Kiinnostunut

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
kultajaska

Kiinnostunut

Viesti Kirjoittaja kultajaska »

Tervehdys.
Nyt olis tarkoituksena hommata ensimmäinen metallinpaljastin joten neuvot ovat tarpeen :)
Olen ajatellut tuota Garrett ACE 250?!
onko hyvä tälläselle aloittelijalle?
Asun etsijän kannalta hyvällä paikalla koska lähelläni on kaksi vanhaa linnaa joiden ympäristö on hyvinkin luonnontilassa olen jo löytänyt jotain vanhaa roinaa ihan maata potkimallakin :D

kiinnostus olisi kova joten hyvät neuvot kalliit:)
Viimeksi muokannut kultajaska, 30 Loka 2012, 09:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
leuka pystyssä kohti uusia epäonnistumisia
appenzell
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja appenzell »

Garretti on varsin hyvä etsin aloittelijalle. Todennäköisesti suuri(n) osa tämänkin foorumin jäsenistä on aloittanut juuri sillä etsimellä.

Kannattaa tarkistaa Museoviraston nettirekisteristä kuinka lähelle linnoja saa käydä kaivamassa. Ko alueet on yleensä aika laajasti suojeltuja.

http://fba.evvk.com/geo/kulttuuriymparisto

http://kulttuuriymparisto.nba.fi/netsov ... fault.aspx
kultajaska

tarkkaa puuhaa siis

Viesti Kirjoittaja kultajaska »

Ok täytyy kysellä vähän enne kuin menee seuraavan kerran sinne pyörimään :D mites näissä hommissa toi toisten pelloille meno? isännältä lupa kysyttävä? vai kuinka nää hommat hoidetaan?
pakko kysellä ku ei ole kokemusta :D
leuka pystyssä kohti uusia epäonnistumisia
appenzell
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja appenzell »

Isännän lupa kannattaa aina kysyä, niin ei tule ongelmia. Moni on hyvin omistushaluinen ja museoväkeäkin kuulemma pahasti uhkailtu välillä. Toiset antavat mielellään lupaa.

Kansalaisen karttapaikasta saat tonttitiedot ja niistä sitten omistajaa kysymään Maanmittauslaitokselta.

Ohjeita ja neuvoja aloitteleville harrastajille löytyy myös www.suomenmetallinetsijat.fi sivustolta
ihis81
Kunniajäsen

Re: Kiinnostunut

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

kultajaska kirjoitti:Tervehdys.
Nyt olis tarkoituksena hommata ensimmäinen metallinpaljastin joten neuvot ovat tarpeen :)
Olen ajatellut tuota Garrett ACE 250?!
onko hyvä tälläselle aloittelijalle?
Asun etsijän kannalta hyvällä paikalla koska lähelläni on kaksi vanhaa linnaa joiden ympäristö on hyvinkin luonnontilassa olen jo löytänyt jotain vanhaa roinaa ihan maata potkimallakin :D

kiinnostus olisi kova joten hyvät neuvot kalliit:)
Hakua saa käyttää :wink:

http://www.aarremaanalla.com/foorumi/viewtopic.php?t=52
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Vastaa Viestiin