaan, mutta tämä on tietysti vaan minun teoriani :wink:
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.

Vanhin metalliesinelöytö Suomesta: Roomalaisaikainen rannerengas
Urmas
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Juu, taitaa olla yhtä helppoa tuo sukeltamalla Porvoon joessa piippaaminen kun sen kuuluisan neulan etsintä sieltä heinäsuovasta. :D
Jos vesi laskisi joskus niin alas että pääsisi esiin tulevalle mutapohjalle piippaamaan, se olisi eri juttu. Siinäkään ei voi kauan olla paikallaan, muuten täytyy kutsua palokunta apuun niinkun Kallollan lehmille piti tehdä viime viikolla..
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Vastaa Viestiin