Oksasakset

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
mache
Innostunut Etsijä

Oksasakset

Viesti Kirjoittaja mache »

Oksasakset ovat olleet metsässä kaivellessa kätevä varuste, mutta tällä hetkellä minulla käytössä on hieman turhan kevyt malli. Täytynee käydä kaupassa hankkimassa vähän paksumpaankin juureen purevat (Fiskarsin) oksasakset. Katkaistavat juuret kun tuppaavat olemaan välillä melko paksuja... ja tietysti juurien altahan niitä mielenkiintoisia signaaleja tulee. :)

Onko kokemuksia oksasaksista vai kirveelläkö olette pätkineet?
||--=[]~~~~~(0)

"The most important is not to find but to search..."

Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
Etsijä
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja Etsijä »

Repimällä :roll:
Landis
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Landis »

Itse en ole juuria katkonut, ellei joku ohut juuri satu olemaan.
Kun sehän on puun vahingoittamista :? Jos vielä on toisen mailla etsimässä...
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
mipe
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja mipe »

Landis kirjoitti:Itse en ole juuria katkonut, ellei joku ohut juuri satu olemaan.
Juurikin näin. Jos on lupa maanomistajalta niin fiskarsilla on lähes kaikki mennyt poikki. Joko lapparilla tai sitten oksasaksilla. Yritän kuitenkin tonkia mahdollisimman paljon juurien lomasta, mutta joskus ei ei ole vaihtoehtoja.
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Panda
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Panda »

mipe kirjoitti:
Landis kirjoitti:Itse en ole juuria katkonut, ellei joku ohut juuri satu olemaan.
Juurikin näin. Jos on lupa maanomistajalta niin fiskarsilla on lähes kaikki mennyt poikki. Joko lapparilla tai sitten oksasaksilla. Yritän kuitenkin tonkia mahdollisimman paljon juurien lomasta, mutta joskus ei ei ole vaihtoehtoja.
]

Joskus juurikko sattuu olemaan niin tiheaa ja monikerroksista etta muita vaihtoehtoja ei juuri ole. Jos etsimen antama merkki on ns. "varma,hyva" niin kaivamatta jattaminen jaa vaivaamaan Kannattaa kaivella kuitenkin ajan kanssa ja pitaa repussa vaikka pidempaa ruuvimeisselia tms. jolla juurien valistakin saa sorkittua..
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Vastaa Viestiin