Tälläkin palstalla on mollattu noita kiinalaisia kopioita, en nyt olisikaan niin varma enää että ne ovat huonoja.
Treasurenetin palstalta törmäsin ketjuun missä puhuttiin kyseisestä paljastimesta ja siellä kehuttiin tämän laitteen diskriminointia ja nopeutta vastata kohteisiin.
Kyseinen laite on kuulemma todella nopea reagoimaan ja toisiaan lähellä olevat kohteetkin tunnistuvat erillisinä.
Villen kello ja Finndetector myyvät tuota, Finndetectorilla kyseisen laitteen malli on Black bull jotakin.
Kyseiset mallit ovat varustettu analogisella mittarilla mutta usealla eri äänitaajuudella. Laitteissa on automaattinen ground balance.
Esimerkkinä disc toiminnosta että jos rautanaulan diskriminoi pois ja laittaa rautanaulan ja kolikon päällekkäin, laite tunnistaa kolikon naulan alta!
Onko kellään tietoa siitä että onko noissa Finndetectorin malleissa sama elektroniikka, kela vain eri? Kyseessä siis se junior malli 59€ ja kalliimpi oli 79 muistaakseni. Samalta ainakin näyttävät.
Pitäisi ostaa ihan kokeeksi tuollainen ja testata.
Tässä ketju vielä sinne :
http://forum.treasurenet.com/index.php/ ... 329.0.html
Ne jotka ovat jo ostaneet kyseisen laitteen, eivät ainakaan rahojaan ole hukkaan heittäneet.
Tässä kommentteja käyttäjiltä:
"The 1023 is one of the reasons I finally sold my Explorer.."
"Where the 1023 shines is its recovery rate. If you've seen the video on youtube showing the F75's recovery speed...well, the 1023 is right with it on recovery speed"
"The performance is better than the Fisher F2 but not up to the F70 due mostly to a smaller coil"
"The recovery speed is equal to that of the Fisher F75"
Aika mairittelevaa 59-79€ laitteesta...
GC1023 ei olekaan niin huono kuin luulisi
Itse ainakin kiittelen vehjettä tuosta lähellä toisiaan olevien esineiden erottamisesta. ja pointtaus kertoo paikan niin että 10cm leveällä lapiolla 1 pisto yleensä riittää.
Huonona puolena mielestäni on tuo ettei vehjettä voi varsinaisesti opettaa millään. Diskausmutteria vääntelemällä saa raakattua pois pienet raudat mutta kun vehje on vain 2-ääninen, niin isot rautanaulat ja pullonkorkit ilmoittaa yhtä heläkästi kun hopeankin. Kaikki muut metallit sitten huuteleekin tuolla kirkkaammalla soinnulla, joten ainakin tuo kaikkein suurin roskamäärä suodattuu pois. n. 2 peukalonkynnen kokoisen alumiinifolion palasenkin löysi tänään 15-20cm.
Tai sitten minua pitäisi opettaa... mikä muilla on tuossa GC-1023:ssa asetuksena peltoon/metsään? Itse ajelen tehot täysillä ja diski on siinä rajoilla ettei pieni naula tai rautalanganpätkä piippaa, eli 4,5-5,5.
Huonona puolena mielestäni on tuo ettei vehjettä voi varsinaisesti opettaa millään. Diskausmutteria vääntelemällä saa raakattua pois pienet raudat mutta kun vehje on vain 2-ääninen, niin isot rautanaulat ja pullonkorkit ilmoittaa yhtä heläkästi kun hopeankin. Kaikki muut metallit sitten huuteleekin tuolla kirkkaammalla soinnulla, joten ainakin tuo kaikkein suurin roskamäärä suodattuu pois. n. 2 peukalonkynnen kokoisen alumiinifolion palasenkin löysi tänään 15-20cm.
Tai sitten minua pitäisi opettaa... mikä muilla on tuossa GC-1023:ssa asetuksena peltoon/metsään? Itse ajelen tehot täysillä ja diski on siinä rajoilla ettei pieni naula tai rautalanganpätkä piippaa, eli 4,5-5,5.
"I reject your reality and substitute my own."
Pulinaa plooturahoista: http://www.hjsc.org/fin/plootu.html
Vanhin piippiraha: 20c 1999.

Oikeastaan millään etsimellä, esim XTerra70 , ei ole mitään järkeä käyttää maksimitehoja. Siinä alkaa tulla noita 'haamuja' mukaan. Eli kaivat vaikka mitään kaivamista ei olekkaan. Tai että ensin on hyvä signaali ja ensimmäisen kuopaisun jälkeen ei löydy mitään signaalia. Se saattaa-siis saattaa toimia jollain puhtaalla humusmaalla mutta yleensä luulen että etsin kuin etsin toimii joka paikassa parhaiten 3/4 teholla. Tai hiukan yli sen etsimestä riippuen. Etsinten hintaero tulee uskoakseni siitä miten stabiileja ne ovat . E-Trackin käyttäjät voivat varmaan valaista asiaa lisää.
Mutta olen aina ollut sitä mieltä että hinta ei välttämättä ole suhteessa kenttäkelpoisuuteen, puhumattakaan valmistusmaasta.
Mutta olen aina ollut sitä mieltä että hinta ei välttämättä ole suhteessa kenttäkelpoisuuteen, puhumattakaan valmistusmaasta.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä
) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.

Ei tuo GC paljoa ole hämyillyt. Itse kaivelen vain ne kimakammat äänet, niin kertaakaan ei ole tarvinut tyhjin käsin lähteä. All metal-mode on sitten toinen juttu, opin sen kun kaivelin kaikenmoisia kivenmurikoita ison kasan.
"I reject your reality and substitute my own."

Eli aivan niinkuin edellä sanoin. Vaikuttaa olevan pahuksen hyvä etsin hinta/laatu -suhteessa. Etenkin jos toimii nikottelematta täysillä tehoilla.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä
) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.