Fiskarssin kevyt lapio

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Avatar
Sulikka
Raavas Tonkija
Viestit: 803
Liittynyt: 02 Tammi 2012, 13:44
Paikkakunta: Turenki Rock City
Viesti:

Fiskarssin kevyt lapio

Viesti Kirjoittaja Sulikka »

Ostin tällaisen, kun oli Honkkarissa tarjouksessa:

http://fin-fi.fiskars.com/Tuotteet/Maan ... pistolapio

Hyvin toimii pellolla pehmeessä maastossa, kuoppaa saa aikaseks ja kohteen saa ylös yhen käden ja jalan yhtespelillä. Lapio on todella kevyt.

Mut... yhden jo rikoin, kun koitin mettässä kaivella ja väänsin vähän "väärään suuntaan" ja sitten polkasin vahingossa yhden juuren päällä lujasti. Taakse päin teräosaa pitää kiinni vain yksi niitti, mikä hajoskin sitten siihen.

Kauppa suostui onneks antamaan uuden tilalle ja annoin myös Fiskarssin suuntaan palutetta.

Pellolla 5/5
Mettässä 2/5
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1201
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Joo, kevyt toi on ja mukava käyttää mutta olen myöskin yhden tuollaisen vääntänyt pilalle. Pehmeässä maassa hyvä. Metsässä se kyllä menee rikki helposti.
Kuva
appenzell
Kunniajäsen
Viestit: 1147
Liittynyt: 06 Marras 2009, 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja appenzell »

ZyrTech kirjoitti:Joo, kevyt toi on ja mukava käyttää mutta olen myöskin yhden tuollaisen vääntänyt pilalle. Pehmeässä maassa hyvä. Metsässä se kyllä menee rikki helposti.
Itselläni kesti yhden vuoden. Tukevampaa lapiota olisi mukava hankkia, mutta ainoastaan tuo mahtuu takakonttiin kun on sopivasti muutama sentti muita Fiskarsin lapioita lyhyempi.
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Minä taisin saada sen rikki toisella etsintäreissulla yhdellä savisella pellolla ,
eihän se oikein taivutusta kestänyt no vaihto ne sen uuteen rautakaupassa
nyt olen ollut vähän varovaisempi.Kunnon vääntöön aito teräs Fiskars onhan se vähän painava ,mutta kestää.
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1201
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

appenzell kirjoitti:Itselläni kesti yhden vuoden. Tukevampaa lapiota olisi mukava hankkia, mutta ainoastaan tuo mahtuu takakonttiin kun on sopivasti muutama sentti muita Fiskarsin lapioita lyhyempi.
Mökille ostin teleskooppivarrellisen Fiskarsin: http://fin-fi.fiskars.com/Tuotteet/Maan ... pivarrella Tuon pitäisi takakonttiinkin mahtua ja kestää kyllä kovempaakin vääntöä.
Kuva
spwaw
Metallinetsijä
Viestit: 482
Liittynyt: 17 Syys 2010, 20:01

Viesti Kirjoittaja spwaw »

Tässä ikuinen "lapio" 8) Ei tarvitse muuta.

http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... php?t=7597
kolehti
Innostunut Etsijä
Viestit: 72
Liittynyt: 19 Elo 2012, 12:29
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kolehti »

http://www.varusteleka.fi/product/lapio ... _2I80TUFLR

Kaivaa tehokkaasti, on kestävä, voidaan taittaa kuokaksi ja mahtuu pieneen tilaan.

Ja tossa on hyvä toi aaltoileva/sahalaitainen reuna, sillä on hyvä jyräyttää juurakkoa poikki jos tulee tielle :)
Golden Mask 4 (10.5" DD kela)
Golden Mask 1+ (18kHz + 10.5" DD kela)
ProPointter
Kiinalainen "Garrett"
BW komitaittoinen kenttälapio varustelekalta

Vanhin löytö: 5 penniä v.1873
Avatar
Sulikka
Raavas Tonkija
Viestit: 803
Liittynyt: 02 Tammi 2012, 13:44
Paikkakunta: Turenki Rock City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sulikka »

Mulla on itellä Fiskarssin kenttälapio ja se on ihan ok. Tuo pitkä lapio on pellolla hyvä kun kaivaa isompaa kuoppaa. Voi pystyssä heitellä multaa pois kuopasta ja testata etsimellä onko saanut saaliin ylös.

Joku nurmipora pitäis kyllä hommata, joskin tuo kenttälapio menettelee siinäkin.
Avatar
Urmas
Raavas Tonkija
Viestit: 753
Liittynyt: 19 Syys 2011, 08:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Mielestäni tässä lapiossa on huonoa nuo niitit tuossa terässä.
Ottavat "vastaan" kaivaessa..

Kuva
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Avatar
Sulikka
Raavas Tonkija
Viestit: 803
Liittynyt: 02 Tammi 2012, 13:44
Paikkakunta: Turenki Rock City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sulikka »

tuota vastaanottamista en oo huomannut, mutta multa ainakin lähtee paakkuuntumaan noille kohille
Vastaa Viestiin