Kävin tänään aloittamassa uutta kohdetta. Aloitin puutarhasta ja pienestä perunapellosta, joten viljapellot ovat vielä aloittamatta. Paikka vaikuttaisi lupaavalta, etenkin kun paikalla on ollut maatila jo useita satoja vuosia ja nykyiset omistajat ovat löytäneet pellolta 1600-ja 1700-luvun kolikoita ja jotakin koristeita, mahdollisesti valjaista.
Hopeinen 25 Penniä pelasti päivän.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
sylom kirjoitti:On hieno penni hopiassa! Taitaa markkakin olla samaa laatua kun on noin hyväkuntoinen?
Mites muuten on noiden markkojen kanssa. Onko nuo jonkin vuoden markat hopeaa, kun ovat säilyneet niin hyvin. Mitä itse olen noita markkoja löytänyt, niin ainakin pari 1960-lukuista ovat olleet todella hyvässä kunnossa, mutta muutama aivan surkeita. Eli minkä vuoden markat ovat hopeisia?
Edit: Nyt ei suurene yksikään kuva, kun vähän aikaa sitten toimi aivan moitteettomasti
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Leijona kirjoitti: Mitä itse olen noita markkoja löytänyt, niin ainakin pari 1960-lukuista ovat olleet todella hyvässä kunnossa, mutta muutama aivan surkeita. Eli minkä vuoden markat ovat hopeisia?
Vuoden 1964-1968 markoissa on hopeaa n. 35%.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Etsijä82 kirjoitti:
Vuoden 1964-1968 markoissa on hopeaa n. 35%.
Kiitos tiedosta, Etsijä82. Tuo minun löytämäni on v1967
hoyla kirjoitti:Oliko 25p noin kirkas löydettäessä?
Tuo on siinä kunnossa kuin pellosta löydettäessä
Ihmettelin itsekin, kuinka on voinut noin kirkkaana säilyä