Vääntynyt kolikko meren rannalta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
männer
Metallinetsijä

Vääntynyt kolikko meren rannalta

Viesti Kirjoittaja männer »

Moro.
Eilen meren rannalla n. 3,5h ja pari mielenkiintoisempaa kolikkoa tuli.

Vääntynyt kolikko, mihin on mahdollisesti ammuttu keskelle. Toisella puolen näkyy "markka"-teksti alhaalla ja toisella puolen on havaittavissa leijonavaakunan kuvio.

Se on nyt oliiviöljyssä. Koitan sen puhdistaa ja laittaa tällä viikolla siitä kuvan.

Tämän lisäksi yksi mielettömän ohut penni, reunat olivat kuluneet jo ihan teräviksi.

Siellä rannalla oli käynyt jo joku piippaaja, oli pirulainen vaan jättänyt kuopat peittämättä :evil:
No mä peitin ne sitten senkin puolesta ja löysin kyllä muutamat 90-luvun kymmenpenniset sen kuoppien läheltä :wink:

Nämä mielenkiintoisemmat löydöt otin merenpohjasta eli kela pyyhki pohjaa ja vettä oli päällä n. 15-20cm. Lankomiehen tekemä sandscoop mahdollisti nämäkin löydöt!
Fisher F4
C. Scope CS1MX
Vanhin kolikko: 5mk 1937
männer
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja männer »

Nyt lopulta olen puhdistanut sen vääntyneen kolikon ja se oli 5 markan kolikko vuodelta 1937. Eli henkilökohtaiset ennätykset iän puolesta :wink:
Fisher F4
C. Scope CS1MX
Vanhin kolikko: 5mk 1937
McSeeker
Raavas Tonkija

Re: Vääntynyt kolikko meren rannalta

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

männer kirjoitti: Siellä rannalla oli käynyt jo joku piippaaja, oli pirulainen vaan jättänyt kuopat peittämättä :evil:
No höh, on se nyt kumma ettei niitä viittitä peittää :twisted:
No mä peitin ne sitten senkin puolesta ja löysin kyllä muutamat 90-luvun kymmenpenniset sen kuoppien läheltä :wink:
Karman laki vauhdissa?? :D
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Vastaa Viestiin