Jonkinlainen koru tai ansiomerkki. Kullalta näyttää, mutta taitaa olla kullattua hopeaa venäjänmaalta. Leimoja on takapuolella, mutta kaikista ei saa selvää. Yksi merkintä on varmuudella a84= ST. Petersburg ja hopeapituus, valmistettu ilmeisesti 1908-1926 välisenä aikan. Huomenna yritän selvittää muut leimat, mutta mikä tämä on ja mitä siinä lukee
leimoja:
takapuoli:
teksti:
Vanhimmat löydöt rautakautta 300 - 1150/1300, vanhin kolikko dirhemi lyöty ennen v.833
XP Deus
Garrett Pro-Pointer
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
No niin ,nyt näkyy kuvat.Tuo hevosenkenkäsoljen pää on aika massiivinen,hyviä löytöjä.Riipus on vielä kysymysmerkki?Mestoja taitaa riittää loppu syksyksi?
Nuo kaksoisnapit mietityttää,miltä ajalta ovat?Onkohan niitä ketään tutkinut?
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
On se harmi kun esineet särkyvät pelloissa , mutta kyllä siltikin tuollainen soljen pääkin on erinomainen löytö, onnittelut
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Tällaisesta merkistä näyttäisi olevan, eli tuossa keskellä on ollut lentokoneen kuva.
Joku muu saa hoitaa käännöksen, kun tuo teksti ei aukene minulle
Tuo vasemmanpuoleinen.
Lähikuva.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
XP Deus
Garrett ACE 350
Garrett Pro-Pointer
Vanhin kolikko : Tipparaha "Iivana Julma" 1560-1584
-------------------------------------
Mä löysin vanhaa rautaa
Sun keihäänkärkes kukaties.
Joku päivä onni kääntyy
Uskoo siihen metsämies...
Leijona kirjoitti:Tällaisesta merkistä näyttäisi olevan, eli tuossa keskellä on ollut lentokoneen kuva.
Joku muu saa hoitaa käännöksen, kun tuo teksti ei aukene minulle
Tuo vasemmanpuoleinen.
Lähikuva.
Mahtavaa Leijona ja kiitokset kuvasta, tuo vasemmanpuoleinen se on, keskeltä vaan lentsikka irronnut minun löydössäni, kiinnitystapit ovat vielä paikallaan. Kyllä tuo lentokonemalli viittaisi siihen ajankohtaan, mitä arvelin 1908-1926, olisikohan jotain vapaussodan aikaista?. Nyt kun joku vain suomentaisi
Kiitti, Hemmo
Vanhimmat löydöt rautakautta 300 - 1150/1300, vanhin kolikko dirhemi lyöty ennen v.833
XP Deus
Garrett Pro-Pointer
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät
[quote="Leijona"]Tällaisesta merkistä näyttäisi olevan, eli tuossa keskellä on ollut lentokoneen kuva.
Joku muu saa hoitaa käännöksen, kun tuo teksti ei aukene minulle [quote="Leijona"]
Merkin teksti on:
Venäjän laivaston ilmavoimat, kuten tuolla jo aiemmin arveltiin. Ja merkki on hopeaa.