Neuvoja naiselle uuden kelan suhteen

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
tuulikello
Viestit: 38
Liittynyt: 30 Huhti 2015, 10:47
Paikkakunta: Etelä-Savo

Neuvoja naiselle uuden kelan suhteen

Viesti Kirjoittaja tuulikello »

No niin hyvät ystävät!
Ansiokkaasti olen tuolla keskihintaisella piipparilla peltoja kolunnut. Haluaisin nyt sijoittaa aarteistani saadut korvaukset uuteen kelaan koska syksyksi on luvassa paljon peltoja koluttavaksi. Antakaa neuvoja ! Älkää hurauttako minua mihinkään mahottoman kalliiseen.
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Neuvoja naiselle uuden kelan suhteen

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Moi!
Ensinnäkin kerro etsimen malli, jotta joku voisi siihen suositella kelaa...etsimiä kun tuppaa olemaan eri merkkisiä ja paljon!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
tuulikello
Viestit: 38
Liittynyt: 30 Huhti 2015, 10:47
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Neuvoja naiselle uuden kelan suhteen

Viesti Kirjoittaja tuulikello »

iron maden kirjoitti:Moi!
Ensinnäkin kerro etsimen malli, jotta joku voisi siihen suositella kelaa...etsimiä kun tuppaa olemaan eri merkkisiä ja paljon!
Anteeksi naisen tyhmyys...unohdin mainita että Eurotek Pro.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3373
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Neuvoja naiselle uuden kelan suhteen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Jos se on 11" kelalla oleva malli niin kovin hirveästi uusi kela ei laitetta paranna, jos taas 8" kelalla niin niin iso kuin käsissä voimaa riittää. Lisäpainon vaikutuksen voi kokeilla teippaamalla jotakin nykyiseen kelaan lisäpainoksi.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
V1
Raavas Tonkija
Viestit: 838
Liittynyt: 24 Elo 2013, 19:34
Paikkakunta: Pohjois-Savo Vieremä

Re: Neuvoja naiselle uuden kelan suhteen

Viesti Kirjoittaja V1 »

Ei taida olla hyvin paljon valinnan varaa. Äkkivilkaisulla en bongannu FD:ltä kun Nellin 15x17.
Kannattaa varmaan kokeilla isokelaista etsintä ennen kun tilaa tuota isoa Nelliä.
Semmonen on aika epämiellyttävä heiluteltava ellet ole DDR voimistelija.

Edit:
Eikun onhan tuolla Nel tornado 12x13. En huomannut äsken että Nellin keloja on kaks sivua :oops:
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3416
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: Neuvoja naiselle uuden kelan suhteen

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Roskaisella paikalla pienempi kela on parempi.
Isossa kelassa tulee tosiaan tuo paino ongelma.
moderaattori
Avatar
Hpla
Metallinetsijä
Viestit: 246
Liittynyt: 26 Loka 2014, 22:06

Re: Neuvoja naiselle uuden kelan suhteen

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Detechin kelat ovat kevyempiä kuin Nellin vastaavat mallit.
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Avatar
Winsku
Raavas Tonkija
Viestit: 579
Liittynyt: 08 Loka 2013, 18:35

Re: Neuvoja naiselle uuden kelan suhteen

Viesti Kirjoittaja Winsku »

Mikäli on tuolla 11" kelalla, niin en vaihtaisi ollenkaan. NEL tornadokin jo huomattavasti painavampi ja epämukavampi käyttää. Löytö syvyys ero mitätön, ainut hyöty on isompi peitto pelloilla. Mutta toisaalta taas haittaa roskasilla alueilla.
Fisher F75 LTD
Avatar
Rasvaton
Metallinetsijä
Viestit: 312
Liittynyt: 30 Touko 2013, 23:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Neuvoja naiselle uuden kelan suhteen

Viesti Kirjoittaja Rasvaton »

MarsMD valmistaa keloja myös Eurotekkiin. Ainakin 9.5″ x 12.5″ ja 15" kelat on.
-Aka Sorex Pro
Vastaa Viestiin