Moi.
Onkos kukaan talvella piippaillut pellolla lumikenkien kanssa ?
Mökillä piti käydä rantapeltoa piippailemassa mutta sinne päästyäni huomasin että lunta on polveen asti ja eteneminen miltei mahdotonta. Siitä sitten keksin että tilaan lumikengät jotta pysyy pinnalla. Tilasin kärkkäiseltä tuollaiset tsl 227 escape lumikengät jotka on komposiittia jonka ei pitäisi häiritä kelaa ?
Iltavuoron takia pääsee vasta viikonloppuna noita kokeilemaan joten onko siis kellään kokemuksia että tuleeko tuosta touhusta ensinkään mitää ?
Lunta on onneksi niin paljon että maa on sulaa lumen alla.
Lumikengät
Lumikengät
Sandscoop
Kasa lapioita
Garrett Pro-Pointter
Fisher F75 Limited Edition Black
Kasa lapioita
Garrett Pro-Pointter
Fisher F75 Limited Edition Black
Mulla on mm. noi "testivoittaja" TSL 227 escapet. Kyllä niistä metallia löytyy, isoin käikäle on varpaiden alla pitoa parantamassa ja takuuvarmasti häritsee siinä missä teräskärkikengätkin. Aika hankalalta tuntuu ajatus piippailusta lumikengät jalassa...
Näkisin tässä jotain järkeä, jos tarkoitus olisi etsiä lumeen pudonneita esineitä.
Näkisin tässä jotain järkeä, jos tarkoitus olisi etsiä lumeen pudonneita esineitä.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
- Viestit: 3416
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09
Nyt kun lumikengistä alettiin puhumaan...
Mulla on noiden TSL 227:en lisäksi 6 vuotta vanhat merkittömät lompsottimet, jotka maksoivat vissiin n. 80 euroa Honkkarissa aikoinaan. Ei ole parempaa kuvaa niistä, eikä googlekaan löydä valmistajasta mitään:

Viime talvena tuli yhteensä kenkäiltyä reilu 50 km, josta ehkä 15 km TSL:llä ja loput noilla halpiksilla. Omaan käyttöön noi halpikset ovat sopineet paljon paremmin. Noiden testivoittajien kanssa olen jatkuvasti turvallani, eikä esim. juoksemisesta tule yhtään mitään. Kärki sojottaa liikaa eteen ja haukkaa lumeen. Mäkien vauhdikas laskeutuminen ei myöskään luonnistu. Kantavuus on kylläkin hitusen parempi ja nousuraudoista on iloa pitkissä jyrkissä nousuissa.


Säärystimet on erittäin hyödylliset. Varustelekasta saa pilkkahinnalla tosi asialliset:
Sveitsiläiset säärystimet, harmaat, käytetyt
Tänätalvena ei oo ku yhen n. 7 km makkaranpaistolenkin kerenny lompsottelemaan.
Mulla on noiden TSL 227:en lisäksi 6 vuotta vanhat merkittömät lompsottimet, jotka maksoivat vissiin n. 80 euroa Honkkarissa aikoinaan. Ei ole parempaa kuvaa niistä, eikä googlekaan löydä valmistajasta mitään:
Viime talvena tuli yhteensä kenkäiltyä reilu 50 km, josta ehkä 15 km TSL:llä ja loput noilla halpiksilla. Omaan käyttöön noi halpikset ovat sopineet paljon paremmin. Noiden testivoittajien kanssa olen jatkuvasti turvallani, eikä esim. juoksemisesta tule yhtään mitään. Kärki sojottaa liikaa eteen ja haukkaa lumeen. Mäkien vauhdikas laskeutuminen ei myöskään luonnistu. Kantavuus on kylläkin hitusen parempi ja nousuraudoista on iloa pitkissä jyrkissä nousuissa.
Säärystimet on erittäin hyödylliset. Varustelekasta saa pilkkahinnalla tosi asialliset:
Sveitsiläiset säärystimet, harmaat, käytetyt
Tänätalvena ei oo ku yhen n. 7 km makkaranpaistolenkin kerenny lompsottelemaan.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Kävin tuossa viikonloppuna kokeilemassa ja yllättävän hyvin tuo onnistui. Pitää vaan olla varsi pitkänä ja ei kauhean pitkiä askeleita nii toimi ihan hyvin.
Pellolta löytyi 5x2x0,5 cm metallin palanen joka paljastui peltoauton pohjan palaseksi ja rytätty olut tölkki. Lunta oli noin 30cm eli hiukka liikaa.
Kävely lumessa on kyllä 100 kertaa helpompaa noiden kanssa vaikka lunta ei paljoa olisikaan. Jos vaikka hukkaa lumeen jotain niin siinä hommassa varmasti ihan pätevät.
Isopi kela pitäisi vaan olla niin ei tuo etäisyys haittaisi niin paljoa. Taitaa mennä tässä vielä 15" tilaukseen.
Pellolta löytyi 5x2x0,5 cm metallin palanen joka paljastui peltoauton pohjan palaseksi ja rytätty olut tölkki. Lunta oli noin 30cm eli hiukka liikaa.
Kävely lumessa on kyllä 100 kertaa helpompaa noiden kanssa vaikka lunta ei paljoa olisikaan. Jos vaikka hukkaa lumeen jotain niin siinä hommassa varmasti ihan pätevät.
Isopi kela pitäisi vaan olla niin ei tuo etäisyys haittaisi niin paljoa. Taitaa mennä tässä vielä 15" tilaukseen.
Sandscoop
Kasa lapioita
Garrett Pro-Pointter
Fisher F75 Limited Edition Black
Kasa lapioita
Garrett Pro-Pointter
Fisher F75 Limited Edition Black
-
romu&rautaa
- Metallinetsijä
- Viestit: 288
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 18:22
- Paikkakunta: Monninkylä
