Uusi kone etsintään.

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Toinen kone olisi harkinnassa ostaa ensi kesäksi! Palstaa ahkeraan lukeneena on tullut jo muutama varteenotettava verme harkintaan! Mutta mutta...haluaisin sellaisen vermeen joka omaa hyvän syvyysnäytön ja eritoten sellaisen, joka eroittaa rautaroskan seasta mm kuparin ja hopean! Kaikkihan tietty kehuu omaa konettaan, jos muista malleista ei ole kokemuksia ! Budjetti olis tällä kertaa alle 500 eikkaa! Ehdotuksia pliis ja perusteltuja sellaisia!

Edit lisäys: Ace pelittää pelloilla ja metsissä hyvin mutta nuo vanhat asuinpaikat on lähiympäristöiltään niin täynnä metallia että on loputon suo, saada acella kuparikolikkoa niistä esiin! Viitteenä 1870-1873 kuparikolikot jotka lopulta löysin . Pariin kertaan jo huispasin alueen, keräsin rautaa pois ja kun sattui oikea kulma niin löytyi!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
timpsu
Metallinetsijä
Viestit: 357
Liittynyt: 27 Syys 2009, 10:40
Paikkakunta: Jokilaaksot

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja timpsu »

http://www.metallidetektor.ee/?238,at-p ... -(1140560)

Tätä on saanut aikaisemmin kaiketi 499. Kannattaa kytätä. Täältä saa varmasti käytettynäkin alle viiden sadan :)
Vanhin raha: Erik XIV 8 ör klippe 1564
Vanhin metalliesine: eläinriipus 800-1050 jKr., soljen pala 1000 jKr.


Kuva
Kuva
Kuva
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja mikav »

Itse odotan ainakin suurella mielenkiinnolla tätä Golden Mask 5:sta... jos ei veden alle tarvi päästä, ja hinta 500-600 eskoa.

E: ja juu, metsä/peltokoneeksi.. niinku aikasemmatkin Golden Maskit.
XP Orx
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Alle 500e saa tuota Golden mask 4 pro mallia. :roll: Mutta silti säästäisin sen verran enemmän rahaa, että saisi tuon Golden mask 5. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
mrk42
Innostunut Etsijä
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Helmi 2015, 11:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja mrk42 »

GM 4S 12"x10" sais 300€, kaveriksi pinpointteri. Pellot, metsät ja kauan asutut pihat pääkohteina ja satunnaisesti puistoja ja rantoja. Meneekö hinta/laatu kohdilleen tuossa? Ja löytääkö koko DM 4:lla mitään kun ei silmä oo osunut kuin joihinkin ilmatestivideoihin joissa puhutaan jotain kummallista kieltä + tarviiko sen kanssa 5 rullaa jeesusteippiä että saa pysyyn kasassa XD
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja mikav »

mrk42 kirjoitti:GM 4S 12"x10" sais 300€, kaveriksi pinpointteri. Pellot, metsät ja kauan asutut pihat pääkohteina ja satunnaisesti puistoja ja rantoja. Meneekö hinta/laatu kohdilleen tuossa? Ja löytääkö koko DM 4:lla mitään kun ei silmä oo osunut kuin joihinkin ilmatestivideoihin joissa puhutaan jotain kummallista kieltä + tarviiko sen kanssa 5 rullaa jeesusteippiä että saa pysyyn kasassa XD
No jos yhtään olet lukenu juttuja laitteesta vaikka tältä foorumilta niin mene jo ihmeessä hakemaan tolla hintaa. :) Mikä pointteri tulee mukaan?
XP Orx
Avatar
mrk42
Innostunut Etsijä
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Helmi 2015, 11:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja mrk42 »

Argh.. siis se GM sen 300€ ja jotain hiluja. Pinpointteri ei kuulu hintaan ;) Pitäs kirjottaa selkeemmin :mrgreen:
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja iron maden »

mrk42 kirjoitti:Argh.. siis se GM sen 300€ ja jotain hiluja. Pinpointteri ei kuulu hintaan ;) Pitäs kirjottaa selkeemmin :mrgreen:
Hmm..on kai parasta kun selvennät vielä enemmän ja myös sen, onko sulla myytävää konetta lainkaan olemassa?
Myydä/ ostaa osastolla ei ilmoitustasi ollut! Vakuuttaapi siltä että jätän oston väliin! Siirry seuraavaan!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja mikav »

iron maden kirjoitti:
mrk42 kirjoitti:Argh.. siis se GM sen 300€ ja jotain hiluja. Pinpointteri ei kuulu hintaan ;) Pitäs kirjottaa selkeemmin :mrgreen:
Niin siis sä oot myymässä konetta vai ostamassa jostain itse? :roll:

Edit: no ihan oikein ymmärsin siis..
Viimeksi muokannut mikav, 31 Maalis 2015, 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XP Orx
Avatar
mrk42
Innostunut Etsijä
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Helmi 2015, 11:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja mrk42 »

Ei ole konetta, ja ostamassa olen :) Uuden GM 4S 12"x10" saa tarjouksesta ~300€:lla. Lienee sellainen etsin jonka hinta/laatu on kohdillaan? Ja vielä, että onko laatupeli myös rakenteen suhteen, vai pitääkö pitää korjaussarjaa mukana kun siitä tippuilee itsekseen osia maahan? Löytääkö sillä hyvin tavarat jo mainituista paikosta (pellot, metsät ja kauan asutut pihat) ja tuottaako voimalinjat, märkä sammal metsässä, märkä hiekka rannalla oikeasti ongelmia kyseisen laitteen kanssa?
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Kertoisit kaikki kerralla! Missä myydään GM 4 tuohon hintaan?
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
mrk42
Innostunut Etsijä
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Helmi 2015, 11:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja mrk42 »

Ei tänään moniajo suju itselläni :roll: Useassakin paikkaa niitä on 300€ nurkilla. Tuossa yksi http://emporion359.com/product/75/golde ... 18khz.html ja toinen http://mdetectors.com/product_info.php?products_id=344
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3373
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Muuten GM tuntuu jämäkältä, mutta varsi täyteen pituuteen säädettynä ja isolla kelalla tuntuu vähän ruoskalta. Kela on kiinni paljon ohuemmalla pultilla kuin garretissa. Nämä siis GM1/1+ kokemuksia. Molempien ominaisuuksien kans on pärjännyt eikä mitään ole vielä hajonnut.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja iron maden »

mrk42 kirjoitti: :roll: Useassakin paikkaa niitä on 300€ nurkilla. Tuossa yksi http://emporion359.com/product/75/golde ... 18khz.html ja toinen http://mdetectors.com/product_info.php?products_id=344
Toden totta ja noin on ! Meikä hölmönä seuraa suomen hintatasoa!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
mrk42
Innostunut Etsijä
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Helmi 2015, 11:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja mrk42 »

Juupa juu, tässä sais kuluun aikaa ens talveen miettiessä ja kysellessä. Poikki pohdinnat ja GM4, se ei PRO malli, lähti tilaukseen. Jos se painaa liikaa niin pitää herätä aamulla pari tuntia aikaisemmin ja nostella puntteja niin luulis kevenevän :)
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3373
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

mrk42 kirjoitti:Juupa juu, tässä sais kuluun aikaa ens talveen miettiessä ja kysellessä. Poikki pohdinnat ja GM4, se ei PRO malli, lähti tilaukseen. Jos se painaa liikaa niin pitää herätä aamulla pari tuntia aikaisemmin ja nostella puntteja niin luulis kevenevän :)
Painoja ei voi etsimien välillä suoraan vertailla. Mun Ace150 10x14 kelalla painaa hieman vähemmän kuin GM1 12x10 kelalla. Silti GM:n heiluttelu on kevyempää kun sen painopiste on 20cm lähempänä kahvaa kuin Garretissa. Akkupaketin sijoittaminen kyynärtuen alle on viisasta.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Liekö kellään tietoa millaisia nuo Minelabin go findit tulee olemaan ...finndectorilla ei vielä ole tuotetietoja!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3373
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

iron maden kirjoitti:Liekö kellään tietoa millaisia nuo Minelabin go findit tulee olemaan ...finndectorilla ei vielä ole tuotetietoja!
Tuossa verrataan ilmatestissä Garrett Aceen ja muutamaan muuhun: https://www.youtube.com/watch?v=q7GZxYsBOy4
Näyttää että aloittelijaystävällisyys ja kokoontaitettavuus on mennyt suorituskyvyn edelle
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Tipahti listalta. jo alussa Minelabin go find ja se toinen x-terra! Vaaka alkaa kallistua GM 4 malliin ! Onneksi on vielä aika vertailla ja hankintaa punnita, sillä tääl vielä täysi talvi, lumihankineen ! Lisää ehdoituksia kehiin !
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
silakka
Metallinetsijä
Viestit: 321
Liittynyt: 20 Loka 2013, 01:33
Paikkakunta: Fredrikshamn

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja silakka »

Minä kyllä ostaisin GM 5. Siinä on kuitenkin uusinta tekniikkaa. :roll:
Eurotek pro 11 DD.
Varakoneena, XP Deus 11"
kaivauspuukko Garrettin/ Monstrik-9 skuuppi.
pro-pointteri AT.
Avatar
mrk42
Innostunut Etsijä
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Helmi 2015, 11:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi kone etsintään.

Viesti Kirjoittaja mrk42 »

Sitä itsekin mietin että hankkisin GM5:sen. Mutta, mahdolliset lastentaudit ja se että GM4:sta saa ~300€:lla helpotti päätöstä. Tuskin vanhat neloset lopettaa toimintaansa huolimatta uudesta mallista. Tosin tämä on ensimmäinen koneeni, että voi olla toinen tilanne kuin alkuperäisellä ketjun aloittajalla :)
Vastaa Viestiin