Itsekkin löysin tuommoisen samanlaisen esineen pellolta muutama päivä sitten se on se sinun alimmainen kuva. Miksikö siinä mahtaa olla reiät, kun minulla ei edes ollut yhtään. Mahtaako se olla jokin kynttilämansentti vai jokin muu? itselläni on saman näköinen löytö mutta ilman reikiä
On se vaan tehokas!
Ei taida espoosta löytyä kohta mitään kun atpro heiluu tauruksen käsissä.
Onnittelut jälleen. Kivi harmillisesti kateissa taas rinkulasta.
rankeri kirjoitti:On se vaan tehokas!
Ei taida espoosta löytyä kohta mitään kun atpro heiluu tauruksen käsissä.
Onnittelut jälleen. Kivi harmillisesti kateissa taas rinkulasta.
vinski kirjoitti:Itsekkin löysin tuommoisen samanlaisen esineen pellolta muutama päivä sitten se on se sinun alimmainen kuva. Miksikö siinä mahtaa olla reiät, kun minulla ei edes ollut yhtään. Mahtaako se olla jokin kynttilämansentti vai jokin muu? itselläni on saman näköinen löytö mutta ilman reikiä
ZyrTech. Niin ei sitä koskaan tiedä mutta hienon koristteellisia nämä esineet, että voisi ajatella kuuluneen juuri johonkin oven kahvan koristeeksi tai kynttilänmansetiksi tai johonkin muuhun..
Muistelen nähneeni jossain hiontamalleja joissa kuvan sormuksen kiven hionta olisi kaikkein vanhinta tyyppiä. Sillä oli jokin nimikin jota en nyt myöskään muista. Eli voisi olla hyvinkin vanha eli keskiajalta tai vanhempikin. Ihan näyttää rubiinilta, olisikin. Onnea hienoista löydöistä!
Terveisin veljille ja systereille piippariudessa,
Rakham P.
Mietin vain, että jos tuo kivi on rubiini, niin huhhuh! On nimittäin sen kokonen että on siinä lunastushintaa.
Jos on yli satavuotta vanha (niinkuion kuvasta voi päätellä), nii oli kivi mikä oli se ei ainakaan ole synteettinen eli on varmasti luonnollista alkuperää.
Hienot löydöt taas kerran Onnittelut Uskon että kivi on rubiini.
"Rubiini ja safiiri kestävät korukäytössä melko hyvin, vaikkakin ne naarmuuntuvat aikaa myöten erityisesti sormuksiin istutettuina."
XP Deus
Garrett ACE 350
Garrett Pro-Pointer
Vanhin kolikko : Tipparaha "Iivana Julma" 1560-1584
-------------------------------------
Mä löysin vanhaa rautaa
Sun keihäänkärkes kukaties.
Joku päivä onni kääntyy
Uskoo siihen metsämies...
Alex_K kirjoitti:Rubiini sentäs on toiseksi kovin kivi maailmassa. Mut joo, näköjään mahdollista saada sillekin naarmuja. Kokeiles leikata lasia
Timantin hiontakovuus on 140 kertaa suurempi kuin rubiinin
XP Deus
Garrett ACE 350
Garrett Pro-Pointer
Mä löysin vanhaa rautaa
Joku päivä onni kääntyy
Etsijä82 kirjoitti:Meinaatko että noin rihvelisormukseen olisi rubiinia uhrattu, ettei olis vaan granaatti.
Voipi se olla granaattikin... uskon ettei kivi ole kovin puhdas oli se sitten kupi tahansa.
XP Deus
Garrett ACE 350
Garrett Pro-Pointer
Mä löysin vanhaa rautaa
Joku päivä onni kääntyy
Ei oo kynttilämansetti. Mulla kaksi erikokoista ilman reikiä. Pienemmässä hakaset takana vielä. Reijät ovat varmaan korjausta varten. Valjaissta ovat sanoi wanha isäntä täällä. Muisti jostain jo hukatuissa vermeissä olleen kiinni.