Deus Lite
- Tirehtoori
- Kunniajäsen
- Viestit: 1115
- Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
- Paikkakunta: Seinäjoki
Deus Lite
Kokemuksia kenelläkään XP:n Deus litesta? Ajattelin pojalle ostaa sellaasen, mutta mitä miältä väki on sillä esim puistossa piippailusta. Pitääkö kaivaa kaikki tölkinklipsit vai oppiiko erottamaan.
Spes Sibi Guisgue
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
- Viestit: 3416
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09
Re: Deus Lite
Deussista hieman kokemusta ja vaikka on näyttö niin kyllä on vaikea ollut klipsu eroittaa muista löydöistä.
En tiedä onko joku kehitellyt puistoon oman ohjelman jolla klipsut erottaa.
Valmiilla ohjelmilla löytyy hyvin klipsut.
En tiedä onko joku kehitellyt puistoon oman ohjelman jolla klipsut erottaa.
Valmiilla ohjelmilla löytyy hyvin klipsut.
moderaattori
Re: Deus Lite
Mahtaako sellaista etsintä olla olemassakaan joka osaisi erottaa pultabin kultasormuksesta? Koko ja sähkönjohtavuus kun niillä on niin lähellä toisiaan.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Re: Deus Lite
Pitäisi kaivaa viikko pelkkää klipsu iideetä ja kattoa tuleeko mitään muuta kuin klipsuja 
Re: Deus Lite
Jos hankit lite mallin, niin kapulan kanssa olisi suositeltavaa hankkia fx-01 kuulokkeet. Kyllähän deussilla erottaa ihan hyvin "klipsut", mutta huonolla tuurilla kohde ei olekkaan klipsu, vaan jokin muu parempi kohde.
Valitettavasti vastaan on tullut kultasormuksia, jotka antavat täysin saman id luvun kuin normaalit tölkkiklipsut, joten on omasta valinnasta kiinni, jättääkö nuo ko. id luvut kaivamatta.
Valitettavasti vastaan on tullut kultasormuksia, jotka antavat täysin saman id luvun kuin normaalit tölkkiklipsut, joten on omasta valinnasta kiinni, jättääkö nuo ko. id luvut kaivamatta.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
- Tirehtoori
- Kunniajäsen
- Viestit: 1115
- Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Deus Lite
Mulle ei nyt auennu miten nuo kuulokkeet vois Lite-mallis auttaa mihinkään kun ei sitä id-näyttöä ole. Vai tarkoititko vaan boximallia? Kyllä omalla Deussilla tuloo jätettyä tietyt IDit kaivamatta suosiolla.
Spes Sibi Guisgue
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Re: Deus Lite
Onhan lite mallia ostettavissa vaihtoehtoisesti joko kapulan tai kuulokkeiden kanssa.Tirehtoori kirjoitti:Mulle ei nyt auennu miten nuo kuulokkeet vois Lite-mallis auttaa mihinkään kun ei sitä id-näyttöä ole. Vai tarkoititko vaan boximallia? Kyllä omalla Deussilla tuloo jätettyä tietyt IDit kaivamatta suosiolla.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Re: Deus Lite
Ittellä muutama kymmenen tuntia kokemusta Litestä ilman kapulaa (WS4).
Ilman id tietoa pärjää hyvin pellolla, metsässä ja vähäroskaisella hiekalla. Ongelmia tulee nurmialueella jossa paljon roskaa. Tölkin klipsut eivät ole ongelma, vaan kaljapullon korkit joista Deus tykkää.
Nurmikolle ehdoton lisävaruste on Kuulokeklipsi.

Hyväksi havaitsemani tapa on laittaa kuulokeklipsi kaulanauhaan roikkumaan ja normi 3,5mm kuulokkeet päähän. Tästä on helppo tarkkailla id:tä ja etsin itsessään säilyy langattomana.
Liten heikkona puolena olen havainnut rajoittuneet säätömahdollisuudet. Esim. Iron audion säätö helpottaisi kaljapullonkorkkien tunnistusta. Myös maabalanssin saaminen Tracking modelle olisi toisinaan mukavaa.
Tänään heiluttiin Napin kanssa 6 tuntia Kirjurinluodossa Jazzkolikoita saalistellen. Tällä kertaa AT pro vaikutti paremmin soveltuvalta roskaiseen nurmikenttään (Alkon korkkeja oli PALJON!). Reilusta 70€ yhteissaaliista jako meni 75% ATpro ja 25% Deus. Saattoi ero johtua myös miehestä
Itse olen kyllä tykännyt Deussin keveydestä ja pienestä kuljetuskoosta, ja kun kasaus on vielä todella nopea niin se tulee tehtyäkin.
Hyvänä puolena myös se, että kapulan voi ostaa jälkeenpäin, mikäli sen kokee välttämättömäksi. Erikseen ostettuna tulee tosin sen vajaan satkun kalliimmaksi. Mutta se pitää "osamaksussa" vaan kärsiä..
Tämmönen setti

Edit. Niin Tirehtöörillähän on itsellä Deus kapulalla, joten sillä säädetyt ohjelmat voi tallentaa kuulokkeisiin, ja ovat näin käytettävissä myös Litessä.
Ilman id tietoa pärjää hyvin pellolla, metsässä ja vähäroskaisella hiekalla. Ongelmia tulee nurmialueella jossa paljon roskaa. Tölkin klipsut eivät ole ongelma, vaan kaljapullon korkit joista Deus tykkää.
Nurmikolle ehdoton lisävaruste on Kuulokeklipsi.

Hyväksi havaitsemani tapa on laittaa kuulokeklipsi kaulanauhaan roikkumaan ja normi 3,5mm kuulokkeet päähän. Tästä on helppo tarkkailla id:tä ja etsin itsessään säilyy langattomana.
Liten heikkona puolena olen havainnut rajoittuneet säätömahdollisuudet. Esim. Iron audion säätö helpottaisi kaljapullonkorkkien tunnistusta. Myös maabalanssin saaminen Tracking modelle olisi toisinaan mukavaa.
Tänään heiluttiin Napin kanssa 6 tuntia Kirjurinluodossa Jazzkolikoita saalistellen. Tällä kertaa AT pro vaikutti paremmin soveltuvalta roskaiseen nurmikenttään (Alkon korkkeja oli PALJON!). Reilusta 70€ yhteissaaliista jako meni 75% ATpro ja 25% Deus. Saattoi ero johtua myös miehestä
Itse olen kyllä tykännyt Deussin keveydestä ja pienestä kuljetuskoosta, ja kun kasaus on vielä todella nopea niin se tulee tehtyäkin.
Hyvänä puolena myös se, että kapulan voi ostaa jälkeenpäin, mikäli sen kokee välttämättömäksi. Erikseen ostettuna tulee tosin sen vajaan satkun kalliimmaksi. Mutta se pitää "osamaksussa" vaan kärsiä..
Tämmönen setti

Edit. Niin Tirehtöörillähän on itsellä Deus kapulalla, joten sillä säädetyt ohjelmat voi tallentaa kuulokkeisiin, ja ovat näin käytettävissä myös Litessä.
Viimeksi muokannut Mac_Reilu, 20 Heinä 2014, 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XP Deus / Ace 250
Re: Deus Lite
Deussissa käytetty taajuus/ohjelma vaikuttaa merkittävästi, että miten paljon se tykkää kaljapullonkorkeista. Ilman kapulaa ohjelmia ei voi säätää riittävästi tappelemaan korkkeja vastaan, joten kapula on vähintäänkin välttämätön kapistus.Mac_Reilu kirjoitti:Ittellä muutama kymmenen tuntia kokemusta Litestä ilman kapulaa (WS4).
Ilman id tietoa pärjää hyvin pellolla, metsässä ja vähäroskaisella hiekalla. Ongelmia tulee nurmialueella jossa paljon roskaa. Tölkin klipsut eivät ole ongelma, vaan kaljapullon korkit joista Deus tykkää.
Tällä kertaa AT pro vaikutti paremmin soveltuvalta roskaiseen nurmikenttään (Alkon korkkeja oli PALJON!). Reilusta 70€ yhteissaaliista jako meni 75% ATpro ja 25% Deus. Saattoi ero johtua myös miehestä![]()
At pro on toki hyvä peli, mutta deus ilman kapulaa on vähintäänkin rampautettu roskaisella nurmikolla etsittäessä.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
- Tirehtoori
- Kunniajäsen
- Viestit: 1115
- Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Deus Lite
Mistä saa sen klipsun ostettua että saa kuulokkeen boxin kiinni varteen?Mac_Reilu kirjoitti:Ittellä muutama kymmenen tuntia kokemusta Litestä ilman kapulaa (WS4).
Ilman id tietoa pärjää hyvin pellolla, metsässä ja vähäroskaisella hiekalla. Ongelmia tulee nurmialueella jossa paljon roskaa. Tölkin klipsut eivät ole ongelma, vaan kaljapullon korkit joista Deus tykkää.
Nurmikolle ehdoton lisävaruste on Kuulokeklipsi.
Hyväksi havaitsemani tapa on laittaa kuulokeklipsi kaulanauhaan roikkumaan ja normi 3,5mm kuulokkeet päähän. Tästä on helppo tarkkailla id:tä ja etsin itsessään säilyy langattomana.
Liten heikkona puolena olen havainnut rajoittuneet säätömahdollisuudet. Esim. Iron audion säätö helpottaisi kaljapullonkorkkien tunnistusta. Myös maabalanssin saaminen Tracking modelle olisi toisinaan mukavaa.
Tänään heiluttiin Napin kanssa 6 tuntia Kirjurinluodossa Jazzkolikoita saalistellen. Tällä kertaa AT pro vaikutti paremmin soveltuvalta roskaiseen nurmikenttään (Alkon korkkeja oli PALJON!). Reilusta 70€ yhteissaaliista jako meni 75% ATpro ja 25% Deus. Saattoi ero johtua myös miehestä![]()
Itse olen kyllä tykännyt Deussin keveydestä ja pienestä kuljetuskoosta, ja kun kasaus on vielä todella nopea niin se tulee tehtyäkin.
Hyvänä puolena myös se, että kapulan voi ostaa jälkeenpäin, mikäli sen kokee välttämättömäksi. Erikseen ostettuna tulee tosin sen vajaan satkun kalliimmaksi. Mutta se pitää "osamaksussa" vaan kärsiä..
Tämmönen setti
Edit. Niin Tirehtöörillähän on itsellä Deus kapulalla, joten sillä säädetyt ohjelmat voi tallentaa kuulokkeisiin, ja ovat näin käytettävissä myös Litessä.
Onkos tietoa saako siihen ranne koteloon kuulokkeet kiinni?
Spes Sibi Guisgue
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Re: Deus Lite
Kaikkiin vesitiiviisiin iphone-koteloihin tai suojuksiin saa kuulokkeet kiinni pikku plugilla.
Nokta Goldengate 3D Plus
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
Re: Deus Lite
Virosta löytyy klipsuja.
Tuossa ei ole suoraa kiinnitystä varteen. Varmaan kaksnaamateipillä porukka laittanut klipsut kiinni siihen kiinnikkeen suojaan..
Ranneke on pelkkä kumiranneke, eli vaatii myös tuon klipsun.
Mielestäni yksikköä ei kannata laittaa varteen kiinni, tällöin menetetään sen langattomuus.
Rannekke myös tuntuu aika turhakkeelta. En ainakaan itse haluaisi kuuloikkeidenjohtoa käteen kiinni. Takin hihan sisällä saattaisi jotenkin toimia..
Kaulanauha on hyvä ja halpa ratkaisu..
Tuossa ei ole suoraa kiinnitystä varteen. Varmaan kaksnaamateipillä porukka laittanut klipsut kiinni siihen kiinnikkeen suojaan..
Ranneke on pelkkä kumiranneke, eli vaatii myös tuon klipsun.
Mielestäni yksikköä ei kannata laittaa varteen kiinni, tällöin menetetään sen langattomuus.
Rannekke myös tuntuu aika turhakkeelta. En ainakaan itse haluaisi kuuloikkeidenjohtoa käteen kiinni. Takin hihan sisällä saattaisi jotenkin toimia..
Kaulanauha on hyvä ja halpa ratkaisu..
XP Deus / Ace 250
Re: Deus Lite
Sullehan jäi myyntiin vielä yks kela. Kokoa sen ympärille etsin, niin saa erittäin edullisen etsimen. Et tartte kuin etsimenvarren ja kuulokkeen tai kapulan.
Nokta Goldengate 3D Plus
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
- Tirehtoori
- Kunniajäsen
- Viestit: 1115
- Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Deus Lite
Onhan mulla noita keloja
Havaintoja Liten kanssa toimineena.
1. keveys kuin isoveljellä aivan loistava! Poikakin jaksaa heilua etsimen kanssa huomattavasti pidempään.
2. ID-näyttö plussaa ja varsinkin kun ostaa kuuloke jackin niin id-luvun seuranta helpompaa.
3. Perusohjelmilla pärjää todella hyvin, mutta pitihän siihen virittää aivan oma ohjelmakin.
4. pakattavuus kuten isoveljellä. Menöö niin piäneen tilaan että vois melekeen hanskalokeroon laittaa.
5. Lite versiota on mielestäni melkeimpä mukavampi käyttää kuin isoveljeä, sillä jää moni turha aikaavievä säätäminen tekemättä.
6. parin viikon sisällä tuloo markkinoille se ranneteline näytölle, joten silloon käytöstä tuloo viälä mielekkäämpää.
7. vedestä ettiminen on hualetonta ja toimii...
Loppukaneettina voin sanoa sen että jotkut jotka ostavat keskusyksiköllä olevan Deussin turhautuu jatkuvaan säätämiseen ja epävarmuuteen. Liten kans ei tule samaa ongelmaa, koska säätöjä ei ole miljoonaa ja ne olemassa oloevat säädöt on helppo teherä tumpelonkin. Kuitenkin laitteessa on pääasiassa kaikki deussin parhaat ominaisuudet. Erittäin kannattava ostos ja halvallakin voi saara laatua.
Havaintoja Liten kanssa toimineena.
1. keveys kuin isoveljellä aivan loistava! Poikakin jaksaa heilua etsimen kanssa huomattavasti pidempään.
2. ID-näyttö plussaa ja varsinkin kun ostaa kuuloke jackin niin id-luvun seuranta helpompaa.
3. Perusohjelmilla pärjää todella hyvin, mutta pitihän siihen virittää aivan oma ohjelmakin.
4. pakattavuus kuten isoveljellä. Menöö niin piäneen tilaan että vois melekeen hanskalokeroon laittaa.
5. Lite versiota on mielestäni melkeimpä mukavampi käyttää kuin isoveljeä, sillä jää moni turha aikaavievä säätäminen tekemättä.
6. parin viikon sisällä tuloo markkinoille se ranneteline näytölle, joten silloon käytöstä tuloo viälä mielekkäämpää.
7. vedestä ettiminen on hualetonta ja toimii...
Loppukaneettina voin sanoa sen että jotkut jotka ostavat keskusyksiköllä olevan Deussin turhautuu jatkuvaan säätämiseen ja epävarmuuteen. Liten kans ei tule samaa ongelmaa, koska säätöjä ei ole miljoonaa ja ne olemassa oloevat säädöt on helppo teherä tumpelonkin. Kuitenkin laitteessa on pääasiassa kaikki deussin parhaat ominaisuudet. Erittäin kannattava ostos ja halvallakin voi saara laatua.
Spes Sibi Guisgue
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
- Tirehtoori
- Kunniajäsen
- Viestit: 1115
- Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Deus Lite
Spes Sibi Guisgue
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Re: Deus Lite
Aika paljon puutuu näköjään ominaisuuksia litestä esim. pinpoint. tuossa lista eroista http://www.xpmetaldetectors.com/blog-de ... EUS-UK.png
Nokta Goldengate 3D Plus
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
Re: Deus Lite
Ite aattelin ens kaudeksi ostaa deussin ilman kuulokkeita (999€), mut mietityttää vielä kummalla kelalla, 9" vai 11". Ton ace250:n joutaa vaihtaa rahaksi. Ei sillä et ois huono laite mut "nälkä kasvaa syödessä". 
XP Deus+Garrett Pro-pointer II
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."
Re: Deus Lite
Tilasin ton deussin 11" kelalla, ilman kuulokkeita. Saas nähdä miten oppii käyttämään sitä ton ace250:n jälkeen. 
XP Deus+Garrett Pro-pointer II
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."

