Kolikkokokoelma

Oletko keräilijä? Oli sitten kysymys pikkuautoista, puukoista, tölkeistä, kivistä tai kolikoista niin täälla voit näyttää kokoelmasi oli se sitten mikä tahansa.
Ripa

Kolikkokokoelma

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Eli tässä olisi tähänastinen kolikkokokoelmani

[img=http://s5.postimage.org/cqj2q2ij7/Kolikot.jpg]

Mitään näistä ei ole löydetty metallinpaljastimella, en omista sellaista vielä.

[img=http://s5.postimage.org/nerf2nhw3/Kansio.jpg]
Kerään myös euroja, 12 ensimmäisestä euromaasta + Virosta ja Kyprokselta on kaikki kolikot. Sit on pari Sloveniasta, Maltalta ja yksi Monacosta. Lisäksi on 22 erilaista 2e juhlarahaa.

Kerään myös kaikkea neuvostokamaa, päähineitä, kunniamerkkejä ym.
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Kivoja kolikoita! Mielenkiintoinen kasa.

Mulla on samanlainen eurokansio kuin sinulla. Sain sen silloin, kun eurot tulivat käyttöön ja olen siitä asti kerännyt erilaisia eurokolikoita. Edelleen kansiosta puuttuu n. 10 kolikkoa. :lol: Hitaasti kertyy, kun ottaa vain kierrosta omalle kohdalle sattuvia kolikoita. Pientä keräilyapua olen saanut myös isovanhemmilta.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Ripa

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Kiitos! :)
Ei tuossa kasassa mitään hirmu vanhoja tai minun tietääkseni kovin harvinaisia kolikoita ole. Omalla mittapuulla erikoisimmat kolikot mitä löytyy ovat

- kuparinen (?) 5-penninen v. 1907
- hopeiset 25- ja 50-penniset v. 1917
- 500 mk Helsingin olympialaisten juhlaraha v. 1952
- 3 neuvostoliittolaista juhlarahaa:
- Voitto fasistisesta Saksasta 20 vuotta, v. 1965
- Neuvostoliitto 50 vuotta, v. 1967
- 100 vuotta Leninin syntymästä, v. 1970

Joo, itsekin oon huomannut, että aika harvoin sattuu kohdalle sellaisia euroja mitä ei vielä olisi. Varsinkin nyt kun kaikki tavallisimmat kolikot on jo kerätty. :)
Minullakin on muutamia henkilöitä joilta olen saanut kolikoita. Ukin veljeltä sekä mummolta olen saanut vanhempia rahoja ja euroja olen saanut mummon miesystävältä joka myös keräilee kolikoita. Myös muilta sukulaisilta ja tutuilta olen saanut kolikoita ja seteleitä.
Vastaa Viestiin