Hyvä löytö ja vieläpä omalta pihalta
Mitähän sieltä vielä löytyy
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Suomen tarkka-ampujanPataljoona,itse olen myös Espoosta pari löytänyt,onnittelut!
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Venäjänvallan aikana oli 9 suomalaista Tarkka-ampujapataljoonaa sekä Rakuunarykmentti.
En ole varsinainen vyösolkien asiantuntija mutta minusta tämä on vakiomallinen vyönsolki jota käyttivät myös kymmenet Suomeen sijoitetut venäläiset joukko-osastot.
Suomalaiset joukko-osastothan lakkautettiin 1902 jonka jälkeen 1917 saakka täällä oli vain venäläisiä joukkoja.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
itse löysin joskus pienenä lähes samnlaisen Espoosta yhden koulun metsästä kaivettiin kavrinkanssa, oli sellä kai jotain mutakin roinaa, mutta toi jäi mulle vielä, metin vaan että kannttaakohan sitä mennä pyörimään ympäristössä esim joku viikon loppu jos löytyisi lisää ?