Ensimmäinen oikea löytö, omalta pihalta.

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
MK
Metallinetsijä

Ensimmäinen oikea löytö, omalta pihalta.

Viesti Kirjoittaja MK »

Eilen illalla pääsin hieman kokeilemaan tätä uutta paljastinta (ensimmäistä) eikä sillä löytynyt kuin rautanauloja ja niittejä, pari kuparinpalaa ja repäistävä vanha pullonkorkki.

Tänään ihan huvikseni kokeilin alatontillamme ja piipparini ilmaisi melkein heti että tässä on jotain muuta kuin rautaa.

Kävin kaivamassa lapion ja vaimoni muistutti että kohta kun koira älyää tuon kaivelun niin piha on senkin jäljiltä täynnä kuoppia.

No, kaivoin silti.

Noin 20cm syvyydestä löytyi jotain. Ensin luulin että se oli prikka mutta siinä ei ollut reikää. Pinnassa vilahti iso A.

Hieman putsailtuani kolikkoa, joksi se siis paljastui, alkoi alta häämöttää vuosiluku. 1865.

Kolikko oli siis 10 penninen vuodelta 1865.

Kuva

Eli se siis toimii sittenkin, tuo ilmaisin, evergreen scout / Superscan 30 / Black Bull detectors vai mikä se nyt oli.

Ihan tyytyväinen vaikken ACE 250:stä ostanutkaan.
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Hyvä löytö! Eikä ole pahasti kulunutkaan :)
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
teksako
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja teksako »

Kuule mulla on toi super scan 30 2:s etsimenä ,viime kesän sen kanssa etsin ja paljon musketin kuulia löytyi myös 3 kultasormusta ja kolikoita n.500 vanhin v.1632 niin, että kyllä silläkin löytää.
MK
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja MK »

Millaisia asetuksia siinä käytät?

Käytätkö auto notchia vai kuinka?

Itse mitä nyt tuota olen kokeillut niin normi notch päälle ja jos jotain mielenkiintoista kuulostaa olevan (korkeammat äänet) niin pinpointtaan tuon all-metal asennossa ja kaivan..

Vinkkejä otetaan vastaan että luottamus syntyisi tuohon paljastimeen (etten ihan kaikkia nauloja kaivaisi ylös) ;)

PS: Taisikohan ollakin juuri sinun löytöjesi innoittama tuo minun ideani ostaa tuo Superscan. Omasta mielestäni ihan hyvä ja ominaisuuksiakin ihan tarpeeksi. (enkä halunnut olla Ace 250 massaa :P)
teksako
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja teksako »

Joo noin se taitaa mennä asetuksien suhteen mutta kyllä sillä joutuu aika pitkälti niitä naulojakin keräämään(vaikka rauta olisi plokattu pois) kulta muistaakseen on siinä raudan lahellä ,mutta se ZN 1€ se kannattaa aina kaivaa.
RJR
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja RJR »

Helkkarin hieno löytö. Onnittelut. Ja onnittelut myös siitä että saadaan uusia etsimiä tänne foorumille. Kyllä siinä oli päkästämistä ja tupakkia kului kun itse suunnittelin etsimen modernisointia puhumattakaan siitä että olisin ostanut ensimmäistä etsintä. Vaikuttaa siltä että sulla on vähintään yhtä hyvä laite kun tää muotipeli Ace250 joka sekin on hiton hyvä etsin hinta/laatusuhteessa.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Erittäin hieno löytö! Kuva

Itse en ole vielä päässyt 100% varmasti 1900-lukua pidemmälle kolikkolöydöissäni, mutta huomenna ajattelin mennä yhteen paikkaan, jonka olen talven aikana selvittänyt vanhasta kartasta. Toivotaan, että jotain wanhaa ja esittelemisen arvoista löytyisi.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Aquila
Metallinetsijä

Re: Ensimmäinen oikea löytö, omalta pihalta.

Viesti Kirjoittaja Aquila »

Hieno kolikkolöytö 8) . Nuo wanhat kymmenenpenniset ovat melko isoja eivätkä ainakaan Acelta jää huomaamatta elleivät ole metrin syvyydessä.
Vastaa Viestiin