Oy Alkoholiliike Ab, Helsinki

Kaks lohikäärmeen päätä, toisella risti kädessä?

miltähän vuodelta suunnilleen? tuosta uupui toinen puoli kokonaanTarmo Hämäläinen kirjoitti:Nappi on tsaarinaikainen sotilaspuvun nappi. Siinä on kuvattuna Venäjän kaksipäinen kotka. löytyykö napin toiselta puolelta mitään tekstiä?
ainakin garrett 250 antaa hyvän lukeman aina noista rautapaloistajore ja pojat kirjoitti:Lohikäärmenappi näytäisi olevan
Tsaarinaikainen nappi.
Sen pieni keskiosa voisi kertoa, onko se armejan
vaiko jonku muun .
Aika isonkokoisia rautaeineitäkin näyttäsi
kuvassa olevan?
Me vältellään rautaesineden kaivamisia varsinkin puistoissa, jottei
kenelkkään tulisi paha mieli.
Ei silti väitä , että niitä sielä olisi. Rutkastikkin
Kuoppaa kaivaessa? Puistoon?Zonzu kirjoitti:kun sen huomaa kuoppaa kaivaessa niin sama se on sieltä sitten noukkia..
hmm miten muuten sieltä saa kamaa ylös ellei kaivaHaarukka kirjoitti:Kuoppaa kaivaessa? Puistoon?Zonzu kirjoitti:kun sen huomaa kuoppaa kaivaessa niin sama se on sieltä sitten noukkia..
No jos ei meisselillä/puukolla vääntämällä lähde niin olen antanut olla.Zonzu kirjoitti:hmm miten muuten sieltä saa kamaa ylös ellei kaivaHaarukka kirjoitti:Kuoppaa kaivaessa? Puistoon?Zonzu kirjoitti:kun sen huomaa kuoppaa kaivaessa niin sama se on sieltä sitten noukkia..
Näin juuri! Itsekkin käytän kukkalapiota. Osaakos kukaan sanoa tuosta vanhan näköisestä alkokorkista mitään?Tarmo Hämäläinen kirjoitti:Alkaa mennä ohi aiheen, mutta olen käyttänyt puistoissa suosiolla tylsän puukon lisäksi kukkalapiota, koska suurinosa hyviksi luokiteltavista löydöistä on jokseenkin syvällä täälläpäin. Ja toisekseen käymissäni puistoissa käy ilmeisesti illalla tai yöllä joku ajelemassa autolla nurmialueilla ja ruopii nurmikot vituralleen suurelta alueelta, joten ei siitä hirveästi tilannetta pahenneta jos pieniä (lopulta täytettyjä) kuoppia kaivaa.
haha aivan! kiitos tiedosta!PotilasK kirjoitti:Tuon linkin jutun mukaan voisi olla 1930-luvulta tuo korkki mutta käytettiin niitä paljon myöhemminkin, voi olla vaikka 60-luvultakin. Näitä vanhoja korkkeja on monia värivariaatioita ja suomalaiset niin juoppoja että näitä löytyy joka puolelta, ei ole mikään harvinaisuus siis. Itse olen huomannut, että kun menee niin umpimetsään kuin vain voi kuvitella ja luulet olevasi siellä ensimmäistä kertaa ihmisen historiassa niin Alkon korkkeja sieltäkin vaan nousee![]()
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194848 ... takaa.html