Maalintuja!

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Maalintuja!

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Olin tuossa viikon Suomussalmen nurkilla linnustamassa,kylläkin melko huonolla menestyksellä. Vaikka saalis ei ole kumminkaan se tärkein asia,niin mikä on vienyt poikueet? kevään kylmyys? nyt ruokaa oli mättäät täynnä. Viime vuonna oli todella hyvä lintuvuosi nähdäkseni koko maassa,myös tuollakin alueella poikkeuksellisen hyvä kuulemma. Jouduin ajelemaan metsäauto teitä useita kymmeniä kilometrejä majapaikkaa vaihtaessa(teltta) ja kauppa reisussa, niin ei ainuttakaan lintua noppimassa kiviä teillä :shock:(Siis kuljen kyllä metsässä n.15km päivässä) Näin ei ole käynyt koskaan ennen,onko kenelläkään hyvää virallista selitystä :wink:
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

Kylmä kevät/alkukesä kaiketi ne poikueet pohjoisesta vei. Itse en ole noista linnuista juurikaan kiinnostunut, mutta täällä niitä tuntuu olevan enemmän kuin "koskaan" (eli mitä itse muistan) ja ihan häiriöksi asti. Yritän treenata jämptiä 7kk ja hirven jälkien seuraaminen menee aina pieleen, kun törmää matkalla teereen tms. metsäkanalintuun. Linnun perään pitää lähteä tuhatta ja sataa ja niin vain unohtuu hirvenjäljet. Kun nyt kerran malttaisi jäljittää perille asti, että näkisi mikä siellä odottaa, niin jospa ne linnut sitten unohtuisi... :roll:
Avatar
VeeVee
Raavas Tonkija
Viestit: 505
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 01:37
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa, Oulu & ympäristö

Viesti Kirjoittaja VeeVee »

Yks syy voi olla myös tuo petojen määrä... Kettuja tuntuu olevan ihan kiitettävästi. Samoin tämä kylmä kesä ja kevät voi olla osasyynä...

Itse olen kuullut juttua, että lintuja ois hyvästi pohjois-pohjanmaan ja kainuun rajaseudulla... Saa nähdä sitten, pitänee viikonloppuna mennä tarkistamaan tilanne ;)
Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti

Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1228
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Ja lintuja ei sitten ammuta tieltä :wink: Metsästäjänä tämän varmaan tiesitkin...
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Juikki
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 21:59
Paikkakunta: Oulu

Re: Maalintuja!

Viesti Kirjoittaja Juikki »

Kätkäläinen kirjoitti:Olin tuossa viikon Suomussalmen nurkilla linnustamassa,kylläkin melko huonolla menestyksellä. Vaikka saalis ei ole kumminkaan se tärkein asia,niin mikä on vienyt poikueet? kevään kylmyys? nyt ruokaa oli mättäät täynnä. Viime vuonna oli todella hyvä lintuvuosi nähdäkseni koko maassa,myös tuollakin alueella poikkeuksellisen hyvä kuulemma. Jouduin ajelemaan metsäauto teitä useita kymmeniä kilometrejä majapaikkaa vaihtaessa(teltta) ja kauppa reisussa, niin ei ainuttakaan lintua noppimassa kiviä teillä :shock:(Siis kuljen kyllä metsässä n.15km päivässä) Näin ei ole käynyt koskaan ennen,onko kenelläkään hyvää virallista selitystä :wink:
Itse en ole vielä metsälle päässyt, mutta kuullut ainakin poikas kadosta. Vanhoja lintuja kuitenkin lienee normaalisti. Heinäkuun alkupuolella oli pakkasta monin paikoin kainuussa, mikä varmaan osaltaan verotti poikasia. Itse luulisin osan poikueista hukkuneen metsäojiin, kun on ollut niin sateinen kesä ja ojat täynnä vettä. :cry: Nykyiset metsäojat on niin syviä ja leveitä, ettei niistä meinaa päästä aina itsekkään yli.
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

ihis81 kirjoitti:Ja lintuja ei sitten ammuta tieltä :wink: Metsästäjänä tämän varmaan tiesitkin...
Tiedän! se on kyllä luvattoman yleistä :( yllättävän paljon aamu ja iltahämärissä paukkuu teiden suunnilla. Kiusaus on monella suuri koska se on varmimpia paikkoja löytää lintu ja mikä ei vielä pelkää autoa, kyllä se miestä syö kun pitkän lenkin jälkeen tulet teltalle ilman saalista, ja kuulet auton hurinaa ja hetken päästä laukauksen :evil:
Avatar
VeeVee
Raavas Tonkija
Viestit: 505
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 01:37
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa, Oulu & ympäristö

Viesti Kirjoittaja VeeVee »

Jep, näin se menee.. Meilläkin hirvialueet valtion mailla ja joka syksy siellä kulkee autoja, joissa istuu kaks ukkoa.. Ja vähän väliä kuuluu viispilkkuseiskan pamaus moottorin hurinan seasta :D
Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti

Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
Vastaa Viestiin