Kolikko vuodelta 16?? ps: uusia kuvia

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
pätmän
Metallinetsijä

Kolikko vuodelta 16?? ps: uusia kuvia

Viesti Kirjoittaja pätmän »

Tässä olis jo toinen omalta pihalta löydetty vanha kolikko mikähän on rahan tarkka ikä ? jäi vähän kaivelemaan ..

joten kuten erottaa kolme kruunua ja R S tai 8? 16*

Kuva

Takapulella leijona ja ÖR

Kuva

meinas tämä unohtua onko avaimen perä vai mikä? kuva on aika huono mutta lenkki siitä on rikki jossain roikkunut.

Kuva

Lisää on tässä edelleen kysyn mitä ovat :?:

Tämä sattui vahingossa käteen normaali kaivuun yhteydessä ja jäi askaruttamaan mistä hahtaa olla peräisin, epäilin ensin kovettuneeksi maaliksi mutta on kovaa kuin poltettu savi paksuimmasta kohtaa yli 2.cm
olisko kattotiiltä tai peräti ruukunpala ??

Kuva

Kuva

Kuva

Ja sitte olis vielä rautaa elikkäs tämän näköinen :P

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut pätmän, 28 Elo 2008, 21:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Vaimo
- 3 käppänää
-
- Whites Bullseye II pinpointer
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

1/2 äyriä 1660 luvulta luultavasti.

Tulet luultavasti löytämään lisää tuon aikakauden rahoja joten jälleen suosittelen hankkimaan Archie Tonkin nimisen kaverin tekemän Myntboken nimisen kirjan. Voi tilata netin kauttakin, hintaa en muista. Viimeinen versio minulla on 2008 vuoden painos.
pätmän
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja pätmän »

Kiitos ! Pitääpä kirja kattoa.Mulla on tossa tota nurmikkoa pikkasen yli 1/2 hehtaaria ja oon vähä sieltä täältä piippaillu,ei muutaku narut linjoiksi ja tarkkaan sentti sentiltä etsintään,siinähän kuluu illat kivasti. :lol:
- Vaimo
- 3 käppänää
-
- Whites Bullseye II pinpointer
ZimBanzze

Viesti Kirjoittaja ZimBanzze »

Kolikko lienee kuitenkin 1/6 öre 1666 itseltä löytyy 4kpl vastaavia kolikoita... tässäpä kuva
Kuva
Vastaa Viestiin