Eli 3-ulotteinen ensimmäisen persoonan metallinetsintäpeli. Tänään testasimme ensimmäistä kertaa moninpeliä vertaisverkon kautta.
Toistaiseksi maan alta ei löydy rautanaulaakaan mutta ehkä kuukauden parin päästä.

Pelimoottorina Unity3d.
Muistan kun olin itse samassa tilanteessa (ja olen viläkin osin). Mutta kyllä se siitä lähti aukenemaan ja kun pääpiirtein oppi käyttämään huomasi ettei se olekaan niin hankalaa. Ja jos vielä joskus aukaiset unityn ja palat halusta tehdä, niin olen valmis auttamaan. Tosin olen itsekkin vielä maallikko unityn kanssaJ&R kirjoitti:Vähän tuota unitya pyörittelin, sit tuli sellanen fiilis että liian vaikeaa. Jätetään hommat niille jotka ne osaa. =)
Tuohon en itsekkään tiedä vielä vastausta, mutta koodaamalla saadaan esineet ilmestymään satunnaisesti valikoituviin paikkoihin ja niin että suhteessa arvokkaampia löytyy harvemmin.Bumerangi kirjoitti:Tässähän voi olla ideaa. Jos tästä tuleekin ProPilkin kaltainen menestystarina, jolla käsittääkseni kohtuullisesti pelaajakuntaa. Itse tosin mielummin lähden luontoon kuin alan tietokoneella pelalaileen![]()
Itse kun en peleistä mitään tiedä, niin ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka tälläisessä poistetaan mahdollisuus ettei peli ala "toistamaan itseään"? Ettei jokakerta löydy samasta kohtaa uskomatonta kulta-aarretta
Peli onkin talven pimeitä iltoja varten pahimpaan piippailunälkään.Bumerangi kirjoitti:Itse tosin mielummin lähden luontoon kuin alan tietokoneella pelalaileen
Tässä esimerkkikoodin pätkä, joka arpoo 10 satunnaislukua 0:n ja 9:n väliltä ja tulostaa ne ruudulle:Bumerangi kirjoitti:Itse kun en peleistä mitään tiedä, niin ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka tälläisessä poistetaan mahdollisuus ettei peli ala "toistamaan itseään"? Ettei jokakerta löydy samasta kohtaa uskomatonta kulta-aarretta
Koodi: Valitse kaikki
int main(void)
{
int i;
time_t form;
time(&form);
srand(form);
for (i = 0; i < 10; i++)
{
printf("%i\n", rand() % 10);
}
}
On sillä rajansa mutta sen verran iso lukema ettei kannata murehtia.Rover kirjoitti:Ja kysympä että, kuinka paljon peliin voi lisätä erilaisia löytöjä vai voiko niitä lisätä rajattomasti?
Hyvä idea. Pisteillä tai löydöistä saaduilla rahoilla voisi ostaa vanhoja karttoja, joista näki aarteiden mahdollisen sijainnin. Samaan tyyliin voisi ostaa uusia keloja yms, jos taitopisteet yms. riittää.Bumerangi kirjoitti: - Sitten joku kätketyt aarteet ominaisuus, jossa kartutettuaan pisteitä voisi hankkia perimätietoa / aarretarinaa, joka antaisi vinkkiä isosta kätköstä yms ja opastaisi pelaajan jollekkin tietylle alueelle kartalla. Ja tämä iso löytö esiintyisi vain hyvin pienellä spotilla kartalla. Vaikeasti löydettävissä.