Eli toivoisin tyyliin postauksia "esine / museoviraston löytöpalkkio".
Tämä aihe kiinnostaa ainakin monia alottelijoita ja on noin yleisesti ottaen tabu, joten onhan mun pakko nostaa tämä esille.

toivoin offtopicin pysyvän poissa, mutta sallittaneeko tämä nyt kunniajäsenelle...? Miksi tämä on ilkkap:lle näinkin "salaista"? Häpeä?ilkkap kirjoitti:Minä kyllä kerron kun kysely on paremman salasanan takana.
Esimerkiksi yhdistyksen palstoilla.
Tai voin kertoa YV:nä sinulle täällä.
ebayssä saa myös hyvät hinnat, näin olen kuullut.olli heinonen kirjoitti:Jos Suomesta ei saa tietoa, niin aina voi myydä Ruotsiin.
Itse sain ainakin lahjoituskirjan melko nopeasti. Ja hyvä jos siellä on asiallista touhua.jore ja pojat kirjoitti:Toimitimme mv paikallisosastoon arvioitavaksi 15 kpl mielestämme "hienoja"
löytöjä, joista kh- riipuksesta tehtiinkin heti lahjoituskirja.
Nyt tuli tieto, että 2 muutakin lähti kansallismuseoon ilman
mitään kyselyjä?.
Haluaisimme edelleenkiin tehdä yhteistyötä mv kanssa, ja otankin selvää
miten "pronssihelan" ja" pronssivartaan" suhteen on menetelty?
Uskon asian selviävän yhteisymmärryksessä ja asiaankuuluvat
"kunniakirjat" tulevat aikanaan.(n. vuoden kuluttua)
Rahaa emme halua, mutta pojlle lahjoituskirjat olisivat oikein mieluisia
Muuten ei ole pahaa sanottavaa mv :n toimista; päinvastoin.
Suomesta on löytynyt jonkun verran kolikoita ilman kontekstia, ja jos ei löydy muuta kaupankäyntiin viittaavaa on yhtä todennäköistä että kolikko on joutunut sinne muuta tapaa.iipe kirjoitti:jos oletetaan ettei tuollaiselle dirhemille ole yhtään mitään kontekstia, tekee se mielestäni sen vielä kulttuurihistoriallisesti merkittävämmäksi. Silloinhan se on ensimmäinen todiste kaupankäynnistä rautakaudella kyseisellä alueella...? Tai voihan tuota kaupankäyntiäkin pitää kontekstina?
Maailmalla olevaan markkinahintaan ei tuota löytöpalkkiota pitäisi missään nimessä mielestäni sitoa.
Aika hyvin sait tuosta neulanpäästä. Nyt vähän harmittaa kun lahjoitin omani, joka muuten ilmestyi portaaliin pari päivää sitteniipe kirjoitti:jotain alko tippuilee...
Kuu-ukkoriipus ja sinettileimasin (kilven mallinen) keskiajalta 350e
2 Rannerenkaan kappaletta ja punnus (Täällä nopaksi ja soljen nupiksikin arveltu) rautakaudelta 200e
Koruneulanpää ja vyönhela ("harakanvarpaat") rautakaudelta 250e
Kuunnellut vaan monien rutinoita ja saanut käsityksen palkkioiden pienuuksista, mutta kyllä tälläset summat mut sai tyytyväisesksi.
Nyt tilaamaan isoa kelaa deussiin!