MD-350:sta.. + XP Deus hankintaa

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Nuuskis
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 11:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

MD-350:sta.. + XP Deus hankintaa

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

Omistaako joku tollasen tai onko kokeillut?
Ei näytä aivan nykypäivän laitteelta, mutta specsien mukaan haistaaa aika syvältä:)

http://www.ls-vector.fi/tuote.php?id=md350
Viimeksi muokannut Nuuskis, 17 Loka 2010, 15:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Etsintäkyvyn suhteen , jos mainos on kenttäolosuhteisiin sovellettu on noin tuplasti tehokkaampi kuin meikäläisen x-terra. En huomannut hintaa.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Tuo sama räppänä löytyy serkulta ja hintaa tuolla laitteella taisi löytyä jotain 500-700e.

Aivan liian kallis, koska ei tuo vaikuttanut olevan edes kovin kummoinen tekele ja ruma kuin synti. :lol:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Etsijä 82 mainitsi tuossa etsimen ulkonäön. Sillä ei ole sitten yhtään mitään yhteyttä etsimen tehokkuuteen. Kun etsintä valitset ota ensiksi paino , toiseksi se että montaako ominaisuutta voit muuttaa itse. mutta muuten on se sama miltä se näyttää. Aloittelijan etsin on se mikä on halvin ja monipuolisin säädöiltään ja jossa on perustana ymmärrettävä automatiikka.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

RJR kirjoitti:Etsijä 82 mainitsi tuossa etsimen ulkonäön. Sillä ei ole sitten yhtään mitään yhteyttä etsimen tehokkuuteen..
No ei ole etsimen ulkonäöllä niin väliä, mutta on tuo kuitenkin aika karmiva ilmestys, kun sen livenä näin..

Tehokas kuulemma tuo on, mutta on tuossa myös aika julmetun kokoinen pyöreä kelakin, ehkä muuten toimiva tekele, mutta discriminaatio kyvyssä on kuulemma toivomisen varaa ja hinnassa myös. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Nuuskis
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 11:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

:) Onhan sillä painoakin kohtalaisesti, Huuto.netissa joku vaan oli kauppaamassa tollasta 800 eurolla. Ei kyllä ollut aikomustakaan ostaa. Hittolainen, syksyn vasta ollut tuo GM3:en ja nytte jo katellu kevääksi toista tuon rinnalle :?
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Nuuskis kirjoitti::) Onhan sillä painoakin kohtalaisesti, Huuto.netissa joku vaan oli kauppaamassa tollasta 800 eurolla. Ei kyllä ollut aikomustakaan ostaa. Hittolainen, syksyn vasta ollut tuo GM3:en ja nytte jo katellu kevääksi toista tuon rinnalle :?
No tietenkin Gm3 kaveriksi pitää saada jokin ID näytöllä varustettu laite, vaikkapa tuo Garrett AT pro. :)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Nuuskis
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 11:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

No katotaan nyt miltä tuo AT pro alkaa näytää :) Deussia kyllä on kovasti tullut ihailtua..
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Nuuskis kirjoitti:No katotaan nyt miltä tuo AT pro alkaa näytää :) Deussia kyllä on kovasti tullut ihailtua..
No Xp deus olisi varmasti tosi uber vehje, mutta ainakaan Suomesta tilattuna sillä on aivan älytön jonotusaika, jotain 1-3 kuukautta, eli pitäisi tilata jo hyvissä ajoin, että kerkeää seuraavalle kaudelle. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Deussi tosiaan on Uber laite mutta karmeat toimitusajat. Laitoin vastikään vähä kritiikkiä tehtaan suuntaan tästä asiasta. Muualla euroopassa kun ei ole näin pahoja toimitusaikoja enään. Saas nähä paraneeko.
Nuuskis
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 11:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

Noh, jospa sen tammikuussa tilaisi, niin eikän sen jo kevääksi saisi :D
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Kannattaa tilata heti niin on varmasti :lol: .

Jos tarvit tietää enemmän Deussista niin laita viestiä.
Nuuskis
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 11:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

Onko tuossa Finndetectorin paketissa kaikki oleellinen mukana mitä tarvii? Mikä kela siinä on vakiona mukana?
Täytyy laittaa tilaukseen vielä tänään:)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Nuuskis kirjoitti:Onko tuossa Finndetectorin paketissa kaikki oleellinen mukana mitä tarvii? Mikä kela siinä on vakiona mukana?
Täytyy laittaa tilaukseen vielä tänään:)
Tietenkin kaikki oleellinen löytyy mitä tarvitsee laitteen käyttämiseen, paitsi kelan hätälaturi ja autolaturi, jotka saivat ensimmäiset laitteen tilaajat, mutta tuon USB autolaturin saa helposti ostettua jostain kaupasta.

Vakiokela laitteessa on 9" dd kela ja isompi kela on tulossa jossain vaiheessa. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Nuuskis
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 11:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

Nyt on sitte Deussi laitettu tilaukseen, saa nähdä koska saapuu, eiköhä se jo kevääksi tule :D
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Onnittelut :D . Nyt ei sitte voi enää laitetta moittia jos ei tuu löytöjä :twisted: . Kovasti tässä yritänki keksiä mitä syyttäsin kun ei oikeen tuu kunnon löytöjä :evil: . Pitäis varmaan laittaa XP tehtaan piikkiin kun eivät ole vielä saaneet tilaamani isompaa kelaa toimitukseen :lol: :lol: 8)
Nuuskis
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 11:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

Noh, kyllä se kela jo jouluksi ehtii, saat hypistellä monta pakkaspäivää sitä ennenkuin pääsee keväällä testailemaan :D
Paljonkos tuolla kelalla on hintaa?
GM3 jää pian toimettomaksi, kun saat Deussiin tuon kelan..
Tuli muuten viestiä tosiaan viime viikolla, että deussin toimitusaika on 7-10 päivää, saattaa päästä vielä sotkemaan silläki vielä nyt syksyllä :D
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Mukava kuulla että vihdoin saavat Deussin toimitettua. Siinä on ollu vähä ongelmia käsittääkseni.

Ei taida jouluksi ehtiä kela kun viimesin tieto on että englantiin saavat niitä vasta joulukuun puolenvälin tienoolla ja sielläki on jo julmetun pitkät tilauslistat. Kunhan nyt kevääksi tulis :?

Kelan hinnasta ei ole vielä varmaa tietoa. Veikkauksia on monenlaisia mutta ei vielä mitään varmaa.

Kyllähän tuo GM3 on jo nytkin ollut vähä liian toimettomana. Enempi sitä on käyttäny muut kuin minä.
Nuuskis
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 11:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

Luin tuossa sun aikaisempaa topiccia Deussista. Mistäs löytyi tietoa tuosta Deussin kelan akku hommasta, että se päivittyis toisenlaiseen parempaan ja koska?
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Se akku on päivittyny parmpaan tuossa kesän aikana. Tarkkaa aikaa en nyt muista mutta kaikki uudet tällä hetkellä myytävät Deussit on tuolla uudella akulla. Kestää kuulema noin 20-30% kauemmin kuin tuo mulla oleva versio.

Parhaiten saa tietoa XP laitteista xp-ownersforum.com sivustolta. Ne on regtonin ylläpitämät ja siellä on vastailemassa mm. Nigel regtonilta.
Nuuskis
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 11:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

Ok. täytyypä rekisteröityä tonne.
Mitä taajuutta käytät eniten noista 8 ja 12Khz?
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Ihan normi pellolla yleensä 12 eli tätä on tullu käyettyä eniten paitsi jos on paljo rautaroskaa niin vaihdan Deus fastille joka on sit 18. Laitumet, pakettipellot ja metsässä 8. Puistot, uimarannat ym. vastaavat on sit deus fastin heiniä.

TX powerin korottaminen maksiin ei yleensä auta paljoakaan. Siitä on jopa haittaa joskus. Metsässä käytän sitä joskus. Herkkyyden lisääminen antaa parempia tuloksia syvyyden suhteen. Vakioasetus siinä on 90 mutta yleensä käytän 94-95.

Monenlaista säätämistähän tuosta löytyy mutta eipä noista vakio-ohjelmista ole juurikaan tarvinnu poiketa. Lisähyödyt on aika marginaalisia ja säätämistä tarvii lähinnä omiin tottumuksiin sopeuttamisessa.
Vastaa Viestiin