Deus Lite

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Kokemuksia kenelläkään XP:n Deus litesta? Ajattelin pojalle ostaa sellaasen, mutta mitä miältä väki on sillä esim puistossa piippailusta. Pitääkö kaivaa kaikki tölkinklipsit vai oppiiko erottamaan.
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3416
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Deussista hieman kokemusta ja vaikka on näyttö niin kyllä on vaikea ollut klipsu eroittaa muista löydöistä.
En tiedä onko joku kehitellyt puistoon oman ohjelman jolla klipsut erottaa.
Valmiilla ohjelmilla löytyy hyvin klipsut. :D
moderaattori
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3373
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Mahtaako sellaista etsintä olla olemassakaan joka osaisi erottaa pultabin kultasormuksesta? Koko ja sähkönjohtavuus kun niillä on niin lähellä toisiaan.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
V1
Raavas Tonkija
Viestit: 838
Liittynyt: 24 Elo 2013, 19:34
Paikkakunta: Pohjois-Savo Vieremä

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja V1 »

Pitäisi kaivaa viikko pelkkää klipsu iideetä ja kattoa tuleeko mitään muuta kuin klipsuja :?
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Jos hankit lite mallin, niin kapulan kanssa olisi suositeltavaa hankkia fx-01 kuulokkeet. Kyllähän deussilla erottaa ihan hyvin "klipsut", mutta huonolla tuurilla kohde ei olekkaan klipsu, vaan jokin muu parempi kohde.

Valitettavasti vastaan on tullut kultasormuksia, jotka antavat täysin saman id luvun kuin normaalit tölkkiklipsut, joten on omasta valinnasta kiinni, jättääkö nuo ko. id luvut kaivamatta.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Mulle ei nyt auennu miten nuo kuulokkeet vois Lite-mallis auttaa mihinkään kun ei sitä id-näyttöä ole. Vai tarkoititko vaan boximallia? Kyllä omalla Deussilla tuloo jätettyä tietyt IDit kaivamatta suosiolla.
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Tirehtoori kirjoitti:Mulle ei nyt auennu miten nuo kuulokkeet vois Lite-mallis auttaa mihinkään kun ei sitä id-näyttöä ole. Vai tarkoititko vaan boximallia? Kyllä omalla Deussilla tuloo jätettyä tietyt IDit kaivamatta suosiolla.
Onhan lite mallia ostettavissa vaihtoehtoisesti joko kapulan tai kuulokkeiden kanssa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Mac_Reilu
Innostunut Etsijä
Viestit: 90
Liittynyt: 28 Loka 2013, 15:58
Paikkakunta: P-Satakunta

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Mac_Reilu »

Ittellä muutama kymmenen tuntia kokemusta Litestä ilman kapulaa (WS4).
Ilman id tietoa pärjää hyvin pellolla, metsässä ja vähäroskaisella hiekalla. Ongelmia tulee nurmialueella jossa paljon roskaa. Tölkin klipsut eivät ole ongelma, vaan kaljapullon korkit joista Deus tykkää.
Nurmikolle ehdoton lisävaruste on Kuulokeklipsi.
Kuva

Hyväksi havaitsemani tapa on laittaa kuulokeklipsi kaulanauhaan roikkumaan ja normi 3,5mm kuulokkeet päähän. Tästä on helppo tarkkailla id:tä ja etsin itsessään säilyy langattomana.

Liten heikkona puolena olen havainnut rajoittuneet säätömahdollisuudet. Esim. Iron audion säätö helpottaisi kaljapullonkorkkien tunnistusta. Myös maabalanssin saaminen Tracking modelle olisi toisinaan mukavaa.

Tänään heiluttiin Napin kanssa 6 tuntia Kirjurinluodossa Jazzkolikoita saalistellen. Tällä kertaa AT pro vaikutti paremmin soveltuvalta roskaiseen nurmikenttään (Alkon korkkeja oli PALJON!). Reilusta 70€ yhteissaaliista jako meni 75% ATpro ja 25% Deus. Saattoi ero johtua myös miehestä :roll:

Itse olen kyllä tykännyt Deussin keveydestä ja pienestä kuljetuskoosta, ja kun kasaus on vielä todella nopea niin se tulee tehtyäkin.
Hyvänä puolena myös se, että kapulan voi ostaa jälkeenpäin, mikäli sen kokee välttämättömäksi. Erikseen ostettuna tulee tosin sen vajaan satkun kalliimmaksi. Mutta se pitää "osamaksussa" vaan kärsiä..

Tämmönen setti
Kuva

Edit. Niin Tirehtöörillähän on itsellä Deus kapulalla, joten sillä säädetyt ohjelmat voi tallentaa kuulokkeisiin, ja ovat näin käytettävissä myös Litessä.
Viimeksi muokannut Mac_Reilu, 20 Heinä 2014, 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XP Deus / Ace 250
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Mac_Reilu kirjoitti:Ittellä muutama kymmenen tuntia kokemusta Litestä ilman kapulaa (WS4).

Ilman id tietoa pärjää hyvin pellolla, metsässä ja vähäroskaisella hiekalla. Ongelmia tulee nurmialueella jossa paljon roskaa. Tölkin klipsut eivät ole ongelma, vaan kaljapullon korkit joista Deus tykkää.


Tällä kertaa AT pro vaikutti paremmin soveltuvalta roskaiseen nurmikenttään (Alkon korkkeja oli PALJON!). Reilusta 70€ yhteissaaliista jako meni 75% ATpro ja 25% Deus. Saattoi ero johtua myös miehestä :roll:
Deussissa käytetty taajuus/ohjelma vaikuttaa merkittävästi, että miten paljon se tykkää kaljapullonkorkeista. Ilman kapulaa ohjelmia ei voi säätää riittävästi tappelemaan korkkeja vastaan, joten kapula on vähintäänkin välttämätön kapistus.

At pro on toki hyvä peli, mutta deus ilman kapulaa on vähintäänkin rampautettu roskaisella nurmikolla etsittäessä. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Mac_Reilu kirjoitti:Ittellä muutama kymmenen tuntia kokemusta Litestä ilman kapulaa (WS4).
Ilman id tietoa pärjää hyvin pellolla, metsässä ja vähäroskaisella hiekalla. Ongelmia tulee nurmialueella jossa paljon roskaa. Tölkin klipsut eivät ole ongelma, vaan kaljapullon korkit joista Deus tykkää.
Nurmikolle ehdoton lisävaruste on Kuulokeklipsi.
Kuva

Hyväksi havaitsemani tapa on laittaa kuulokeklipsi kaulanauhaan roikkumaan ja normi 3,5mm kuulokkeet päähän. Tästä on helppo tarkkailla id:tä ja etsin itsessään säilyy langattomana.

Liten heikkona puolena olen havainnut rajoittuneet säätömahdollisuudet. Esim. Iron audion säätö helpottaisi kaljapullonkorkkien tunnistusta. Myös maabalanssin saaminen Tracking modelle olisi toisinaan mukavaa.

Tänään heiluttiin Napin kanssa 6 tuntia Kirjurinluodossa Jazzkolikoita saalistellen. Tällä kertaa AT pro vaikutti paremmin soveltuvalta roskaiseen nurmikenttään (Alkon korkkeja oli PALJON!). Reilusta 70€ yhteissaaliista jako meni 75% ATpro ja 25% Deus. Saattoi ero johtua myös miehestä :roll:

Itse olen kyllä tykännyt Deussin keveydestä ja pienestä kuljetuskoosta, ja kun kasaus on vielä todella nopea niin se tulee tehtyäkin.
Hyvänä puolena myös se, että kapulan voi ostaa jälkeenpäin, mikäli sen kokee välttämättömäksi. Erikseen ostettuna tulee tosin sen vajaan satkun kalliimmaksi. Mutta se pitää "osamaksussa" vaan kärsiä..

Tämmönen setti
Kuva

Edit. Niin Tirehtöörillähän on itsellä Deus kapulalla, joten sillä säädetyt ohjelmat voi tallentaa kuulokkeisiin, ja ovat näin käytettävissä myös Litessä.
Mistä saa sen klipsun ostettua että saa kuulokkeen boxin kiinni varteen?

Onkos tietoa saako siihen ranne koteloon kuulokkeet kiinni?
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
paukar
Metallinetsijä
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Touko 2012, 21:28
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja paukar »

Kaikkiin vesitiiviisiin iphone-koteloihin tai suojuksiin saa kuulokkeet kiinni pikku plugilla.
Nokta Goldengate 3D Plus
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
Avatar
Mac_Reilu
Innostunut Etsijä
Viestit: 90
Liittynyt: 28 Loka 2013, 15:58
Paikkakunta: P-Satakunta

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Mac_Reilu »

Virosta löytyy klipsuja.
Tuossa ei ole suoraa kiinnitystä varteen. Varmaan kaksnaamateipillä porukka laittanut klipsut kiinni siihen kiinnikkeen suojaan..
Ranneke on pelkkä kumiranneke, eli vaatii myös tuon klipsun.
Mielestäni yksikköä ei kannata laittaa varteen kiinni, tällöin menetetään sen langattomuus.
Rannekke myös tuntuu aika turhakkeelta. En ainakaan itse haluaisi kuuloikkeidenjohtoa käteen kiinni. Takin hihan sisällä saattaisi jotenkin toimia..
Kaulanauha on hyvä ja halpa ratkaisu..
XP Deus / Ace 250
paukar
Metallinetsijä
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Touko 2012, 21:28
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja paukar »

Sullehan jäi myyntiin vielä yks kela. Kokoa sen ympärille etsin, niin saa erittäin edullisen etsimen. Et tartte kuin etsimenvarren ja kuulokkeen tai kapulan.
Nokta Goldengate 3D Plus
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Onhan mulla noita keloja :lol:

Havaintoja Liten kanssa toimineena.

1. keveys kuin isoveljellä aivan loistava! Poikakin jaksaa heilua etsimen kanssa huomattavasti pidempään.

2. ID-näyttö plussaa ja varsinkin kun ostaa kuuloke jackin niin id-luvun seuranta helpompaa.

3. Perusohjelmilla pärjää todella hyvin, mutta pitihän siihen virittää aivan oma ohjelmakin.

4. pakattavuus kuten isoveljellä. Menöö niin piäneen tilaan että vois melekeen hanskalokeroon laittaa.

5. Lite versiota on mielestäni melkeimpä mukavampi käyttää kuin isoveljeä, sillä jää moni turha aikaavievä säätäminen tekemättä.

6. parin viikon sisällä tuloo markkinoille se ranneteline näytölle, joten silloon käytöstä tuloo viälä mielekkäämpää.

7. vedestä ettiminen on hualetonta ja toimii...

Loppukaneettina voin sanoa sen että jotkut jotka ostavat keskusyksiköllä olevan Deussin turhautuu jatkuvaan säätämiseen ja epävarmuuteen. Liten kans ei tule samaa ongelmaa, koska säätöjä ei ole miljoonaa ja ne olemassa oloevat säädöt on helppo teherä tumpelonkin. Kuitenkin laitteessa on pääasiassa kaikki deussin parhaat ominaisuudet. Erittäin kannattava ostos ja halvallakin voi saara laatua.
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Veljekset tauolla...
Kuva
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
paukar
Metallinetsijä
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Touko 2012, 21:28
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja paukar »

Aika paljon puutuu näköjään ominaisuuksia litestä esim. pinpoint. tuossa lista eroista http://www.xpmetaldetectors.com/blog-de ... EUS-UK.png
Nokta Goldengate 3D Plus
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
Avatar
Heka82
Raavas Tonkija
Viestit: 601
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 13:46
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Heka82 »

Ite aattelin ens kaudeksi ostaa deussin ilman kuulokkeita (999€), mut mietityttää vielä kummalla kelalla, 9" vai 11". Ton ace250:n joutaa vaihtaa rahaksi. Ei sillä et ois huono laite mut "nälkä kasvaa syödessä". :)
XP Deus+Garrett Pro-pointer II
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."
Avatar
Heka82
Raavas Tonkija
Viestit: 601
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 13:46
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Deus Lite

Viesti Kirjoittaja Heka82 »

Tilasin ton deussin 11" kelalla, ilman kuulokkeita. Saas nähdä miten oppii käyttämään sitä ton ace250:n jälkeen. :D
XP Deus+Garrett Pro-pointer II
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."
Vastaa Viestiin